Gå til innhold

Er man psykisk utviklingshemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blir stadig forbauset over ordet "kan" i forbindelse med matlaging. Det krever da ingen kunnskap. Kan man ikke utenat, så følger man en oppskrift.

Jeg ødelegger all matlaging selv med oppskrifter, så noen kan det bare ikke :fnise: Jeg er ikke psyisk utviklingshemmet av den grunn, fordi mat får jeg i meg og jeg kan lage hvis jeg må til nøds..men aller helst lar jeg andre ta over matlagingen, rett og slett på grunn av at jeg er så elendig til å egentlig lage skikkelig mat.

Dermed vil jeg ikke si at en person er psykisk utviklingshemmet hvis han eller hun ikke kan lage mat. Noen kan det bare ikke, noen vil ikke og noen har ikke interesse for å lære det. De kan være flinke til mange andre ting, men det er ikke alltid det at mat er så spennendes.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet
Hvis man er voksen - 35 år - og ikke kan lage annen mat enn smøre brødskiver..., er man da tilbakestående på et vis?

Nei.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg er helt ubrukelig når det gjelder å lage mat (Dvs, JEG synes det blir veldig godt, men det gjør ingen andre...). Jeg er ikke tilbakestående. Lurer på hva som ligger bak spørsmålet til trådstarter jeg.

Skrevet

Jeg bodde i Irland for noen år siden, og der skjer det et generasjonsskifte. Mennene der har aldri blitt lært opp til å lage mat (eller annet husarbeid), mens kvinnene nå vil ut å gjøre karriére, og vil ikke gjøre husarbeid. Resultatet er at ingen unge mennesker lager mat. De gjorde en undersøkelse blandt mennesker i alderen 25-35 (tror jeg det var), og fant ut at 60% ikke kunne koke et egg. Det blir jo å ta i litt å si at en hel generasjon irer er tilbakestående.

Som andre her sier så går det nok mest på vilje og interesse, heller enn evne. Og det skal mer til for å kunne si at noen er tilbakestående.

Gjest Cynthia
Skrevet

Nei, men jeg vil påstå at en burde lære seg det snarest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...