Gå til innhold

Melodi/sang som er kjempeenkel på piano..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ikke være kristen, og bør passe i bryllup...

gjerne litt barnslig, men betydningsfull..

Blir veldig glad om noen har noen forslag... :)

Endret av kakemonsteret
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudgommen i et bryllup jeg var i nylig fremførte "Jeg digger, digger, digger, digger deg" som er en enkel og søt sang fra Sesam Stasjon, faktisk. Det var utrolig kult, litt morsomt og veldig søtt! Melodien er veldig enkel, så sangen er nok lett på piano også.

Skrevet

Har nå sett litt på notene til Kjærlighetsvisa, og den ser faktisk ikke så veldig vanskelig ut, hverfall ikke melodien. (Jeg kan noter, men ikke spille piano, så vet ikke hvor vanskelig akkordene på den er..)

Tanken var at dattera mi kunne spille noe under seremonien.. hun har ikke gått på musikkskolen så lenge, så hun kan ikke så mye ennå.. men det er et år igjen til bryllupet..

Noen som har peiling på pianospill? Tror dere det er et overkommelig mål å øve inn den enkleste versjon av Kjærlighetsvisa på et år for en 8-åring? Eller legger jeg lista for høyt?

Skrevet

Hei!

Jeg spiller litt piano, og har studert musikk.

Kjærlighetsvisa bør være et overkommelig mål for en 8-åring, om hun får tid nok på å øve den inn. Melodien er jo, som du skriver, ikke så vanskelig. Om hun er tilknyttet musikkskole/kulturskole, så kan det jo være de har en "pianovennligversjon" der, eventuelt en med enkel besifring på. Det kommer litt ann på hvilken dur melodien er skrevet ned i... G-dur har feks enklere akkorder enn b-dur :)

Om hun skal spille vanlig melodi i høyre hånd, og komp/akkorder i venstre, tror jeg hun skal fikse dette helt fint.

Men et tips: La dette være et soloinnslag, slik at hun ikke blir stresset av at folk skal synge til (fellessang). Da blir det så mye verre for henne om hun spiller litt feil :)

Ellers synes jeg dette var en fin ide, med å inkludere datteren din i vielsen!

Lykke til!

Skrevet
Hei!

Jeg spiller litt piano, og har studert musikk.

Kjærlighetsvisa bør være et overkommelig mål for en 8-åring, om hun får tid nok på å øve den inn. Melodien er jo, som du skriver, ikke så vanskelig. Om hun er tilknyttet musikkskole/kulturskole, så kan det jo være de har en "pianovennligversjon" der, eventuelt en med enkel besifring på. Det kommer litt ann på hvilken dur melodien er skrevet ned i... G-dur har feks enklere akkorder enn b-dur :)

Om hun skal spille vanlig melodi i høyre hånd, og komp/akkorder i venstre, tror jeg hun skal fikse dette helt fint.

Men et tips: La dette være et soloinnslag, slik at hun ikke blir stresset av at folk skal synge til (fellessang). Da blir det så mye verre for henne om hun spiller litt feil :)

Ellers synes jeg dette var en fin ide, med å inkludere datteren din i vielsen!

Lykke til!

Tusen takk for svar! :-)

Notene jeg har sett på står i en sangbok og går i c-dur. Tenkte det skulle være et soloinnslag ja. Det er ett år til bryllupet, så hun har jo god tid til å øve den inn på.

Tenker jeg tar en prat med læreren hennes på musikkskolen når hun begynner på igjen etter ferien.

Skrevet

I c-dur skal den ikke være så altfor vanskelig... er stort sett enkle akkorder :)

Men, ta en prat med læreren hennes, så de kanskje kan legge den inn som en del av leksene hennes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...