Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Del Skrevet 11. april 2002 Noe som vet om det finnes personlighets tester på internett?! Vet det finnes mange forskjellige typer, og svaret kan kanskje diskuteres. Men det kan jo være litt morro å se hva en ender opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 11. april 2002 #2 Del Skrevet 11. april 2002 http://www.spray.no12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 12. april 2002 #3 Del Skrevet 12. april 2002 Hei ! Det finnes sikkert mange personlighetstester på nettet, men det spørs hvor seriøse de er. Vil du ha foretatt en "ordentlig" personlighetstest er det nok best å oppsøke en psykolog for å få det gjort. Det finnes flere forskjellige "seriøse" tester, men de er ganske omfattende, og har gjerne opp imot 200 spørsmål. F.eks 16PF og femfaktorteorien. Så skal svarene analyseres og settes i system Begge de testene jeg refererer til er utviklet av psykologer over mange tiår. Såvidt jeg vet , er det de eneste testene som er skikkelig seriøse og de som skal analysere svarene må i tillegg være sertifisert for det. Hilsen Meg1212[ Dette Innlegg er endret av: Meg den 2002-04-12 19:01 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 16. april 2002 #4 Del Skrevet 16. april 2002 hei hvis du søker på psychometric testing, eller psychometrics vil du få et utall treff. personlighets testing er et meget omdiskutert tema innen human resource management. min oppfatning er at hvis du virkelig vil gjøre dette, og ønsker å kunne bruke svarene bør du finne en test som er laget av noen som virkelig har kunnskap på området, og den må tas under de riktige forholdene. tester skal heller ikke brukes alene; vedkommende som tar den bør få tilbakemlding av fagperson. du kan finne informasjon om psychometrics på blant annet http://www.bps.org.uk/documents/psytesting.pdf (evt på http://www.bps.org.uk hvis den andre linken ikke fungerer) hvis du bare ønsker underholdning finnes det en rekke slike tester også, alt fra hvem av de syv dvergene du ligner mest på til hvem du er av jentene i sex and the city, du finner selvsagt alt på nettet) klem fra tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turte Skrevet 29. april 2002 #5 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg har blitt personlighetstestet to ganger i forbindelse med jobbsøking. Begge gangene den samme testen, og de samme spørsmålene. Jeg havnet på to forskjellige resultat. Det var et halvt år mellom testene. Det er ganske interessant, men jeg tar det ikke så høytidelig. Resultatene kommer an på dagens humør og er generelt nokså situasjonsbetinget. _________________ K l e m f r a T u r t e [ Dette Innlegg er endret av: Turte den 2002-04-29 14:34 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 29. april 2002 #6 Del Skrevet 29. april 2002 tingeling ingen av de adressene du nevnte kom jeg inn på, noen andre som har samme problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #7 Del Skrevet 16. mai 2002 Kjenner meg igjen i situasjonen du beskriver, Turte. Skulle ta en personlighetstest på et seminar og fikk blandt annet et noe lavt score på nøyaktighet - noe som ikke passer helt bra når man er utdannet flyver!! HA,HA! En del firma bruker slike tester ved ansettelse, men jeg har pratet med flere personalsjefer som etterhvert er helt uenig med dette. Resultatene varierer, selv hos de mest seriøse og man kan som regel ta personlighetsprofilen de kommer fram til med en klype salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå