Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere jeg får lån til 200 000 (til depositum, studie og bil) når jeg jobber fast 3 ganger i uken (har ikke fått fast enda siden jeg bare har jobbet der i 2 mnd, men skal jobbe et t år framover) og får fullt lån/stipend dette året?

hvor mye hadde lånet blitt i mnd?

Og må jeg ta opp lån i min egen bank eller kan jeg dra til andre banker å høre? blir det da dyrere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når det gjelder depositum, tilbyr enkelte banker depositumslån og til bil kan du ta opp billån (oppfyller ikke bilen kravene til billån, må du satse på forbrukslån). Du skriver også at du skal ha lån til studie. Det er jo det du har studielån til.

Prøv å unngå forbrukslån. Det blir fort veldig dyrt, spesielt hvis du må låne så mye som 200.000,-. Hvis du ikke har mulighet til å ta opp studielån eller billån, vil det rimeligste være å ta opp lån med pant i bolig. Har du (eller dine foreldre) bolig som det kan tas pant i?

Du kan velge den banken du selv ønsker når du skal ha lån (forutsetter selvfølgelig at du oppfyller kriteriene til å få lån).

Endret av Alison
Skrevet

Takk så mye for svar:) Jeg skal ta opp studium hos NKI, men må FØRST betale ned 15000 fra studiene der ifjord, så jeg har 10 000 igjen før jeg kan studere videre ;S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...