Gå til innhold

Talen min....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har sittet nå og prøvd å få skrevet en tale til min kjære....

Jeg er ingen taler, men vil jo gjerne si noen ord da... hva synes dere??

Kjære bryllupsgjester og kjære XX.

Først vil jeg benytte anledningen til å takke alle som kunne komme og dele denne dagen med oss. Dette er definitivt en dag vi aldri vil glemme.

Selv om det er i følge alle tradisjoner ikke e noen tale fra bruden, så har jeg bestemt meg for at tale det skulle jeg holde. Jeg vil jo ikke være noe dårligere enn min kjære ektemann.

Jeg vil benytte anledningen til å takke min kjæres familie for god mottagelse og at de har tatt meg så godt inn i varmen. Kan ikke være lett å ta i mot en sta, egen, sær og bestemt nordlending. De som kjenner meg vet at jeg gjør det jeg vil uansett hva andre måtte mene, og har jeg bestemt meg for en ting så skal det gjøres.

Og slik var det da jeg møtte XX en kald vinterdag i januar 1999. Da møtte jeg min store kjærlighet.. Og jeg som ikke trudde på kjærlighet ved første blikk, men der tok jeg kraftig feil. Du smeltet mitt hjerte og det gjør du fortsatt. XX hvis det fantes ord som kunne beskrive den lykke jeg føler med deg, så tror jeg ikke at disse ord hadde vært sterke nok. For ingen ord kan fortelle hva jeg føler sammen med deg. Du er mannen i mitt liv og jeg ser virkelig frem til å dele resten av det sammen med deg. Både i gode og onde dager.

Vi har våre krangler og diskusjoner, men gu’ hvor kjedelig det hadde vært om vi bare var nikkedukker uten egne meninger. Og det har du. Vi er ikke alltid enig, men vi er flinke til å møtes på halvveien.... Du kanskje litt flinkere med det enn meg... men jeg prøver så godt jeg kan... Du sier alltid fra , ikke alltid jeg vil høre etter med det første, men gi meg litt tid så synker det da inn til slutt. Det må nok skyldes at jeg er litt trønder og som vi alle vet.... så er trønderne ganske impulsive, bare de får tenkt seg om...

Du respekterer meg for den jeg er, og du støtter meg i motgang. Og heier i medgang. Du er den beste livspartneren jeg kan få og jeg kan ikke tenke meg et liv uten deg. Du driver meg fremover og har alltid noen gode ord som får meg til å smile når jeg er lei, du gir meg trygghet når jeg er redd og du er bare simpelthen bare den beste i mine øyne.

Du er alt for meg og jeg vil takke deg for at du er den du er. Og at du har gjort denne dagen så spesiell. Jeg elsker deg, XX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Talen din var kjempefin.

Det eneste jeg tenker er at siden talen først og fremst er til din nybakte, synes jeg at du bør si:

kjære XX, kjære gjester.

Da skjønner folk hvem du "prater til..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tilbakemelding på det Anitacath. Det var veldig bra at du sa, for det hadde jeg ikke tent på... Skal forandre på det...

Er det flere tilbakemeldinger????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tale!

Jeg ville kanskje ha sløyfet avsnittet som begynner med 'Selv om det er...'

Tror det blir mer og mer vanlig med tale fra bruden, og det du sier i resten av talen din, illustrerer fint hvorfor du ønsker å si noen ord.

I tillegg ville jeg ha funnet et annet uttrykk enn 'vil benytte anledningen' i tredje avsnitt, slik at du ikke får to sånne rett oppi hverandre. Hva med 'Jeg vil gjerne få....'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tale, men jeg synes det ble en litt brå slutt jeg. Du sier veldig mye om dette med meningene deres og dette med at dere møtes på halvveien, men du drar inn veldig få andre ting. Kanskje du kunne prøve å trekke inn flere spektre ved forholdet deres?

Når det gjelder avslutning på talen tror jeg at jeg ville avsluttet med noe om hva du føler for ham, hva denne dagen betyr for deg og ikke minst noe om fremtiden dere skal ha sammen...

(Men jeg er selv ingen taler, prøver meg bare på noen tips her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...