Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg har en nabojente her, hun er veldig god i fotball, faktisk ett tallent vil jeg påstå. Nå har det seg sånn at hun henger med en del mindre bra venner, som ikke er intressert i fotball ovehode. Det er de som henger på shoppingsenteret til langt etter stengetid, drikker og røyker noen bruker t.o.m. dop, og gjør alle andre tøffe ting. Nabojenta er 17, vennene hennes også. Når jeg prater med henne, så er det ofte fotball hun snakker mest om, siden hun vet at jeg er genuint opptatt av det. Mot foreldre er hun skuffende, og lite imøtkommende, men meg har hun respekt for. Jeg benytter dette, isamsvar med foreldrene hennes til å bakke henne opp på og utenfor fotball banen. Hun glimter til i flere uker, trener og spiller bra på alle kampene, hun sier selv at det er dette hun vil. Lurer litt på om hun sier det for at hun tror det er det vi vil høre.... Det vet man jo aldri. Når jeg nå nylig kom hjem fra ferie fikk jeg vite at det ikke hadde gått så godt med jenta, hun hadde skulket trening, møtt halvfull til kamp, banner og steiker, og slår seg helt om fra den jeg kjenner. Jeg konfronterte henne med dette, og i dag angrer hun, det sier hun også til sine foreldre. Fortell meg ikke at det er dårlige foreldre, det er de ikke. Nå sitter jeg i en situasjon, hvor hun vil flytte inn i kjellerleiligheten min, og foreldrene har sagt at de skulle tenke på det og snakke grundig med meg. Jeg ser fordelen, så lenge hun har meg som et forbilde så tror jeg det går greit, men jeg er også veldig usikker, da hun vi distansere seg mer enn nødvendig fra foreldrene. Synspunkter??
Gjest *Mim* Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Hm. Det hadde jeg vært skeptisk til. Du tar et stort ansvar om du skal ha henne i huset, du må selv vurdere om det blir for stort. Du bor jo like ved allikevel, jeg tror jeg hadde tilbudt meg å være der for henne om hun trenger det, men ikke huse henne. Hvorfor vil hun flytte inn hos deg, tror du?
CeeCee Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Hvorfor vil hun flytte inn hos deg, tror du? Det var min tanke også..... Hva er argumentene og motivet for at hun vil flytte inn der? Og hva godt kan det føre med seg? Når hun drar inn disse dop- og drikkevennene sine, og du kommer og gir beskjed. Hva tror du hun vil si? "Jeg betaler leia, så piss off!" Eller: "Hallo, du er ikke faren/ mora mi. Jeg gjør som jeg vil!" Eller noe i den duren... Det er lettere for henne å havne dypt uti det i en leid leilighet, enn det er hvis hun bor under foreldrenes tak... Skal du fungere som en verge/ formynder? Er det du som skal ha ansvaret for henne, og oversikt over hvem hun er sammen med, hvor hun er til enhver tid, og hvem hun har på besøk? Hva hvis situasjonen forverrer seg? Hun skulker skolen, nasker, stadig drikker seg full, drar ukjente folk inn i ditt hus, bråker og fester? Huska at det skal mye til for å kunne kaste ut en leieboer i dag. Det skal ganske mye festing og bråk til. Jeg snakker av erfaring. jeg tror det beste er om hun fortsetter å bo hjemme hos foreldrene. Hun er muligens ikke moden nok til å bo for seg selv. Hva med å gjøre en avtale med henne? Hvis hun kan forbedrer atferden sin, og kutte ut disse vennene, og gå aktivt inn for å få nye, bedre venner, i løpet av det neste halvåret. skal du vurdere å ta henne inn som leieboer ettr nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå