Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 #61 Skrevet 12. august 2008 Er det noen som har forsøkt å vaske dyrt undertøy i maskin? Truser en en sak- men jeg tenker på f.eks korsetter? Har aldri turt å prøve, men det er jo tungvindt med håndvask!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #62 Skrevet 12. august 2008 Er det noen som har forsøkt å vaske dyrt undertøy i maskin? Truser en en sak- men jeg tenker på f.eks korsetter? Har aldri turt å prøve, men det er jo tungvindt med håndvask! Hva klager du for? Er du hjemmeværende husmor, så er nok det en del av arbeidsoppgavene!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #63 Skrevet 12. august 2008 Jøss, så flinke dere er til å sortere, da. Her går det i tre typer vask: Håndklær, sengetøy, undertøy, strømper på 60 grader. Mørke klær på 30 grader (Omo sitt nye vaskemiddel for lavere temp.) Lyse klær på 30 grader Nesten akkura som meg Jeg sorter i: 60 grader lys 40 grader mørk 40 grader Og en ullvask eller to i løpet av skisesongen, da..
pittie Skrevet 12. august 2008 #64 Skrevet 12. august 2008 Er det noen som har forsøkt å vaske dyrt undertøy i maskin? Truser en en sak- men jeg tenker på f.eks korsetter? Har aldri turt å prøve, men det er jo tungvindt med håndvask! Jepp, jeg bruker 30 grader finvask på de. Da drypper de seg nærmest tørr. Ikkeno problem med det
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 #65 Skrevet 12. august 2008 Jepp, jeg bruker 30 grader finvask på de. Da drypper de seg nærmest tørr. Ikkeno problem med det Spilene blir ikke ødelagte ? Kanskje jeg får prøve med ett..... !
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. august 2008 #66 Skrevet 12. august 2008 Når det gjelder undertøy synes jeg det er ekstra viktig å vaske truser på 60 grader. Det skal visst minske sjansen for soppinfeksjon, dessuten blir jo bakteriene fra alle klærne spredd rundt hvis man vasker alt sammen på 40 grader.
pittie Skrevet 13. august 2008 #67 Skrevet 13. august 2008 Spilene blir ikke ødelagte ? Kanskje jeg får prøve med ett..... ! ikke på mine nei, vasket 3 forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå