Gjest sinna Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 jeg og samboer var og handlet idag, da vo kom til kassen var det en som hadde satte korgen fra seg i køen og gått å handlet videre. vi venta litt men hun kom aldri,så vi gikk jo forran siden det nesten var ledig. da kommer damen/jenten løpende og skjeller oss ut for og snike og tok varene våre vekk. samboeren min sa at vi ikke såg henne og hun kunne ikke bare sette fra sewg og handle videre, da svarer hun med at det er ikke hennes probl at vi ikke såg henne og vis vi forsatte og si noe skulle hun klesse til han! Er det riktig av hun og klikke for dette? snek vi virkelig? jeg syns det er helt feil at man skal sette fra seg og gå og handle videre! og flere i butikken reagerte på at hun skrek høyt te samboeren min! jeg sa ikke stort for da hadde hun sikkert slått meg rett ned hehe, med tanke på at hun var dobbelt så stor som meg!
Hoppetaujenta Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Det er ikke deres feil at hun ikke holder kø-kultur. Syns det er rett å gå forbi om et menneske gjør slikt. Skriking tyder kanskje på stress og ubalanse generelt i damen?
Gjest Bellatrix Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Dere gjorde ikke noe galt. Jeg vet om en som mener jeg er rar som ikke bare lar vogna stå i køen mens jeg henter noe i butikken som jeg har glemt, men jeg mener at enten så står man i kø, eller så gjør man det ikke. Hvis man har glemt noe og påberoper seg retten til plassen i køen bør man i hvert fall være lynkjapp, så ikke folk står og venter på ingenting.
Gjest missLady Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Nei, jeg synes ikke det var rett av henne. Man kan ikke sette fra seg vogna for så å handle videre! Dere snek ikke, hadde nok blitt utrolig irritert på henne jeg også!
Hoppetaujenta Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Akkurat som en annen ting jeg kan bli irritert over: om man står i en butikk-kø hvor det er flere kasser i aktivitet. Det er lang kø og de som står først er skikkelig trege/handler massevis/bruker lang tid. Så åpnes det en kasse til, og de bakerste smetter lynkjapt inn og kaprer den. Jeg mener at det skal være dem som står som nummer to/tre etc, som skal få gå over til neste kasse. Sniking er det verste jeg vet, spesielt når jeg er sliten, har dårlig tid og humør.
Fluffie Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Det hoertes ganske spesielt ut... Jeg synes det er greit om man bare skal kjapt snappe opp et eller annet som er noen sekunder unna og er tilbake igjen ganske kjapt. Men gaar man ut av koen og blir borte lenge nok til at koen beveger seg saa maa man godta at man mister plassen sin.
K.A. Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 (endret) Dere gjorde ikke noe galt. Jeg vet om en som mener jeg er rar som ikke bare lar vogna stå i køen mens jeg henter noe i butikken som jeg har glemt, men jeg mener at enten så står man i kø, eller så gjør man det ikke. Hvis man har glemt noe og påberoper seg retten til plassen i køen bør man i hvert fall være lynkjapp, så ikke folk står og venter på ingenting. Helt enig. Broren min irriterer meg grønn på akkurat dette, for nesten hver gang kommer han på noe han har glemt når han står i kassa, og da legger han igjen varene på samlebåndet (han bruker som regel ikke kurv - da blir det for dyrt, sier han ). Og det tar gjerne en liten evighet, for han tar overhodet ikke hensyn til at det han skal ha gjerne befinner seg på motsatt ende av butikken. Endret 8. august 2008 av K.A.
camilla* Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 jøsses, noen mennesker sjokkerer meg.. Klart man går foran noen når de er borte så lenge at kassen blir ledig. Ellers pleier jeg bare skyve vognen/kurven foran meg frem til kassen. Er de ikke kommet da, så går jeg forbi. Ser noen skyver vogner/kurver ut av køen om ingen står bak dem. Mangler jeg noe når jeg står i kasse kø så tar jeg med meg vognen og tusler tilbake. Og når de åpner ny kasse så synes jeg og at de som er nr. to, tre kan gå over først. Men sjelden jeg stresser i butikken. Og om noen prøver å snike pleier jeg å si at de bare må gå foran for jeg har ikke så dårlig tid at de to minuttene gjør noe. Da blir de fleste flaue, og stiller seg i køen.
The Kitten Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 jeg og samboer var og handlet idag, da vo kom til kassen var det en som hadde satte korgen fra seg i køen og gått å handlet videre. vi venta litt men hun kom aldri,så vi gikk jo forran siden det nesten var ledig. da kommer damen/jenten løpende og skjeller oss ut for og snike og tok varene våre vekk. samboeren min sa at vi ikke såg henne og hun kunne ikke bare sette fra sewg og handle videre, da svarer hun med at det er ikke hennes probl at vi ikke såg henne og vis vi forsatte og si noe skulle hun klesse til han! Er det riktig av hun og klikke for dette? snek vi virkelig? jeg syns det er helt feil at man skal sette fra seg og gå og handle videre! og flere i butikken reagerte på at hun skrek høyt te samboeren min! jeg sa ikke stort for da hadde hun sikkert slått meg rett ned hehe, med tanke på at hun var dobbelt så stor som meg! Dere gjorde ikke noe galt her. En kan ikke bare sette fra seg varene en nalt har funnet for så å fortsette handleturen. Jeg hadde iallfall ikke tolerert det. En ting er om man har glemt èn ting og løper for å hente det, men å gjøre en storhandel mens man holder av plass i køen for seg selv blir for dumt. I tillegg ville jeg selv sluppet forbi de som var bak meg i køen / eventuelt droppet den glemte varen hvis jeg var den som hadde glemt noe. Ingen liker å stå i kø, og mennesker som lager en unødvendig kø er noe av det verste jeg vet. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Akkurat som en annen ting jeg kan bli irritert over: om man står i en butikk-kø hvor det er flere kasser i aktivitet. Det er lang kø og de som står først er skikkelig trege/handler massevis/bruker lang tid. Så åpnes det en kasse til, og de bakerste smetter lynkjapt inn og kaprer den. Jeg mener at det skal være dem som står som nummer to/tre etc, som skal få gå over til neste kasse. Sniking er det verste jeg vet, spesielt når jeg er sliten, har dårlig tid og humør. Det er jeg veldig uenig i. Det er ikke sniking at at bakerste flytter seg først over i en ny kasse og lag lager en ny kø der. TS gjorde ikke noe galt.
The Kitten Skrevet 8. august 2008 #12 Skrevet 8. august 2008 Det er jeg veldig uenig i. Det er ikke sniking at at bakerste flytter seg først over i en ny kasse og lag lager en ny kø der. TS gjorde ikke noe galt. Enig i det du skriver. Bare fordi man har stilt seg i en kø er det ikke noe galt i å danne en ny kortere kø.
Gjest *Mim* Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 jeg og samboer var og handlet idag, da vo kom til kassen var det en som hadde satte korgen fra seg i køen og gått å handlet videre. vi venta litt men hun kom aldri,så vi gikk jo forran siden det nesten var ledig. da kommer damen/jenten løpende og skjeller oss ut for og snike og tok varene våre vekk. samboeren min sa at vi ikke såg henne og hun kunne ikke bare sette fra sewg og handle videre, da svarer hun med at det er ikke hennes probl at vi ikke såg henne og vis vi forsatte og si noe skulle hun klesse til han! Er det riktig av hun og klikke for dette? snek vi virkelig? jeg syns det er helt feil at man skal sette fra seg og gå og handle videre! og flere i butikken reagerte på at hun skrek høyt te samboeren min! jeg sa ikke stort for da hadde hun sikkert slått meg rett ned hehe, med tanke på at hun var dobbelt så stor som meg! Veldig dårlig folkeskikk av dama!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #14 Skrevet 8. august 2008 Det er jeg veldig uenig i. Det er ikke sniking at at bakerste flytter seg først over i en ny kasse og lag lager en ny kø der. TS gjorde ikke noe galt. Det samme mener jeg. Det er jo det samme som om det er en lang kø og en kort kø. De som står som nr 2 og 3 i den lange køen kan ikke forlange å få gå før de som står som nr 4 og 5 i den kortere køen i nabokassen. Man er fritt til å bytte kø, da er det først til mølla om å stille seg bakerst i den køen man bytter til. Om det betyr at man blir ekspedert før de som sto framst i den gamle køen, så er det ikke sniking av den grunn. Jeg ble forøvrig beskylt for å snike her hin dagen også. Da jeg kom til kassen så stilte jeg meg bakerst i køen. Da var det en dame som sto og gravde i isdisken, to-tre meter bak køen som ble dritsur. Hun sto nemlig i køen må vite. "Se hun damen snek i køen. Det var ikke snilt" sa hun til den lille ungen sin. Hurpe. Om man har glemt en ting eller to er det greit å forlate vognen i køen mens man løper for å hente det man har glemt. Men da skal det gå fort, og det er en selvfølge at de som står bak går forbi kurven om det blir ledig i kassen, i stedet for å vente på deg.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. august 2008 #15 Skrevet 9. august 2008 Akkurat som en annen ting jeg kan bli irritert over: om man står i en butikk-kø hvor det er flere kasser i aktivitet. Det er lang kø og de som står først er skikkelig trege/handler massevis/bruker lang tid. Så åpnes det en kasse til, og de bakerste smetter lynkjapt inn og kaprer den. Jeg mener at det skal være dem som står som nummer to/tre etc, som skal få gå over til neste kasse. Sniking er det verste jeg vet, spesielt når jeg er sliten, har dårlig tid og humør. Sånt ser ikke jeg på som sniking. Vil folk være først i den nye køen så får de stille seg først i den nye køen, og ikke klage over at andre gjorde det. Ny kø er ny kø.
Gjest Tigress Skrevet 10. august 2008 #16 Skrevet 10. august 2008 Nordmenn eig ikkje køkultur, det er eit sørgjeleg faktum.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #17 Skrevet 10. august 2008 TS gjorde ikke noe galt. Hun dama høres ut som om hun har sluppet ut fra lukket avdeling litt for tidlig. Ellers er jeg enig med Tigress om at Nordmenn ikke eier køkultur. Jeg har flere ganger støtt på folk, da helst av den eldre garde, som tilsynelatende synes det er helt greit å gå foran andre i kassakøen. (Altså at det allerede står folk i kø, men at vedkommende valser rett forbi og i kassa)
Ciara Skrevet 10. august 2008 #18 Skrevet 10. august 2008 Det verste jeg har opplevd i forhold til kø, var en gang jeg stod bakerst i køen i matbutikken. Da kom en stor brande av en kar, og skviste seg inn foran meg. Og jeg stod ikke langt bak resten av køen, jeg endte opp med å måtte rygge fordi denne karen kom. Så jeg sa: "Hei, hei, ser du meg ikke, eller??". Han snudde seg, og jeg skjønte han var møkk dritings og på vei til å bli ganske aggressiv, så jeg fant ut at jeg lot den passere
Meaty Skrevet 10. august 2008 #19 Skrevet 10. august 2008 (endret) Akkurat som en annen ting jeg kan bli irritert over: om man står i en butikk-kø hvor det er flere kasser i aktivitet. Det er lang kø og de som står først er skikkelig trege/handler massevis/bruker lang tid. Så åpnes det en kasse til, og de bakerste smetter lynkjapt inn og kaprer den. Jeg mener at det skal være dem som står som nummer to/tre etc, som skal få gå over til neste kasse. Sniking er det verste jeg vet, spesielt når jeg er sliten, har dårlig tid og humør. Enig. Men dette kan så lett unngåes, hvis kassereren som kommer til er litt oppmerksom og "tar med seg" f.eks. kunde nummer 2,3 og 4 bort til den kassen som skal åpnes. Sånn gjør vi det i hvert fall der jeg jobber, og kundene ser ut til å sette pris på det, da blir det nemlig kortere ventetid for alle, og ikke bare de som står bakerst (jeg ser jo at det ikke går der hvor man har veldig mange kasser i drift da) Endret 10. august 2008 av Meaty
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #20 Skrevet 10. august 2008 Hvorvidt jeg synes det er greit at de bakerst i køen går først i den nye køen, kommer an på hva slags butikk det er. I matbutikk er det ofte flere og lange køer, og da er det jo praktisk umulig å gjøre det mest rettferdig og finne den som har stått lengst i kø og ta denne først. Men i klesbutikker synes jeg ikke det er greit at de bakerst i køen løper bort til den andre kassa når ekspeditøren åpner en rett ved siden av den andre som er åpen. Normal høflighet tilsier da, for min del, at man lar nummer 2 i den åpne kassa få gå først i den nye køen. Noen ekspeditører er flinke til det og sier "Værsågod, NESTE" og får øyekontakt med vedkommende som står først i den andre køen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå