Gå til innhold

Hvorfor blir kaka spiss? ARGH!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake bryllupskake, og denne gangen er det sjokoladekake. Jeg har en oppskrift på Sacher Torte som er dødsgod som jeg bruker. Men den er beregnet på en mindre form enn den som passer til kakestativet. Derfor har jeg lagt til oppskriften med en halv gang. Alt er bra, inntil den stekes.

Da blir egentlig ikke kaken så mye høyere sånn totalt sett, men den eser noe sinnsykt midt på. Det virker som om alt det jeg har lagt til på røren havner på midten (som jeg uansett må skjære bort for at det skal se pent ut). Hvorfor fordeler den seg ikke utover? Når jeg setter formen inn i ovnen er jo røren jevnt fordelt.

Gode tips mottas med takk! (evnt. også sympati :fnise: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal bake bryllupskake, og denne gangen er det sjokoladekake. Jeg har en oppskrift på Sacher Torte som er dødsgod som jeg bruker. Men den er beregnet på en mindre form enn den som passer til kakestativet. Derfor har jeg lagt til oppskriften med en halv gang. Alt er bra, inntil den stekes.

Da blir egentlig ikke kaken så mye høyere sånn totalt sett, men den eser noe sinnsykt midt på. Det virker som om alt det jeg har lagt til på røren havner på midten (som jeg uansett må skjære bort for at det skal se pent ut). Hvorfor fordeler den seg ikke utover? Når jeg setter formen inn i ovnen er jo røren jevnt fordelt.

Gode tips mottas med takk! (evnt. også sympati :fnise: )

Vet ikke, har som oftest det motsatte problemet (synker litt sammen, ikke denne kaken men generelt). Har sett oppskrifter der det anbefales å legge bunnen i været får å få en rett flate. Mulig du kan gjør det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...