Gå til innhold

Høyt eller lavt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nye utfordringer melder seg hver dag her nå, hehe..

Sitter her med bordplasseringen og SLITER!!!

Vi har U-bord

1: Hvor sitter toastmasteren? Høyt eller lavt på bordet?

2: skal man sitte etter rang? Familie høyt og venner lavt?

3: Blir det teit å sette venner og familie sammen? Vi har liksom ikke så mange gamle,bortsett fra farmoren hans og grandtanten..

Vi har fra før av laget 3 forkjellige måter å sitte på hovedbordet.. Klarer ikke helt å bestemme hvilken som er best!! Hva synes dere??:

1: Brudgommens forlover-Brudens bestemor(siden bestefaren ikke kan være der)- Brudens mor - Bruden - Brudgommen - Brudgommens mor - Brudgommens far - Brudens forlover.

2: Brudens forlover - Brudgommens far - Brudens mor - Bruden - Brudgommen - Brudens bestemor - Brudgommens mor - Brudgommens forlover..

3: Brudgommens forlover - Brudens bestemor - Brudgommens far - Bruden - Brudgommen - Brudens mor - Brudgommens mor - Brudens forlover..

Ble ikke så lett når det ble en bestemor og ikke en bestefar som skal sitte på hovedbordet! Hadde tenkt i utgangspunktet å sitte:

Brudgommens forlover - Brudgommens mor - Brudens bestefar - Bruden - Brudgommen - Brudens mor - Brudgommens far - Brudens forlover, men..

Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et lite innspill om hvor toastmaster skal sitte: han eller hun bør sitte sånn at han eller hun lett kan få kontakt med kjøkkenet, kan gjøre små ærender ut etc.

Når det gjelder øvrig bordplassering så satte vi folk slik at vi hadde våre nære og kjære rundt oss. Dette var en feil - for vi hadde tenkte ikke på noe som het "hovedbord" og dermed kom fjerne slektninger langt vekk fra oss, men stadig på hovedbordet - og nære kom i snakkeavstand til oss, men ikke på hovedbordet. Noe som selvsagt ble tatt fornærmende opp av noen.

Skrevet

nr.3! :D Hva syntes du selv?

Og toastmasteren burde sette der flest mulig kan se og høre han, samt nære kjøkken.

Skrevet
nr.3!  :D Hva syntes du selv?

Og toastmasteren burde sette der flest mulig kan se og høre han, samt nære kjøkken.

Støtter Felix, i den.

Skrevet

Vi plasserte folk slik vi synes det var greit å ha dem og slik at vi fikk dete hele til å "gå opp". Men vi prøvde å plassere familien litt høyt oppe på bordet (ved oss), samt forloverene da selvsagt.

Toastmasteren satt hos oss nesten nederst på den ene siden. Der kunne folk se og høre ham godt.

Skrevet

Vår plassering blir slik: Foreldre, besteforeldre, søsken, faddere, tanter/onkler, øvrige familie og venner. Forloverne sitter på en av utstikkerne, men rett ovenfor brudeparet. Toastmaster sitter nederst på første utstikker og har dermed oversikt over alle gjester, samt god kontakt med kjøkkenet.

Kvinner til høyre for mann?

Småbarn mellom foreldre, eller ved siden av?

Skrevet

Småbarn mellom foreldre, eller ved siden av?

Om kvinner satt til høyre for mennene varierte litt hos oss. Vi måtte plassere folk slik at det gikk opp og var ikke så nøye på akkurat dette. Men vi prøvde å plassere annenhver kvinne og mann.

Småbarna satt imellom foreldrene, eller ved siden av andre kjente. En kusine av meg og en nevø av oss ble plassert på kortendene av det bordet vi satt på (altså bunnen av hesteskoen).

Skrevet

Ble ferdig med bordplasseringen igår, og nå skal jeg bare høre hva svigermor mener om den! Min mor synes den var bra, håper sivgers synes det og. Greit å få noen andre til å kikke over den. Kan være de tenker på ting vi ikke har gjort!

Jeg satt toastmasteren nederst på det ene "beinet". Da kan han fritt bevege seg og han er lett synlig for alle.

Vi har ikke kjørt mann-kvinne-mann-kvinne rett og slett fordi det ikke går opp!! Har satt par sammen. Alle sitter i nærheten av en de kjenner godt, og ved siden av en "ukjent" som jeg tror kan passe godt.

De 2 små jentene (brudepikene) blir satt mellom foreldrene sine, nede på det andre beinet. Fant ut det var greit å ha de sammen og på en plass de lett kan forlate bordet.

Gikk forresten for alternativ nr 1, med hans foreldre ved siden av han og min mor + bestemor ved siden av meg + forlovere utenfor der igjen!

Jeg er ferdig :hoppe:

Skrevet

quote]

Det jeg mente å spørre om var: Skal kvinnene i et parforhold (kone, samboer) sitte til høyre for sin mann/samboer?

De enslige skal vi plassere der vi føler at de kan trives

Skrevet

Jeg har satt de der det passer best.. Noen plasser var det best til høyre, andre til venstre.

Men man skal ha borddamen sin til høyre for seg (sånn som brud + brugom sitter!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...