Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fikk mine uglogirl prøver idag og testet dem ut. Likte konsistensen og et par av fargene så veldig fine ut til meg. Ulempen var at det var altfor mye skimmer for min del, ser jo bare helt fjernt ut. I tillegg merket jeg etter kort tid at jeg begynte å klø og svi i ansiktet, har aldri reagert på noe i hele mitt liv, men her var det tydelig at noe irriterte. Når jeg så skulle ta den av var det fryktelig vanskelig å få den helt av, vasket og strøk over med bomullspads opptil 3 ganger før huden ble normal igjen.

Likte fargene, så har jo ikke helt lyst til å gi opp enda, så skal gi den et forsøk imorgen i ordentlig dagslys også. Men foreløpig er det et nei til denne foundationen!

I samme pakke fikk jeg en blush som ifølge fargekartet skulle være lys lilla, men da jeg fikk den viste den seg å være mørk rosa... :tristbla:

Kan hende du reagerer på silica. Jeg blir helt rødflekket av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du ha løst ville jeg tatt warm sienna,

og i fast golden glow.

De løse mineralene er mørkere enn de faste så samme navn kan være ganske forskjellig i nyansene;)

Skrevet

Er ikke warm sienna så lys farge? Det står jo på den også at den er til medium lys og med veldig gul undertone? Jeg kjøpte amber, som også var til medium lys, men det er jo omtrent helt hvit.... :( I liquid foundation altså...

skal du ha løst ville jeg tatt warm sienna,

og i fast golden glow.

De løse mineralene er mørkere enn de faste så samme navn kan være ganske forskjellig i nyansene;)

Skrevet
Er ikke warm sienna så lys farge? Det står jo på den også at den er til medium lys og med veldig gul undertone? Jeg kjøpte amber, som også var til medium lys, men det er jo omtrent helt hvit.... :( I liquid foundation altså...

har du brukt glow eller id og eventuelt hvordan farge,kan sikkert hjelpe deg da

har jobbet mye med alle merkene

goldenglow og warmsienna er de fargene jeg bruker oftest er ikke så gule på;)

er freelance makeup artist

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Hmm, i så fall kan du kanskje hjelpe meg? Jeg har en medium/lys hudtone, og i GloMinerals (løs) har jeg Natural Medium, mens i ID er den typiske medium beige bittelitt lys for meg. For rosa og for gul er begge deler like ille for meg.

Jeg tenkte på Radiant i den løse? Er jeg på villspor?

Hva med den pressede?

Endret av Deception
Skrevet
Hmm, i så fall kan du kanskje hjelpe meg? Jeg har en medium/lys hudtone, og i GloMinerals (løs) har jeg Natural Medium, mens i ID er den typiske medium beige bittelitt lys for meg. For rosa og for gul er begge deler like ille for meg.

Hva med den pressede?

ji-Radiant er mye lysere enn, glo-natural medium er mere lik Warm Sienna, er veldig sjelden jeg bruker de neutrale toene, de er da ekstremt bleke.

hvordan tone har du i huden ?gul, rosa, blå,?

en enkel regel på løst kontra fast i mineraler er å bruke tonen under(lysere) på løst enn på fast.

de mest solgte fargen av Ji i norge er;Bisque,warm silk,amber,warm sienna,golden glow,latte og caramell. er de fargene jeg også bruker oftest

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Takk for svar. :) Jeg har mer gult enn rosa, men er balansert, og med foundation som er for gultonet, ser jeg bare sykelig ut. Natural Medium i Glo er den nærmeste av de løse som funker, men i det pressede er Honey Light faktisk mye bedre match. Så jeg er nøytral, muligens med et litt olivenfarget skjær?, og medium hudtone, dvs. aldri blek til tross for høy solfaktor året rundt. Hvis det hjelper, har jeg blå/grå/grønne øyne som er ganske mørke, og svartfarget hår, som jeg faktisk takler uten å se sykelig ut.

Er Warm Sienna veldig gul, og er den ikke temmelig lys? I hvertfall ifølge beskrivelsene på nettsiden. For lys er jo selvsagt bedre enn for mørk... Det står dessuten også at den kan brukes av asiater, og da høres den veldig gul ut for meg?

I det løse Glo kan jeg ikke bruke Honey Light, da den er altfor gult, derfor Natural Medium, men den er heller ikke helt nøytral for mitt øye, men heller mot gult.

Ikke lett dette. :klø:

Endret av Deception
Skrevet

Hva med den pressede?

Jeg har fargen Suntan (løs form) Den er midt mellom i.d medium beige og medium tan. Den var lysere enn jeg hadde regnet med, men jeg kan fint bruke den i vinterhalvåret. Jane Iredale er det beste jeg har prøvd - Ingen irritasjon, nydelig "fuktig" konsistens og passe skimmer. Jeg kjøpte Uglogirl også, i fargen Softan- Den er mørkere, men fin farge til meg på sommeren. Litt mye skimmer, til tross for at jeg liker skimmer. Ellers er den helt ok, og jeg kommer nok til å bruke den innimellom. Nå er du vel enda mer forvirret .. :ler:

Skrevet

Nei, har ikke prøvd noen av dem. Har brukt mye Kanebo og i det siste året Shiseido, før jeg fått smaken på mineral-make-up. Nå har jeg et fra Barbara Panagos (Mineral Mine) som de selger på Ellipseklinikken. Veldig bra, men også veldig dyrt:( Kjenner du til noen av dem? Jeg liker at det er litt gult i fargen, dvs har ganske rosa undertone selv, så trenger noe å nøytralisere med, men ikke for mye så klart. Er relativt lys i huden, og liker ikke at det blir for mørkt heller. Tror du jeg bør bestille warm sienna da eller? :)

har du brukt glow eller id og eventuelt hvordan farge,kan sikkert hjelpe deg da

har jobbet mye med alle merkene

goldenglow og warmsienna er de fargene jeg bruker oftest er ikke så gule på;)

er freelance makeup artist

Skrevet (endret)
Hva med meg som er en golden light (Glo) og Faily light (BE)? Burde jeg se på W 1.0 - Tender creme?

Jeg er bruker også fairly light av BE, og har nå prøvd Bisque hos Jane Iredale, virker som den passer perfekt.

Er faktisk veldig fornøyd, litt annen finish enn BE, men det er mer en vanesak.

Endret av Lady Lovelace
Skrevet
Jeg er bruker også fairly light av BE, og har nå prøvd Bisque hos Jane Iredale, virker som den passer perfekt.

Er faktisk veldig fornøyd, litt annen finish enn BE, men det er mer enn vanesak.

Hvilken type foundation prøvde du? Fast, løst eller flytende?

Skrevet
Hvilken type foundation prøvde du? Fast, løst eller flytende?

Løst

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Jeg tok sjansen og bestilte Warm Sienna i det pressede, så får jeg ta det derfra. Det er selvsagt en mulighet for at det er for gult, men jeg tror den sjansen er bedre å ta enn det motsatte tilfellet, i hvertfall for min merkelige hudtone.

Etter atter en runde hos hudpleieren som selger Glo, er jeg enda mer forvirret enn før mtp. hudtonen min. Natural Medium er perfekt i det løse, men hun foreslo at Honey Light, som jeg har i det pressede (match fra annen hudpleier) var for gult, og foreslo deretter Golden Medium. For meg så den enda gulere ut? :klø:

Endret av Deception

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...