Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Er det transfett i popcorn, sånn ferdigpose fra Maarud?
Gjest Kanskje Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Om det står at det inneholder delvis herdet fett er det transfett i det. Står det at det inneholder herdet fett er det ikke det. Delvis er stikkordet.
Gjest Elfrida Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Er det ikke transfett i alle typer herdet fett da?
Gjest Kanskje Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Er det ikke transfett i alle typer herdet fett da? Hørte på radioen, dem siterte fra noe som jeg tror var en studie dem hadde gjort i Tyskland eller USA? Da hadde dem kommet frem til en konklusjon at delvis herdet fett, altså transfett, var helseskadelig. Og at det var uhørt at det fantes i så mange dagligdagse produkter slik som popcorn og kjeks osv. Og at delvis herdet fett nå begynner å bli bannet over hele Europa. Herdet fett var visstnok ikke helseskadelig, men om det er en type transfett eller ikke, det kan jeg ikke svare på.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Transfett er delvis herdet fett. Herdet fett er ikke transfett.
Gjest Elfrida Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Det var ikke så lett å finne ut av det i en fei, men nå har jeg lest et par steder at herdet fett ikke inneholder transfett så da er vel det riktig antageligvis. Men det er visst allikevel ganske usunt. En sunnere og billigere måte å lage popcorn på er å poppe selv, i rapsolje f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå