miato Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 heisann. skal leie ut en hybelleilighet for første gang. har fått leietaker, og hun sier hun skal ha leiligheten, men at hun ikke skal flytte inn før evt. neste helg. bør vi skrive kontrakten før den tid,som sikkerhet på at hun ska ha den, eller skal vi bare stole på at hun tar den? da jeg foreslo at vi kanskje skulle skrive kontrakten allerede nå, sa hun at da fikk hun kanskje nøklene samtidig....og jeg viste ikke helt hva jeg skulle svare... vi avtalte å snakke nermere om det når hun kommer senere i dag...
Gjest Gjest_L Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg ville skrevet kontrakt så snart dere hadde mulighet. Skal dere kreve depositum? Jeg ville itilfelle gitt henne nøkkelen når depositumet var i orden. Vil forresten anbefale å ha depositum, greit å ha noe i sikkerhet. Velger dere å ikke ha det tror jeg at jeg ville krevd at første husleie ble betalt før hun fikk nøkkelen. Mulig jeg er litt forsiktig, men har litt dårlige erfaringer. Mamma har prøvd å leie ut et hus og vært maks uheldig. Først fikk hun noen som brøt kontrakten etter masse utsettelser (de flytta aldri inn da). Deretter et par som virket veldig greie, mamma lot de flytte inn, men de betalte aldri husleie eller depositum. Skyldte hele tiden på problemer med banken... Skikkelig sleipe. Heldigvis flytta de raskt da de fikk beskjed om det, men pengene har hun ikke sett noe til. Ser ut til å ha løst seg nå da, de nye har iallefall betalt første husleie uten å ha fått nøkkel.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Skriv kontrakt snarest mulig og krev at depositumet betales inn samtidig. Hun bør ikke få nøklene før avtalt innflyttingsdato og uansett ikke før første husleie er betalt. Vær streng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå