Gå til innhold

innredning av leilighet - når hver kvadrat teller...


Vilje

Anbefalte innlegg

nå er straks leiligheten min ferdig! Jeg har et budsjett på rundt 20 000 som jeg skal bruke til å handle sofa, evt andre ting. Problemet er at jeg ikke vet hvor stor sofa jeg får plass til, da stua bare er på 15 kvm. Et annet problem er at jeg ikke er så veeeldig flink med interiør...

Jeg vet jo at på forumet kryr det av interiørintresserte som har sans for innredning og håper jeg kan få noen tips fra dere.

Hvordan ville DU innredd leiligheten min?

Hvis du pm'er meg, sender jeg link til tegningen av leiligheta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg kan kanskje hjelpe deg- send meg linken via PM du så skal jeg ta en titt på det.

Få, men komfortable møbler er tingen i små stuer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 15kvm stue. Vi har en liten seksjon med to skap og hyller i mellom til tv, video.I hjørnet har jeg printeren og dataen står mot neste vegg så printeren syns ikke (Blir liksom et lite hull der som ikke syns. seksjon og skrivepulten møtes.. ) og så har jeg spisebord inntil en vegg med stilige klapp stoler (fra ikea) som er lette å stue vekk! og en "to og en halv" sofa rett over tv'n.. Forstår du noe?`pm meg så skal jeg tegne og maile deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tittetur på IKEA eller gå inn på www.ikea.no.

De har masse fine løsninger for slike leiligheter.

Det kan være smart med flerfunksjons-møbler. Bord som kan settes sammen og brukes hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Helt enig med de andre her som foreslår en tur til Ikea. Når du bor på liten plass har det lett for å se rotete ut. La alle ting få sin faste plass, utnytt tomrom (under seng, over seng, under sofa osv) til oppbevaring. Ha lite nips. Velg nette møbler. Mal gjerne hyller og reoler i samme farge som veggen bak ( helst lyse, lette farger )

Frigjør gulvplass. Sørg for at du ser mest mulig av gulvet. Heng ting opp på veggen, dersom du har mye bøker kan du lage deg en hylle langs taket, mal den i samme fargen som veggen. Eller hvis du trenger plass til ting&tang - sett kurver oppå hyllene under taket, oppi hyllene kan du ha ting som du ikke bruker så ofte.

Pass på at du har fri passasje mellom rommene. Altså unngå kommoder og lignende som du dulter borti når du beveger deg, - irriterende og det skaper en følelse av at det er trangt rundt deg.

Ikke dekk til vinduene med for mye planter, gardiner o.l.

Sats på en hovedfarge i leiligheten. Så kan maks to kontrastfarger som du lar gå igjen i alle rommene. Skaper veldig fin helhet, men det kan være vanskelig å holde seg konsekvent her.

Glassbord stjeler mindre oppmerksomhet enn massive trebord.

Sats på flerbruksmøbler. (IKEA)

Bruk speil. Store speil har en flott effekt. På et lite bad, eller et lite soverom er speil utrolig smart. Speil kan også gjøre seg i stuen.

Dersom det er dører i leiligheten som aldri lukkes, kan du med fordel ta disse vekk. De stjeler veggplass og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...