Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt i.d Medium Tan, og kan ikke ha noe lysere enn denne.

Nå på sommeren kunne jeg nok hatt litt mørkere, men perfekt farge til meg på vinteren.

Har lyst til å prøve Jane Iredale, men blir forvirret av fargene. Har forsøkt å finne noe på nettet som sammenligner fargene til i.d, men har ikke lykkes veldig bra. Kunne sikkert fått tak i noe prøver, men er litt utålmodig.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest *lucky*
Skrevet

Handler du på Ebay får du hjelp av selger ang fargevalg. Eller spør på Makeupalley.

Gjest Lacuna
Skrevet

Medium Tan er visstnok en kald tone ifølge BE, men jeg ville forsøkt på den nøytrale skalaen til JI, hvis jeg var deg. Jeg kan selv bruke Medium Tan, men for meg er den ørlite for mørk. Muligens kan Suntan passe deg? Du finner beskrivelser på janeiredale.no :)

Ellers vil jeg benytte anledningen til å snikreklamere litt igjen for favoritten min; Uglogirl. Der fant jeg perfekt match på første forsøk, og finishen og holdbarhet er bedre enn noe annet merke jeg har testet. Der bruker jeg N1.75 Wheat, men om vinteren kommer jeg til å teste N1.5 Perfect Beige. Til deg vil jeg anta at 2.0 Softtan kan være en perfekt match. Bismuthfri, nydelig, kremete konsistens. :)

Skrevet

Hva med meg som er en golden light (Glo) og Faily light (BE)? Burde jeg se på W 1.0 - Tender creme?

Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Jeg fikk prøve på en av de gultonede, Honey Beige, og den syntes jeg var veldig gul, men mørkhetsgraden var bra, så du kan teste Tender Creme, men jeg ville også forsøkt en tone opp, samt Vanilla Beige, for sammenlikning. :) De fargene som heter Y-ettellerannet er nok beregnet for asiatiske hudtoner, så de er nok bare å glemme.

Endret av Lacuna
Skrevet

Takk for tips...Nærmer meg slutten på det jeg har hjemme, og det hadde ikke vært dumt å prøve noe nytt.

Skrevet

Noen som har prøvd den Jane Iredale Liquid foundation, sånne mineralperlegreier? Har litt lyst å teste, men aner ikke fargevalg. Bruker natural medium/dark i Glo minerals vinter/sommer.

Hvor finner man Uglogirl merket?

Skrevet (endret)
Handler du på Ebay får du hjelp av selger ang fargevalg. Eller spør på Makeupalley.

Jada, handler mye på Ebay - At jeg ikke har tenkt på å spørre selger .. :sjenert:

Medium Tan er visstnok en kald tone ifølge BE, men jeg ville forsøkt på den nøytrale skalaen til JI, hvis jeg var deg. Jeg kan selv bruke Medium Tan, men for meg er den ørlite for mørk. Muligens kan Suntan passe deg? Du finner beskrivelser på janeiredale.no :)

Jeg blir stadig mer forvirret over egen hudtone, og skjønner snart ingenting. Har alltid ment at hudtonen er veldig varm .. men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. Jeg har mye gult i huden, ingen tvil om det. Øynene er kjølig blågrønne, men jeg har ikke et snev av rosa i huden. Blir veldig fort brun, og bortsett fra øynene, har jeg nok farger som en asiater. Kan det være såkalt olivenfarget hud jeg har ..? I går handlet jeg en jakke i knall okergult, og jeg var litt i tvil hvorvidt jeg passet til fargen. Hjemme sa de at fargen ikke passet til meg - Den gikk nærmest i ett med huden min. Sukk - Jeg må visst snart guides i farger også :sur:

På janeiredale.no var det faktisk ok beskrivelser på fargene ja - Det fantes nemlig ikke på janeiredale.com Det kan se ut som Suntan kan passe meg :)

sjekk ut www.uglogirl.com

Jeg skal sjekke ut dette også :) Det er nettopp den kremete konsistensen jeg er ute etter, og minus bismuth. i.d stikker og klør, og den tørre konstistensen tørker til tider ut overhuden min

Obs - Må tilføye at jeg liker skimrende look på mineralfoundation. Jeg trenger den glansen det gir. i.d er jo skimrende, men har andre merker samme egenskap?

Endret av Parfumfreek
Gjest Gjeste
Skrevet

Jeg har forsøkt Uglogirl, men opplever den som litt i overkant skimrende. Nå kan det være at jeg lures litt av sommerhuden min; jeg er fetere i huden og er brun nå, noe som nok kan få meg til å oppleve foundtationen som mer skimrende enn hva den ville vært på blek hud. Pluss for veldig gode farger, gultonet uten å være 80-talls selbruningsorange som ID har tendens til å bli..

Konsistensen er veldig bra og den sitter godt på huden i motsetning til f.eks KissMe som smittet av krager o.l.

Skrevet

Selv om dette egentlig er en Jane Iredale (som jeg ikke har prøvd) kan jeg legge inn noen ord om Uglogirl (som jeg har prøvd).

Jeg likte godt konsistensen men slet med å finne farge og den klødde som ffff. Fant ut i ettertid at den inneholdt silica (silikoner) som jeg ikke tåler. Alt pudder med Silica lager pizzatrynet av huden min.

Dumt fordi jeg har lest at Silicaen kan gjøre pudderet lettere å legge og sitter bedre.

Når det gjelder fargene er jeg likblek og kald norsk vinter og har funnet en perfekt farge med Anne i Kissme. Mulig det er derfor jeg slet med Uglogirl fargene ser at dere over meg i tråden er mer gultonet.

Holdbarheten synes jeg er på høyde med Everyday, Kissme og Purelux osv -- har aldri opplevd at noen merker smitter av på kragen, men bruker også svært lite pudder for å få det så naturlig som mulig.

Skrevet

Silica er ikke silikoner, men silisium, et naturlig mineral. Mange forveksler silicon (silisium, et grunnstoff, hovedbestanddel i blant annet kvarts) med silicone, som jo er de typiske plastaktige substansene vi på norsk kaller silikon.

Jeg er forresten selv nøytral i fargetonen, og lys/medium, og fant en god match på første forsøk, noe jeg knapt har gjort før, da jeg har gått i gultonet-fella og ikke skjønt hvorfor resultatet ikke så bra ut.

Uglogirl har litt skimmer, men på langt nær så mye som for eksempel ID. De mest skimrende bismuth-frie foundationene jeg selv har prøvd, har vært Original Glo fra EDM samt Luminesse fra Lumiere (men der var konsistensen for øvrig litt for tørr for meg).

Skrevet

Jeg ser ikke bort i fra at jeg også kan ha gått i gultonet-fella .. Det er et eller annet som ikke stemmer ja.

Nå har jeg stupt i det, og bestilt Uglogirl i fargen Softan. Puttet samtidig med prøve av den gule Mediterranean Tan og den kjølige Swiss Mocha.

Da får jeg teste og finne ut av dette en gang for alle!

Jeg ER gul i huden, men det kan virke som jeg ikke nødvendigvis skal fremheve det - Heller dempe det litt!

I bestillingen slang jeg også på Premium Shea Butter Body Cream :sjenert:

Takk for hjelpen :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har akkurat fått Jane Iredale's Liquid Minerals i posten, bestilt fra ebay. Var ganske usikker på fargevalget på forhånd, men tok utgangspunkt i de varme fargene som beskrevet på janeiredale.com og janeiredale.no og bestilte "Amber". Det sto beskrevet at denne var medium lys, noe jeg trodde jeg var i huden, men denne fargen er i hvertfall omtrent hvit! Kan absolutt ikke bruke den, ser ut som et spøkelse! Men likte konsistensen og den så veldig fin ut på huden (bortsett fra fargen). Litt lysreflekterende, men ikke skimrende. Skal bestille på nytt, denne gangen i fargen Golden Glow tror jeg. Har inntrykk av at mineral-makeup er lysere enn det ser ut på fargepaletten man velger i fra. Har sett det på prøver fra Signature og Everyday Minerals også. Men det kan jo hende det er fargene på data'en min det er noe galt med også selvfølgelig ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du fått den? jane iredale golden glow? Leter etter rett farge jeg også.. Har lys asiatisk hud og strever fælt med å finne rett farg!

Skrevet

sendte etter billige prøver på uglogirl.har fatt prøvdt de i 2 dager.veldig bra synes jeg.

brukte medium beige i ID.

kjøpte flere farger,men wheat og perfect beige så best ut.

og til den prisen 12 dollar kommer jeg nok til å kjøpe full size.ja.

Gjest Deception
Skrevet
sendte etter billige prøver på uglogirl.har fatt prøvdt de i 2 dager.veldig bra synes jeg.

brukte medium beige i ID.

kjøpte flere farger,men wheat og perfect beige så best ut.

og til den prisen 12 dollar kommer jeg nok til å kjøpe full size.ja.

UGloGirl koster da ikke 12, men 19,50 USD? Jeg har kjøpt både wheat og perfect beige, men perfect beige er best nå, for den blir mørkere på enn den ser ut. Allikevel er UGG ganske dyrt, siden man bare får 7 gram for den summen. Hos BE, som stort sett koster +/- 25 USD, er det vel 9 gram i boksen, hvis jeg ikke husker helt feil. Men UGG har den beste konsistensen jeg har prøvd hittil.

Fargene til Jane Iredale forvirrer meg, og jeg tør derfor ikke kjøpe uten å ha sett dem IRL først.

Skrevet

Nei, har ikke bestilt den enda heller. Venter til neste uke tenker jeg:)

Har du fått den? jane iredale golden glow? Leter etter rett farge jeg også.. Har lys asiatisk hud og strever fælt med å finne rett farg!
Skrevet

Fikk mine uglogirl prøver idag og testet dem ut. Likte konsistensen og et par av fargene så veldig fine ut til meg. Ulempen var at det var altfor mye skimmer for min del, ser jo bare helt fjernt ut. I tillegg merket jeg etter kort tid at jeg begynte å klø og svi i ansiktet, har aldri reagert på noe i hele mitt liv, men her var det tydelig at noe irriterte. Når jeg så skulle ta den av var det fryktelig vanskelig å få den helt av, vasket og strøk over med bomullspads opptil 3 ganger før huden ble normal igjen.

Likte fargene, så har jo ikke helt lyst til å gi opp enda, så skal gi den et forsøk imorgen i ordentlig dagslys også. Men foreløpig er det et nei til denne foundationen!

I samme pakke fikk jeg en blush som ifølge fargekartet skulle være lys lilla, men da jeg fikk den viste den seg å være mørk rosa... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...