Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er nå i innspurten av masteroppgaven min, og jeg merker at jeg får dårligere og dårligere følelse når det gjelder det jeg har skrevet. Er livredd for å få en dårlig karakter. I tillegg merker jeg at jeg har så lite overskudd, noe som går utover min motivasjon for å jobbe med oppgaven. Så nå trenger jeg sårt noen av deres historier rundt innleveringstid, i håp om at jeg ikke er den eneste som har det slik. Ta gjerne med hvordan det gikk også, hvis dere har lyst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Naermer meg min egen innspurt saa skjoenner hvordan du har det :)

Typen mistet all data en mnd foer innlevering og maatte skrive alt paa nytt (paa det tidspunktet var han rimelig ferdig). Da laerte han hvor glupt det er aa ha flere kopier lagret paa forskjellige steder saa man ikke mister det. Han skrev natt og dag, og saa bare noen dager foer innleveringen fikk han beskjed fra instituttet om at et eller annet maatte endres pga nye regler de ikke hadde informert studentene om paa forhaand. Naar han saa hadde levert inn bestemte han og noen venner seg for aa feire med aa drikke seg sanseloese. Etter en oel hadde samtlige sovnet paa puben... :popcorn:

Men det gikk bra og han fikk veldig gode karakterer og er naa midt i doktorgraden ved et ganske bra universitet.

Endret av Fluffie
Skrevet

Jeg kjenner flere som har fått forespeilet en god karakter på masteroppgavene sine fra veileder, men som fikk dårlige karakterer fra sensor etter innlevering! Gå ikke i den fellen du også...

Skrevet

Uff, hugsar godt igjen den følelsen! Men eg kan trøyste deg med at absolutt ALLE har det slik (finst nok nokre få unntak), og både kropp og sinn er i fullstendig ubalanse i tida før innlevering. Det eg lærte av mi siste tid med masteroppgåva er at eg ikkje trengte å tvile på meg sjølv og endre og styre på, ofte er det heilt fint akkurat slik ein har det. Ein får jo aldri finpussa nok på det ;)

Ta det med ro, dette går heilt fint! Det er mykje meir enn sjølve oppgåva som spelar inn på karakteren også, korleis du har arbeidd og eventuelt kor lang tid du har brukt på jobben.

Ei masteroppgåve er heller ikkje verda si største oppgåve sjølv om ein ofte har den følelsen ;) Så masse lykke til, dette går heeeilt fint! Du har snart ei fullført mastergrad og då kan du gløyme heile oppgåva :hoppe:

Skrevet

Kjenner følelsen, ja. Man har jo brukt så mye tid på det, og ser seg nok veldig lei på eget stoff etterhvert. Jeg var også veldig i tvil, og mot slutten syntes jeg det jeg hadde skrevet var trivielt og at jeg ikke hadde klart å komme opp med noe nytt. Men det ble en A. Synes fortsatt de bedømte veldig snilt=)

Nå har jeg bare mitt studium å sammenlikne med, men føler personlig at man er litt "snill" når man først har fullført en fem årig utdannelse og avsluttet med levert masteroppgave. Alle jeg har hørt om lå mellom A og C.

Lykke til :klemmer:

Skrevet
Nå har jeg bare mitt studium å sammenlikne med, men føler personlig at man er litt "snill" når man først har fullført en fem årig utdannelse og avsluttet med levert masteroppgave.

Dette trur eg også, så lenge noko ikkje her heilt riv ruskande galt (dette burde veiledar eventuelt snappe opp før ein leverar inn) og ein viser at ein forstår faget sitt og brukar det det på ein ok måte, så trur eg det skal mykje til før dei gjev ein grusam karakter!

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2008 den 20.12, Gjest Gjest skrev:

Jeg kjenner flere som har fått forespeilet en god karakter på masteroppgavene sine fra veileder, men som fikk dårlige karakterer fra sensor etter innlevering! Gå ikke i den fellen du også...

Under siste veiledning (fire dager før innleveringsfrist) spurte jeg veilederen min om hun syns oppgaven hadde blitt respektabel. Hun sa ja, det syns hun, men hun liker ikke å synse om karakter. Og det syns jeg var fair. For min del holdt det med å få en bekreftelse om at dette har gått fint. 

Anonymkode: 181cd...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...