Mille123 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei! Jeg og min kjære snakker om bryllup om dagen, og det ser ut til å bli til våren. En ting jeg ikke klarer å bestemme meg for er hvor vi skal gifte oss. Jeg har vokst opp på en liten plass og bodde der til jeg flyttet hjemmefra for 9 år siden. Mamma og bror bor fortsatt på hjemplassen. Nå bor jeg og samboeren min i Sarpsborg, der vi har bygd hus og etablert oss. Samboeren min er fra Sarpsborg og har sine foreldre og søsken her. Ville dere hatt bryllupet på barndomsplassen eller i Sarpsborg?? Det er jo tradisjon å gifte seg der jenta kommer fra. Men jeg føler det på en måte mer naturlig å gifte seg der vi bor nå. Det er jo dette som er hjemmet mitt nå og her vi begge jobber... Tenker også at det kan bli vanskeligere å planlegge et bryllup på barndomsplassen fordi det er 1,5 time å kjøre dit. Men på en annen side vil nok familien min bli skuffet hvis vi velger å ikke ha det på hjemplassen. De føler kanskje alt litt på at vi flyttet til min samboers by i stedenfor min... Noen tips eller andre som har erfaringer/tanker ang. dette??
Arkana Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Både jeg og mannen min bor langt unna familiene våre, og det var mest naturlig for oss å ha bryllupet i byen vi bor i nå.
mia83 Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Vi hadde bryllupet der vi bor nå, der sambo er født og oppvokst. Selv er jeg fra en by 45 mil unna. Å gifte meg her vi bor nå falt helt naturlig for meg.
Gjest Frøken Freken ii Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Vi skal gifte oss på det stedet vi bor nå. Jeg er fra et sted ca 1 1/2 time unna, men føler ikke noen veldig tilknytning til det stedet. Å ha det på det stedet samboeren kommer fra var egentlig aldri aktuelt, i tillegg til at det er på en annen kant av landet. Når ts snakker om hvor bryllupet skal være, så ta det der du ønsker å ha det. Hvis du er fra et sted 1 1/2 time unna, så er ikke det langt, og familien din vil nok respektere og forstå at det er naturlig for dere å ha et bryllup der dere planlegger deres framtid.
Gjest Gjest_Frøken Freken_* Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Vi skal gifte oss på det stedet vi bor nå. Jeg er fra et sted ca 1 1/2 time unna, men føler ikke noen veldig tilknytning til det stedet. Å ha det på det stedet samboeren kommer fra var egentlig aldri aktuelt, i tillegg til at det er på en annen kant av landet. Når ts snakker om hvor bryllupet skal være, så ta det der dere ønsker å ha det. Hvis du er fra et sted 1 1/2 time unna, så er ikke det langt, og familien din vil nok respektere og forstå at det er naturlig for dere å ha et bryllup der dere planlegger deres framtid. Rettelse..
Vera Vinge Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg var bestemt på at vi skulle gifte oss der jeg vokste opp (som han også har mye tilknytning til), men det er ikke lenger unna enn at det var greit å få til. Litt kortere avstand enn det dere har. Men om vi hadde bodd mye lenger unna, som vi gjorde før, ville jeg hatt det der vi bodde fordi det ville vært mest praktisk. Det høres ut som du helst vil ha det der du bor nå? Jeg syns ikke du skal tenke på familien din her. Det er jo dere som skal planlegge, og det må være ok praktisk for dere også.
Klematis Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Vi er fra helt ulike deler av landet og bor en tredje plass (langt borte fra begge). Skal gifte oss på hans hjemplass, enkelt og greit fordi vi ikke fant noe lokale vi falt skikkelig for i nærheten av min hjemplass. Og skulle vi hatt det her vi bor nå måtte omtrent alle reist langt. Så da reiser heller vi
Jade Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Gjør det som er enklest for dere. De klarer vel å reise 2x1,5 timer på bryllupsdagen. Eller overnatte, noe som bør være enkelt i Sarpsborg for to stykker.
Gjest Gaby Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Tenker også at det kan bli vanskeligere å planlegge et bryllup på barndomsplassen fordi det er 1,5 time å kjøre dit. Ja, det var jo langt.
Gjest LindaKristin Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 Vi skal gifte oss der vi bor na:) Jeg er egentlig fra Sunnmore,og han fra ostlandet.Men de fleste av gjestene bor i omradet der vi skal gifte oss,det er her vi har livet vart og omgangsvennene vare.Tror en bare ma kjenne pa hva som foles rett for dere og kjor pa:) Klem
mamikk Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Jeg har egentlig ikke noe hjemplass jeg føler tilknytning til. Det er også kun foreldrene mine som bor der nå, så da måtte alle andre reise dit. Vi bor på en plass der vi ikke ønsker å gifte oss, så velger å gifte oss der sambo kommer fra. Der bor nesten hele hans familie, og grei tilkomst for min familie. Der får vi også lokale billig
Gjest Magica de Spell Skrevet 8. august 2008 #12 Skrevet 8. august 2008 Synes man skal gifte seg der man helst vil! Ingen har noen grunn til å bli fornærmet over valg av plass. Og om dere velger å likevel gifte dere på hjemplassen din, så er det overhodet ingen lang avstand med 1,5 timer med kjøring dit. Det fikser dere veldig greit, er tross alt mange som gifter seg en annen plass enn de bor. Hilsen ei som skal gifte seg midt oppi fjellheimen på et sted det ikke er bilvei inn til en gang
bunadbrud Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 Vi gifter oss hjemme, da vi synes dette er mest naturlig Begge kommer fra samme området, og mye av familie og venner er der.
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 8. august 2008 #14 Skrevet 8. august 2008 Vi gifter oss der han kommer fra selv om vi bor 5 timer unna ( i Aalborg, Danmark mens vi bor i København, og jeg kommer fra Oslo) - fant et super lokale som var så billig at mange av dem som reiser langt får gratis overnatting (inkl i prisen for festlokale). Ok det blir nok litt problematisk å holde der, med prøveoppsetning av hår - men jeg stoler på at sammen med min kommene svigermor så skal det nok gå. har over et år på å planlegge det - og er godt i gang.
Solstrålejenta Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 Vi gifter oss i Fredrikstad der han kommer fra, dette fordi der jeg kommer fra ikke finnes noen overnattingsmuligheter... De fleste gjestene er tilreisende, så det måtte liksom være et sted med hoteller Vi velger å ikke gifte oss der vi bor nå, vi bor i Oslo, men det er rett og slett fordi Oslo er mer en mellomstasjon for oss og ikke et sted vi har mye tilknytning til... Og så er det jo bare en time fra Oslo til Fredrikstad da Uansett -ta det som føles riktig og ikke minst det som dere føler at blir minst strevsomt for dere selv...
Gjest lucky08 Skrevet 9. august 2008 #16 Skrevet 9. august 2008 vi gifter oss der jeg kommer fra. Vi kommer fra ulike steder i landet, og bor et sted hvor ingen av oss har tilknytning. Også passer det best å gifte oss der hvor jeg kommer fra. Da blir det max 5 timers reisevei for alle tilreisende. men ca 1/2 selskapet har ingen reisevei!
MrsG Skrevet 11. august 2008 #17 Skrevet 11. august 2008 Selv om det er bare 1,5 time unna, så blir det mye kjøring.. små-ting som skal ordnes, avtaler med frisører og fotografer og alt sånt. Vi giftet oss en drøy time unna der vi bor. Var litt tiltak noen ganger ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå