Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hjelp! Jeg har forelsket meg, og det ser ut til at det er gjensidig, slev om jeg ikke har fått bekreftet det. Problemet er at jeg er helt tiltaksløs, og nesten deppa og bare tenker på HAN. Si noe fornuftig eller gi meg et hardt spark! Jeg ahr arbeidsoppgaver som må være ferdig idag på jobb, og jeg sitter bare og surfer på nettet selv om det er helt uinteressant. Hjemme er det bomba men jeg får ikke tatt meg sammen for å rydde og vaske. Det er veldig lenge siden jeg har vært forelsket, så bare det gir mange motstridende følelser. Hvordan kommer jeg igang med livet mitt igjen? Jeg kan ikke snakke med han på en stund (av grunner jeg ikke vil si), men jeg må bare ta meg sammen selv om jeg ikke skjønner hvordan. Konkrete tips?
Humleblomst Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Du vet jo selv at det uansett ikke har noe for seg å gå rundt i svime bare fordi du er forelska og ikke kan møte fyren. Og den tanken bør du virkelig holde fast på! For om livet ditt faller sammen den tiden dere ikke kan møter, vil det bare sette deg i et veldig dårlig lys. Hvis dere ikke kjenner hverandre så godt vil jo han isåfall bli kjent med en deg som "ikke er som deg", hvis du skjønner hva jeg mener. Så hold på dine gamle rutiner. Du kan prøve å gjøre slik man gjerne må når man er ukonsentrert av forskjellige grunner (ta med i beregningen at jeg ikke vet hva jobben din går ut på, du må tilpasse dette selv). Begynne med å fjerne forstyrrende elementer (skru av programmer på dataen som du ikke bør/skal bruke, skru av radioen osv.) Begynn så på begynnelsen av det du skal gjøre i dag, og jobb deg gjennom det. Dukker tanker om forelskelsen og fyren opp i hodet ditt sier du "Ikke nå!" til deg selv, og styrer tankene tilbake til det du holder på med. Når det gjelder rydding hjemme funker det mye på samme måten. Steng av det du grubler på, og samle tankene der du er. Sett på musikk eller lydbok (lydbok hjelper kanskje med å samle tankene vekk fra det som gjør deg matt og ukonsentrert) og sett igang. La for all del ikke tven stå på, da ender det gjerne med at du setter deg ned foran den ganske raskt regner jeg med. Ihvertfall når du i utgangspunktet er umotivert. Det blir nok lettere når du først er kommet igang. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Hjelp! Jeg har forelsket meg, og det ser ut til at det er gjensidig, slev om jeg ikke har fått bekreftet det. Problemet er at jeg er helt tiltaksløs, og nesten deppa og bare tenker på HAN. Si noe fornuftig eller gi meg et hardt spark! Jeg ahr arbeidsoppgaver som må være ferdig idag på jobb, og jeg sitter bare og surfer på nettet selv om det er helt uinteressant. Hjemme er det bomba men jeg får ikke tatt meg sammen for å rydde og vaske. Det er veldig lenge siden jeg har vært forelsket, så bare det gir mange motstridende følelser. Hvordan kommer jeg igang med livet mitt igjen? Jeg kan ikke snakke med han på en stund (av grunner jeg ikke vil si), men jeg må bare ta meg sammen selv om jeg ikke skjønner hvordan. Konkrete tips? Nyt det, for det går garantert over etter en tid, i hvert fall den første fasen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Tusen takk for svar! Gjest: Akkurat nå er det ikke mye å nyte, for jeg er alt for frustrert og svimete og nedfor egentlig. Takk Humleblomst. Jeg skal huske på at jeg ikke akkurat tar meg ut hvis jeg "faller sammen" som person hjemme og ute! Det var gode råd du hadde til meg både på jobb og hjemme. Jeg skal skrive dem opp i filofaxen, lese rådene og logge meg av alt på nett som ikke er relevant for jobben min (det vil vel egentlig si alt...) Jeg rekker å bli ferdig på jobb idag uten å jobbe over. Og så skal jeg skjerpe meg hjemme. Det hadde vært fint å kunne invitere han hjem tilfeldig uten å skjemmes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå