flickan Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Vi bor i et borettslag med bare 4 enheter, hver med en fellesgjeld på 490 000 kr. Tilsammen utgjør gjelden altså 1 960 000. Å drifte et så lite borettslag er imidlertid svært kostbart, da de fleste forretningsførere o.l har minstesatser. Vi vurderer derfor å foreslå å oppheve borettslaget, og overføre fellesgjelden til hver andelseier. Jeg har sett at i borettslagsloven at et slikt vedtak om å oppheve borettslag må gjøres på 2 generalforsamlinger med minst 4 ukers mellomrom, der den første må være ordinær generalforsamling og begge gangene med 2/3 flertall. Hvordan går vi frem, og er det noe vi må tenke på? Hva blir evt alternativ eieform? Er det uproblematisk å overføre gjelden til andelseierne? Hvordan blir det med forsikringer og kommunale avgifter og sånt? Er det noe spesielt vi må forholde oss til i et evt sameie i forhold til borettslag? Jeg regner med at v må snakke med bank og forretningsfører om dette, men ønsker å sette meg litt inn i det på forhånd. Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå