Gå til innhold

Astrologi

Gjest Gjest_mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mari_*

Er det noen som har en link med oversikt over folk med hvilke stjernetegn passer best, og hvilket passer dårligst sammen?

Helst gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende du finner noe på www.astro.com - den er engelsk.

Ellers er vel regelen at jordtegn passer med jord, ild med ild osv...

Væren passer da sammen med Løve og Skytte

Tyren passer da sammen med Jomfru og Steinbukk

Tvillingen passer da sammen med Vekt og Vannmann

Krepsen passer da sammen med Skorpion og Fiskene

Men, dette er bare overflatisk sett siden det bare tar stilling til soltegnet. Det er såååå mye mer som forteller noe om et menneske.

Jeg kjenner flere par som tradisjonelt ikke passer sammen ut ifra stjernetegn, men som allikevel har det supert i mange, mange, mange år...

Jeg har dog opplevd personlig at jeg passer best sammen med det elementet jeg tilhører; jord. Jeg har vært sammen med alle tre ildtegn, men det passet meg ikke i det hele tatt. Det igjen kan ha vært en selvoppfyllende profeti; at jeg "visste" at vi ikke passet sammen astrologisk, og derfor ble det sånn at det gikk galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke helt så enkelt som Polly Ester beskriver her, selv om hun har helt rett i konklusjonen... ;)

For eksempel ild:

Luft gir næring til ild, det samme gjør jord, mens vannet dreper ilden...

Ildtegn skal da i utgangspunktet passe sammen med lufttegn og jordtegn i tillegg til sitt eget tegn.

Men så skal det da også passe andre veien:

For eksempel jord

Ilden svir/skader jorden, derfor er jorden bedre for ilden enn motsatt...

På grunn av dette er der personen som passer sammen med person med et ildtegn, en annen med ildtegn, eller som har et lufttegn (ilden varmer opp luften, men gjør ingen skade).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jomfru og mannen min er tyr, og han er mitt livs eneste kjærlighet, og vi passer hverandre som hånd i hanske. :hjerte: Så der stemmer astrologien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mari_*

Takk for alle svar.

Er steinbukk.

Hvilket passer best sammen med meg da?

Og hvilket dårligst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Er steinbukk.

Og hvilket dårligst?

Du har et jordtegn...

Generelt sett skal du da passe sammen med andre jordtegn (tyr og jomfru), og med vanntegn (kreps, skorpion og fisk), men det er en del andre faktorer som også spiller inn.

Dårligst skal du passe sammen med ildtegn, mens lufttegn er relativt nøytralt.

Men hvem er jeg til å si noe om dette?

Jeg har i mange år vært gift med mannen som astrologisk sett passer meg dårligst av alle...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke helt så enkelt som Polly Ester beskriver her, selv om hun har helt rett i konklusjonen... ;)

For eksempel ild:

Luft gir næring til ild, det samme gjør jord, mens vannet dreper ilden...

Blir det for mye luft til ilden så vil jo ilden dø ut, og hvis det blir for mye vann til ilden så slukker ilden... For mye ild til vannet vil slukke vannet...

Ildtegn skal da i utgangspunktet passe sammen med lufttegn og jordtegn i tillegg til sitt eget tegn.

Men så skal det da også passe andre veien:

For eksempel jord

Ilden svir/skader jorden, derfor er jorden bedre for ilden enn motsatt...

På grunn av dette er der personen som passer sammen med person med et ildtegn, en annen med ildtegn, eller som har et lufttegn (ilden varmer opp luften, men gjør ingen skade).

Men, det kommer også an på hva slags andre planeter man har i sitt horoskop. Hvis en med jord og en med vann blir sammen og det blir for mye vann så vil jorden bli til sørpe, og hvis det blir for mye jord for vannet så vil vannet bli borte...

Jord og jord kan i lengden kanskje bli kjedelig... og ild og ild kan kanskje i lengden bli litt for ildfullt... Luft og luft kan kanskje bli litt for mye "hodet i skyene og prat uten handling", og vann og vann kan bli så mye følelser at det flommer over...

Ascendanten (det tegnet som viser hvordan du viser deg overfor miljøet rundt deg) er viktig sammen med månen også... og Venus og Mars er viktig i forhold til hvordan man er i temperamentet og i kjærlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det kommer også an på hva slags andre planeter man har i sitt horoskop. Hvis en med jord og en med vann blir sammen og det blir for mye vann så vil jorden bli til sørpe, og hvis det blir for mye jord for vannet så vil vannet bli borte...

Jord og jord kan i lengden kanskje bli kjedelig... og ild og ild kan kanskje i lengden bli litt for ildfullt... Luft og luft kan kanskje bli litt for mye "hodet i skyene og prat uten handling", og vann og vann kan bli så mye følelser at det flommer over...

Ascendanten (det tegnet som viser hvordan du viser deg overfor miljøet rundt deg) er viktig sammen med månen også... og Venus og Mars er viktig i forhold til hvordan man er i temperamentet og i kjærlighet...

Det stemmer, og det var og derfor jeg sa meg enig i det du skrev i første innlegg

Men, dette er bare overflatisk sett siden det bare tar stilling til soltegnet. Det er såååå mye mer som forteller noe om et menneske.

Jeg kjenner flere par som tradisjonelt ikke passer sammen ut ifra stjernetegn, men som allikevel har det supert i mange, mange, mange år...

Jeg bare utdypet det du skrev litt, siden du sa at det vanligste var å finne best egnet partner fra eget tegn. :)

Det er så mange faktorer som spiller inn, både acendant, månen, de ulike husene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.

Er steinbukk.

Og hvilket dårligst?

Steinbukk her også.

Har lest at den verst tenkelige kombinasjonen av alle stjernetegn skal være Steinbukk og Tvilling. Og uten å tro eller vite særlig mye om astrologi, må jeg si meg enig.

Mannen min er Skorpion, og vi er utrolig samstemte. Like på en en ulik måte ... eehh ...jeg mener, på en utfyllende måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind
Steinbukk her også.

Har lest at den verst tenkelige kombinasjonen av alle stjernetegn skal være Steinbukk og Tvilling. Og uten å tro eller vite særlig mye om astrologi, må jeg si meg enig.

Mannen min er Skorpion, og vi er utrolig samstemte. Like på en en ulik måte ... eehh ...jeg mener, på en utfyllende måte.

Jeg har en relativt tykk bok om atrologi, der står det at steinbukk og skorpion er en av de to mest fantastiske kombinasjonene man kan finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en relativt tykk bok om atrologi, der står det at steinbukk og skorpion er en av de to mest fantastiske kombinasjonene man kan finne :)

Der ser man !!! :kose:

Mannen min er mer interessert i astrologi enn jeg er, og mener å huske han sa noe om at det skal finnes 3 ulike typer Skorpioner. 1 av disse variantene skal være super-duper med Steinbukk. Det finnes visstnok 2 typer Steinbukker også. Men - her er jeg på tynn is kunnskapsmessig ...

Hvilket stjernetegn er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Jeg er kreps og mannen er saggitarius??? Hva nå det er på norsk igjen! Nå husker jeg! Skytte!

Hvordan passer vi sammen...? Eller rettere sagt: hvilken fallgruber bør vi være obs på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kreps og mannen er saggitarius??? Hva nå det er på norsk igjen! Nå husker jeg! Skytte!

Hvordan passer vi sammen...? Eller rettere sagt: hvilken fallgruber bør vi være obs på??

Sett kun ut i fra stjernetegnet (solen), og ingen andre faktorer, skal ikke dere være en god match... egentlig en veldig dårlig match. ;)

Men jeg er selv skytte, gift med en krepsemann, og vi har det bra.

Utfordringene deres vet dere jo selv, men astrologisk sett er utfordringen å finne balansen mellom skyttens bevegelighet og store behov for frihet, kontra krepsens behov for stabilitet og hjemmekjærhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Akkurat dette må jeg bare si at jeg ikke tror noen verdens ting på!!!

Jeg er selv skytte og giftet meg med en vekt. Vi skulle etter alle disse spådommene være perfekt for hverandre, men jeg har aldri i mitt liv hatt en så dårlig match noen gang. Nå derimot er jeg sammen med en Steinbukk. Vi skulle bortimot ha "drept" hverandre i følge astrologien, men vi passer sammen som hånd i hanske! Er det noe som kan kalles soulmates, så er det her. Så dette ville jeg ha lagt heelt på hylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky
Sett kun ut i fra stjernetegnet (solen), og ingen andre faktorer, skal ikke dere være en god match... egentlig en veldig dårlig match. ;)

Men jeg er selv skytte, gift med en krepsemann, og vi har det bra.

Utfordringene deres vet dere jo selv, men astrologisk sett er utfordringen å finne balansen mellom skyttens bevegelighet og store behov for frihet, kontra krepsens behov for stabilitet og hjemmekjærhet...

Oh yes... Gjør ikke saken bedre at jeg egentlig skulle vært født i Løven, men er født for tidlig. Oppmerksomhets krevende begge to! Merkelige er at jeg er ikke spesielt hjemmekjær, men krever lojalitet og respekt og kjærlighet ja. Men hvor dette skjer, spiller ingen rolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvilling og leste en gang at for meg er det uheldig å leve sammen med en skytte. Nå har jeg bodd med og elsket skytten min i 8 år da, men er det noen som vet hvorfor vi ikke passer sammen? Er vi jord og vann eller hvordan blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er tvilling og leste en gang at for meg er det uheldig å leve sammen med en skytte. Nå har jeg bodd med og elsket skytten min i 8 år da, men er det noen som vet hvorfor vi ikke passer sammen? Er vi jord og vann eller hvordan blir det?

Dere er luft (tvilling) og ild (skytt), og skal være den perfekte kombinasjonen hvis en bare ser på stjernetegnet.

Så hvorfor du har lest at det er en uheldig kombinasjon aner jeg virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er luft (tvilling) og ild (skytt), og skal være den perfekte kombinasjonen hvis en bare ser på stjernetegnet.

Så hvorfor du har lest at det er en uheldig kombinasjon aner jeg virkelig ikke.

Nei, så rart at det kom så dårlig ut sist jeg sjekka. Mulig det var noe helt useriøse greier..? Tror det var sol og link til et eller annet.

Men så fint å vite at vi er perfekt komb. Får passe på at jeg ikke kjører på med for mye luft sånn at han slukner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så rart at det kom så dårlig ut sist jeg sjekka. Mulig det var noe helt useriøse greier..? Tror det var sol og link til et eller annet.

Men så fint å vite at vi er perfekt komb. Får passe på at jeg ikke kjører på med for mye luft sånn at han slukner da.

For mye luft fører nok til mer ild .... heftig forhold ;))

Jeg har lært at om du søker det perfekte skal det være tre tegn mellom der.

Men alt er relativt .... selv er jeg Vekt (luft) og burde hatt en Vannmann, men er gift med

en Tvilling altså et annet luft-tegn Har vel egentlig alltid følt meg vel sammen med personer fra mitt eget element.

Man bør heller ikke ta alt så bokstavelig alt kommer an på hvilke utfordringer man velger i livet.

Vil du ha det jevnt og kjedelig , kan du kanskje få det om du velger prtner fra samme tegn som deg selv. Kjenner til noen eksempler på dette

Vil du ha utfordringer.og noe du må jobbe med, velger du anderledes. Dette er nok valg de fleste gjør. Livet blir hverfall ikke kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

Der ser man !!! :kose:

Mannen min er mer interessert i astrologi enn jeg er, og mener å huske han sa noe om at det skal finnes 3 ulike typer Skorpioner. 1 av disse variantene skal være super-duper med Steinbukk. Det finnes visstnok 2 typer Steinbukker også. Men - her er jeg på tynn is kunnskapsmessig ...

Hvilket stjernetegn er du?

Jeg er selv steinbukk. Har lest dette med flere typer av hvert stjernetegn jeg også, det er egentlig veldig interessangt, men det er en god stund siden sist jeg tittet i den boken. Der har visstnok også noe å gjøre med i hvilket "hus" stjernetegnet er i i forhold til ditt eget og mye slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...