Gå til innhold

"Vondter"....


Lady_in_red

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skrive litt her.... Kan jo ikke skade å få litt nye ideer, råd og impulser... Hvis noen har noe fornuftig å komme med, da.... :roll:

For nesten halvannet år siden måtte jeg avbryte utdanning midt i, fordi jeg ble kjempedeprimert... Klarte ikke å gjøre annet enn å stirre i veggen... Moro... :cry:

Så jeg flytta hjem til mamma, for i hvert fall å få litt hjelp til å komme meg opp om morgenen og få i meg litt føde...

Fikk også masse spente muskler i ryggen, nakken og hoftene, støt-smerter i armer og ben og voldsomme angstanfall...

Det siste året har jeg sløva gjennom noen halve fag på universitetet, uten å orke å ta eksamen... Har heldigvis ikke angstanfall lenger, og smertene er bedre... Går på Cipramil anti-depresiva, og det hjelper jo forsåvidt...

Har prøvd psykolog (som var en gammel drittsekk...) og fysioterapaut (som ikke hjalp...varme-og elektrode-behandling..) . Nå har jeg fått kiropraktor, og endelig klarer jeg å fungere fra dag til dag igjen... Men kiropraktorens behandling er jo bare midlertidig!!! Han kan løse opp, men årsakene til plagene må andre ta seg av... Skal få psyko-motorisk trening hos fysioterapaut i august (Hvorfor i all verden så lang venteliste????? :o )

Men altså....har det fremdeles ikke bra....

Hodepine hver dag...

Verk i skulderbladene..

Stive hofter...

Voldsom tørste, selv om jeg drikker flere liter om dagen...og tørre øyne!!!

Jeg kan sove 12-13 timer hver natt uten problemer...

Kalde hender og føtter...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger...og jeg er ikke hypokonder når det gjelder dette her, selv om det kanskje høres sånn ut... Jeg elsker å gå turer, trene, gå ut, shoppe, reise, danse, elske... :blunke: ...men klarer nesten ikke noe av det fordi kroppsdelene mine ikke vil!!!!

Er det noen her som har fått mirakelhjelp et eller annet sted????

Beklager at dette innlegget ble litt langt.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Hei Lady in red!

Godt å høre at du er på vei opp igjen etter knekken du har fått! For du er jo det - på vei opp. :D

Du etterlyser en mirakelkur, men det tror jeg ingen kan gi deg... Etter det du forteller er du under behandling fra flere ulike hold, og det er bra. Du er jo godt i gang! :)

For å komme seg på beina igjen er det arbeid som kreves, du må jobbe med deg selv, og til det trenger du hjelp. Så sug fatt i all støtte, styrke og motivasjon som du kan få av andre, ta i mot all hjelp du kan få, både rettet mot kropp og psyke. Og begynn å tenke fint om deg selv! :)

Vet ikke om dette ble noe særlig fornuftig svar jeg. Sikkert ikke det svaret du håpet på, men!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også Cipramil en stund for mine problemer. Tror det er viktig å fylle dagene med noe annet enn å sitte og kjenne på angsten. Lage faste rutiner for hver dag. Trening og mosjon kan være en del av denne rutinen - det hjelper jo også mot muskelspenninger.

Ellers bør du kanskje finne en annen psykolog, gjerne en kvinne som ikke er så mye eldre enn deg slik at hun har lettere for å sette seg inn i din situasjon.

Det er altid noe som ligger bak slike problemer som depresjon - hvis du klarer å få klarhet i dette vil problemene forsvinne. Det har mine gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og mosjon, ja. Svette ut litt psykisk stress og få mer godt-vondt enn vond-godt, om du skjønner.

Svømming skal være ypperlig da vann i tilleg har en beroligende virkning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...