Gå til innhold

sniking i kø!

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men i klesbutikker synes jeg ikke det er greit at de bakerst i køen løper bort til den andre kassa når ekspeditøren åpner en rett ved siden av den andre som er åpen. Normal høflighet tilsier da, for min del, at man lar nummer 2 i den åpne kassa få gå først i den nye køen. Noen ekspeditører er flinke til det og sier "Værsågod, NESTE" og får øyekontakt med vedkommende som står først i den andre køen.

Det er jeg enig i. Det blir noe annet enn i butikker med flere lange køer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er jeg enig i. Det blir noe annet enn i butikker med flere lange køer.

I prinsippet blir det jo akkurat det samme. Den eneste forskjellen er at køen er kortere, og at man kjøper andre varer.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg iriterer meg mest over folk som virkelig SNIKER i køen. Av en eller annen grunn har jeg erfart at dette gjøres mest av eldre damer. Har opplevd flere ganger å stå i kø på en bensinstasjon nede i byen klar til å betale, når en gammel dame presser seg frem og slenger varene sine på disken. Greit at man kanskje er dårlig til beins eller hva det nå måtte være, men det går i det minste an å spørre!

Skrevet
Jeg iriterer meg mest over folk som virkelig SNIKER i køen. Av en eller annen grunn har jeg erfart at dette gjøres mest av eldre damer. Har opplevd flere ganger å stå i kø på en bensinstasjon nede i byen klar til å betale, når en gammel dame presser seg frem og slenger varene sine på disken. Greit at man kanskje er dårlig til beins eller hva det nå måtte være, men det går i det minste an å spørre!

De gjør det samme der hvor jeg bor. Gjerne etter å ha snakket om hvor uhøflig ungdommen er nå til dags.

Skrevet
I prinsippet blir det jo akkurat det samme. Den eneste forskjellen er at køen er kortere, og at man kjøper andre varer.

Egentlig ikke. I matvarebutikker vil det som regel ikke være praktisk gjennomførbart, ettersom det er flere køer og umulig å vite hvem som har stått der lengst. Det er ikke tilfellet i en klesbutikk med den nye og den gamle køen rett ved siden av hverandre.

Gjest Marillia
Skrevet

Nå er det mange, mange år siden jeg jobbet i butikk, men jeg husker at det var pensjonistene som sto for mesteparten av køsnikinga - og da helst de eldre damene, ja...

Skrevet

Eg jobber i matvarebutikk, og eg forstår problemet godt. Det er ufatteleg irriterande også for oss som jobber når kunder må springe for å hente varer idet eg slår dei andre inn. Det ender med at mange andre må vente lenge, og det er fint lite eg kan gjere med det. Det som derimot er endå meir irriterande er standarkommentarar frå kunder som trur dei har komme opp med noko nytt. Til dømes om eg spør om kunder ønsker å ha med seg kvitteringa, og eg får svaret "eg får kje noko igjen på skatten likevel... høhø" tilbake. Denne høyrer eg sikkert 20 gonger til dagen, og eg kan ikkje anna enn å le kvar gong nokon seier det :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...