Mamma1 Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hvilket merke av omega 3 bruker dere? Pris? Jeg har brukt triomega, men syns det er veldig dyrt. 90 kr.
Malama Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Tja, de fleste er jo faktsik dyre, i alle fall de med et greit innhold. Jeg tar viaplex alt i ett for gravide og ammende jeg da, den er vel enda dyrere (for der er ikke så mange dager oppi, triomegaen varer jo en iten evhighet i forhold, I know, for den brukte vi før, så mannen får av dem, og en ordinær vitaminpille), men det er så enkelt, da får jeg kalsium og omega3 og vitaminer i mengder tilpasset min situajson uten å styre mer med det...
prinsesseBea Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 (endret) Bruker flytende udo's choice, omega 3,6 og 9. Er vegetarianer,så fiskeoljer er uaktuelt, og kapslene er av gelatin,så da blir det flytende form. Koster rundt 230kr for en flaske Endret 8. august 2008 av prinsesseBea
Mamma1 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Oi, det var dyrt. Hvor får man kjøpt viaplex?
Malama Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Den alt i ett for gravide er VANSKELIG å finne... jeg har sendt dem mail og spurt, og de svarte at det selges "overalt", men alle de kjedene de nevner selger alt i ett for voksne, men ikke for gravide og ammende. Jeg har funnet EN butikk i Bergen som selger det, så jeg drar dit på helgehandel en gang i måneden og plukker med meg en boks (siden der er 28 pakker i en sånn boks) Dessverre altså ikke så lett å svare på hvor det selges, for jeg ser det ikke mange plasser her i byen i alle fall...
Mamma1 Skrevet 8. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2008 Nei, jeg har aldri hørt om det, men det hadde vært greit med noe som var beregnet på gravide.
Scorpina Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Fant noen vitaminer på apoteket som bare kalles for "Gravid". Husker ikke helt hva de kosta, men en rundt 60-70 for et glass (eller, det er vel laga av plastikk) tror jeg.
cilipili Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Bruker flytende udo's choice, omega 3,6 og 9. Er vegetarianer,så fiskeoljer er uaktuelt, og kapslene er av gelatin,så da blir det flytende form. Koster rundt 230kr for en flaske Samme her!
Malama Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 Fant noen vitaminer på apoteket som bare kalles for "Gravid". Husker ikke helt hva de kosta, men en rundt 60-70 for et glass (eller, det er vel laga av plastikk) tror jeg. Men de inneholder vel ikke omega 3, det er en vitaminpille? (jeg har tatt "gravid" før, men de kom i pappekske, så jeg vet ikke om det er den samme da...) Jeg byttet ut gravid-vitaminene mine (tok da triomega ved siden av) med denne fra vitaplex med alt i ett, når jeg var over 12 uker, og hadde spist opp siste gravid-pakke, siden det er vitaminer for de første 12 ukene, med mer folat, mens den alt-i-ett er for gravide over 12 uker, og de som ammer, og altså bl.a med kalsium.
Jade Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Hvor kjøper du vitaplexen sin gravid-pakke da? Er ikke den kun for første trimester? Jeg fikk beskjed om at det selges på alle Rimi og ICA-butikker fra produsenten, men jeg har ikke funnet på en eneste en... Bor i Bergen. Jeg har brukt apotekets "gravid"-pappeske med vitaminer i første trimester (pga folat). Og måtte da selvsagt ta omega3 utenom.
Malama Skrevet 9. august 2008 #12 Skrevet 9. august 2008 Vitaplex sin "gravide og ammende" er for 2. og 3. trimester og ammetiden, da den altå har normal folatmengde, men bl.a en kalsiumpille. De selger den på den store matbutikken på Åsane senter. Maxi, er det det den heter? Den butikken på det originale åsane senter, før de slo sammen begge sidene av veien. Meget mulig de selger den andre steder, men jeg har ikke funnet den andre steder. (Jo, en gang fant jeg den på den coop-butikken (mega?) på danmarksplass/solheimsviken, men har ikke sett den igjen der...(men så er jeg ikke der så ofte lenger etter at jeg flytta da...) Det er denne jeg tar: http://www.vitaplex.no/content/products_allinone_kvinna.asp Dog litt forvirrende at på den nettsiden står det om økt folatinnhold, men på boksen står det at der er 200 mikrogram, akkurat slik som i ordinære vitaminer for voksne... Det har jeg også sendt dem en mail og spurt om (da jeg spurte om hvor de selger dem, men fikk bare sånn svar om at de selger dem på alle kjeene som selger vitaplex, men det er jo svææææært få plasser de har denne boksen) men det svarte de ikke på. Jeg forholder meg til det som står på boksen, og tok derfor andre vitaminer det første trimesteret.
~white lady~ Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Jeg tar ei teskje linfrøolje når jeg husker det, massevis av omega 3 i den. Ca 50 kr for ei flaske, og den varer leeenge. Ellers så prøver vi å spise fisk et par ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå