Caracal Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Sexlyst og kropp. Etter å ha vært på ferie i spania, brukt mye tid på stranden og badeland må jeg si at det er utrolig hvor mange ”dvaske” mennesker det er der ute. Både kvinner og menn. Der jeg var syntes jeg det var flere menn i normal vanlig ”kroppsform” en kvinner. Og da snakker vi om normale, ikke noe spesielt. Av virkelig vakre kvinner så jeg kun 2-3 stk på en uke. Utrolig. Hørte også at bmi verdiene er på full vei oppover og at 25 grensen tangeres stadigere. Og i tillegg sier forskerne at det som er best for kroppen er en enda lavere verdi. Så over på det interessante. Hvordan påvirker dette sex lysten? Siden jeg, der som en vanlig mann kanskje ikke hadde lyst på mer en ca 2-3 av disse kvinnene, så er det vel tilsvarende for kvinner også skulle jeg tro. Hvordan er det da runt i de 1000 hjem? Har selv tidligere vært i et forhold der kvinnen var litt større og sexlysten forsvant… At det hadde noe med at hun ikke så lekker ut var nok mye av grunnen. Likevel sier man jo ikke til partner at det er fordi du er ”dvask” at jeg ikke tenner på deg… Ikke etter mange år sammen… Det går jo ikke.. Jeg tror nok at de fleste mannfolk som sliter med sexlysten egentlig hadde fint kunnet få det til hvis en dame av ”fotomodell” kvalitet hadde krøpet under dyna en kveld… Så skylder vi ikke partneren vår samt vår egen helse å se best mulig ut og holde oss i så god form som mulig?? Dessuten blir jo sexen i seg selv mye bedre hvis man er i veldig god form…. Caracal
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg lurer stadig vekk på det samme selv. Spesielt når jeg ser par der begge har ganske mange kilo til overs lurer jeg på hvordan i huleste de klarer å bli kåte på hverandre. Kanskje de lukker øynene og fantaserer om andre?
Gjest lillanna Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg lurer stadig vekk på det samme selv. Spesielt når jeg ser par der begge har ganske mange kilo til overs lurer jeg på hvordan i huleste de klarer å bli kåte på hverandre. Kanskje de lukker øynene og fantaserer om andre? Når begge er like så trives de vel med hverandre og har lyst på hverandre. Fete folk har sex de også, men det er såklart forskjell i sexlivet til en fet person som trives i seg selv og en fet person med store komplekser. Begge sorter finnes. Hvis kropp er et problem så får man heller velge noen som stemmer med det man liker, ikke verre enn det. Bortsett fra det så hadde vel ikke jeg heller satt særlig pris på om mannen min hadde gått opp 30 kg i vekt. At kroppen endrer seg med årene blir noe annet, mannen min har ikke den samme spinkle kroppsformen som da han var 25 men han er trent og ikke fet, han har blitt mere mann istedet for gutt. Og han hadde nok ikke likt at jeg hadde lagt på meg 30 kg heller, og det hadde heller ikke jeg selv likt. Og med overvekt så tenker jeg 25 kg og over normalvekt.
Gjest bali Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Skjønnhet kommer vel an på øyet som ser det,man kan jo ha et supert sexliv selv om kroppen ikke er perfekt... Ikke glem at endel menn også liker store kvinner,og endel kvinner liker store menn,noen liker de høye andre lave, jeg for min del finner "perfekte" modellmennesker fryktelig avtennende,jeg vil ha noen med "feil og mangler" viss mann kan kalle det for det,noe som gir personen særtrekk, og for min del tenner jeg mye mer på personligheten enn kroppen til en person... Men det er bare jeg da,og det problemet løser jeg med å ikke gå etter di jeg syns ser for perfekte ut,så sant ikke personligheten overbeviser meg
Gjest glamourgirl Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Jo, trådstarter, generelt sett så syns jeg man gjør det. Jeg er ikke noe fotomodell-sylfide, jeg er ikke det. Men jeg er slank og trent og liker å holde meg i form. For meg er det viktig. Jeg er ikke i et forhold nå, men det er viktig for meg selv. Jeg liker å se sånn ut at jeg hadde tent på meg selv. Jeg har vært i forhold hvor han ble lubbete, og ja, jeg var like glad i ham, men det ble mer tungvint å ha sex, fordi han var i dårligere form, og ikke hadde samme utholdenhet, og enkelte stillinger ble kronglete. Men, selvsagt kan man ikke si blir du tykk, dumper jeg deg. Elsker man et menneske så elsker man det, derfor mener jeg at man har ansvar for selvet, og å passe på kroppen og helsa si.
Gjest virvelvind Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Jeg er egentlig veldig kresen når det kommer til utseende jeg klarer å tenne på, men personlighet teller absolutt mest. Hjelper ikke å se perfekt ut om man ikke har et vinnende vesen i det hele tatt. Men jeg er enig med TS, man skylder sin partner å holde seg vedlike (til en viss grad). Noe av det verste jeg vet er folk som bare lar seg selv forfalle når de kommer i et forhold, slutte å barbere visse steder, er ikk elike viktig på hygienen o.l. Nå snakker jeg selvsagt ikke om naturlig "forfall" som kommer med alderen.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Man skylder seg selv å ta vare på kroppen sin, men jeg tror ikke man trenger å være modell for å være attraktiv.
MarianneE Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Skal vi igang med denne diskusjonen igjen? Om størrelse/sexlyst/erfarenhet/hvor flink en er i senga osv.... Folk liker det forskjellig. Sånn er det bare.
Gjest glamourgirl Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Jeg tolket det ikke som en slik diskusjon, MariannE... Blir det det så ser du meg forsvinne rett ut til høyre...
Gjest Elfrida Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 Folk liker det forskjellig. Sånn er det bare. Samt at andre kanskje kan finne flere folk attraktive enn det TS gjør. 2-3 attraktive damer å se på en uke? Eventuelt har noen sterkere sexdrift enn andre, og tenner lettere, eller på andre ting enn pent utseende. Noen tenner på dominans, sjarme, lekenhet etc etc i det uendelige.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Jeg fatter ikke at folk kan tenne på tynne senete og hengslete menn, gi meg heller en lubben med kjøtt på bena.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. august 2008 #12 Skrevet 8. august 2008 For meg handler tenning og lyst om hvilke følelser jeg har for partneren min. Er jeg sammen med den jeg elsker, tenner jeg på han, uavhengig om han skulle være tjukk, tynn eller middels.
Gjest Nishiki Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 Eksen min ble ganske så overvektig. Jeg mistet totalt sexlysten, selv om de personlige egenskapene fortsatt var der. Sex er en ganske så kroppsfiksert sport så jeg synes ikke det er noe rart at man kan få problemer med potensen om den andre parten fyller mer en sin halvdel av sengen.
Gjest glamourgirl Skrevet 8. august 2008 #14 Skrevet 8. august 2008 Jommen, kan ikke det bli en sovepute? Han liker meg, så da kan jeg jo gi faen. Det er det jeg syns det blir viktig at det ikke blir. OG, ja jeg har sett eksempler. Jeg mener ikke at alle skal være slanke eller stick-insects, langt der i fra. Men å ta vare på seg selv, og å holde seg attraktiv syns jeg faktisk er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 Jeg er enig i at det å holde kroppen i form er viktig for sexlivet. Men jeg synes egentlig vinklingen blir litt feil. Exen min fikk den ikke opp. Men jeg mener nå ikke det er min "skyld". Jeg har en BMI under snittet, er veltrent. har ikke en kropp som en glamourmodell, for jeg har små pupper. Exen min derimot var overvektig. Jeg tente på ham fordi jeg likte ham og var forelsket. Men selv om han tente på meg hjalp jo ikke det når han fikk problemer med potensen. Og det er jo ingen tvil om at overvekt og dårlig form kan føre til dårligere prestasjoner i senga. Nå skal det sies at jeg ikke vet sikkert hva som var årsak til potensproblemene. Men det er altså mulig å tenne på en overvektig person, men at den overvektige personen kan få problemer rent fysisk. (enten potens eller at de ikke holder ut særlig lenge/blir slitne fort)
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #16 Skrevet 8. august 2008 For meg handler tenning og lyst om hvilke følelser jeg har for partneren min. Er jeg sammen med den jeg elsker, tenner jeg på han, uavhengig om han skulle være tjukk, tynn eller middels. Joa, men faller du i utgangspunktet for en som er overvektig? Jeg skal være sammen med kjæresten min resten av livet. Av og til har jeg kanskje ikke veldig lyst, men når man slutter, blir også behovet mindre, ergo har vi sex selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst. Om man har vært sammen i 15-20 år, og elsker hele personen, er jeg med på det du sier, men ville du falt for en som var overvektig i utgangspunktet? (For the record, jeg er mann, 191cm og 95 kilo, min kjære er 165 og meget slank, men dette kan jo endre seg for oss begge to)
Gjest Purple Haze Skrevet 8. august 2008 #17 Skrevet 8. august 2008 Joa, men faller du i utgangspunktet for en som er overvektig? Jeg skal være sammen med kjæresten min resten av livet. Av og til har jeg kanskje ikke veldig lyst, men når man slutter, blir også behovet mindre, ergo har vi sex selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst. Om man har vært sammen i 15-20 år, og elsker hele personen, er jeg med på det du sier, men ville du falt for en som var overvektig i utgangspunktet? (For the record, jeg er mann, 191cm og 95 kilo, min kjære er 165 og meget slank, men dette kan jo endre seg for oss begge to) Jeg har falt for menn som er overvektige, undervektige, normalvektige. Det spiller egentlig ingen rolle hva slags kroppsfasong han har, så lenge jeg faller for personen. Jeg er ikke så veldig kroppsfiksert. For meg sitter tenning mellom ørene, og da sier det seg selv at jeg ikke trenger en stram, veltrent mann for å tenne. Når jeg tenker meg om, har jeg en forkjærlighet for bamsete menn med kosemage. Ikke alle er like opptatt av kropp, vet du. Og heldigvis tenner vi alle på forskjellige ting.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #18 Skrevet 8. august 2008 Jeg mener at vekt/overvekt/dvaskehet i stor grad gjennspeiler personligheten til en person. Jeg jeg treffer en som er overvektig, så tenker jeg "Hvorfor gidder du ikke å gjøre noe med problemet? Er det for mye gøy på tv? Nei jeg liker folk det er tak i, folk som kan passe på kroppen sin, folk som vet at mosjon er sundt for å holde kroppen i form, slik tenner jeg på. Ikke slappe sofa dasker.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #19 Skrevet 9. august 2008 Når jeg tenker meg om, har jeg en forkjærlighet for bamsete menn med kosemage. Ikke alle er like opptatt av kropp, vet du. Og heldigvis tenner vi alle på forskjellige ting. Siden du mer eller mindre beskriver min kroppstype, vet jeg at ikke alle er opptatt av det, ja :D (Det var meg du svarte) Og jeg spurte ikke for å være snutete, men for å finne ut om du ville blitt i "tynne og tykke dager"
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #20 Skrevet 9. august 2008 For min del handler det ikke spesielt om overvekt eller kun fysisk veltrent form, men at man tenker på å ta vare på utseendet sitt - eller hele seg for den saks skyld; å kle seg ok/pent, være rein, være fornøyd med seg selv og ha ok selvtillit - og/eller altså å være i god form, det gjør en MER attraktiv enn en som gir beng i at man bor i en kropp og oppfattes både som kropp og person av omverdenen. Jeg trener ikke selv, så kan tilføye at man kan ha bra sex uten å være veltrent, det hjelper selvsagt å ikke være helt forfalt fysisk da (jeg går mye turer og sånt og spiser sunt..), og å føle seg komfortabel med seg selv, noe som etter min erfaring er lettere om man viser seg selv omtanke ved sånt som trening, trivsel (bytte jobb om man har et helvete f eks) og kosthold. Jeg aner ikke om jeg er en person trådstarter ville vurdert som attraktiv pr overflatisk look, jeg går for å være ganske pen med klær på, men selv om jeg er forholdsvis heldig fysisk mtp at jeg ikke trener, synes det jo på meg i bikini at jeg ikke er atletisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå