topsy Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg er veldig glad i små "ordtak" eller kloke ord og litt morsomme for den del, om en kan kalle det det... Hver gang jeg leser eller hører ett, tenker jeg: det må jeg skrive ned... og så er det borte... Jeg vet mange rundt om sitter på sånne som jeg er ute etter. Ser mange av dere der ute har det som undertekst i sine innlegg bl.a Jeg tenker på sånne som: "Bedre å være uenig sammen enn enig på hver sin kant" "Vennskap er som skolisser, knyttet sammen, men de går jo opp av og til. men slapp av vennen, jeg har knytt dobbeltknute" "Egen suksess smaker godt, men andres fiasko smaker ikke verst det heller" (om denne kan kalles klok eller fin er en annen ting ;-) ) Jeg bruker de ofte til å skrive de i bursdagskort o.l Noen som vil bidra
trulta_ Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg fikk en sånn liten bok med sånne i med sjefen på gamle jobben, kan se om jeg ser den. Men kanskje de var litt lengre.
topsy Skrevet 8. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg fikk en sånn liten bok med sånne i med sjefen på gamle jobben, kan se om jeg ser den. Men kanskje de var litt lengre. om de er litt lengr har ingen ting å si bare kjekt om noen har noe å bidra med :-)
Gjest Gl@mB@be Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Denne syns jeg er veldig fin: "Klag ikke under stjernene over mangel på lyse punkter i ditt liv." Henrik Wergeland
Rexina Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) "Hvorfor mure seg inne når man kan more seg ute?" "Livet er som en kommode. Skuff på skuff" De pleier morfaren min å bruke på meg for å få meg i bedre humør. Sært, men det hjelper:P Endret 19. oktober 2008 av Rexina
trulta_ Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Vil du missa ein ven, så steng deg inne i deg sjølv. Ett ord i tide er bedre enn ti i utide. Kommer tid, kommer råd. Livet er en gamp, sa kjerringa. Ærlighet varer lengst, fordi den blir minst brukt. Alle ting har to sider, minst. GUD legger visdomsgull i barnemunn!
mia83 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Kast ikke sten i glasshus!! Den burde flere tenke på...
Lykka Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 (endret) "Karpe diem" "Slit og møde gir klær og føde" "Den som er redd for å få ondt i armene, får ondt i tarmene" "Ett barn er som ingen, to er som ti" "De er alle like nære og like kjære" "Ingen er så brukbar som poteten" "Den som ikke i hete vil svette, får i kulde sulte" "Et lite, men utsøkt selskap, sa mannen, han drakk alene" Endret 4. mars 2009 av Lykka
Lykka Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 "Den som vet lite, har ikke mye å si" "Tankeløst hode får lettest sove" "Enhver er seg selv nærmest, sa kjerringa, hun spiste rømmegrøten selv" "Skinnet er alltid nærmere enn skjorta" "Det er bedre å stå innenfor døra og gi enn utenfor og be"
mia83 Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 En får værra som en er når'n itte vart som en sku'
Gjest Ulva35 Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 Tell ikke dagene, la heller dagene telle. De fleste av mine bekymringer ble aldri noe av(av Oscar Wilde) Noen mennesker gir problemene sine svømmeundervisning i stedet for å drukne dem.(Sagt av forfatteren Mark Twain).
Hexagon Skrevet 10. mars 2009 #14 Skrevet 10. mars 2009 Det er bedre å ha dårlig ånde, enn ingen ånde. Babyer er en så fin måte å starte mennesker på. Arbeid som om du ikke trenger pengene, elsk som om hjertet ditt aldri har blitt knust og dans som om ingen ser deg!
tulletrollet Skrevet 10. mars 2009 #15 Skrevet 10. mars 2009 Vinn kjærligheten ved å vise kjærlighet. Si hva du vil. Det er bedre å være vraket enn aldri elsket Tro ikke at du er noe. Vær det! Kjærligheten er et spill som to kan delta i og begge vinne. Kjærlighet gjør stenen myk. Bruk speilet og ikke kikkerten når du leter etter feil. du feiler ikke før du slutter og prøve.
Molly80 Skrevet 13. mars 2009 #16 Skrevet 13. mars 2009 #Du må selv være den forandringen du ønsker å se i verden”. (Gandhi) Synes jeg er fin:) Kanskje mer sitat? Liker sitatet i signaturen min å Ellers så er det jo sant at "Små barn, små gleder" Bare se på så lite som skal til for å gjøre de små glad:)
lulle Skrevet 13. mars 2009 #18 Skrevet 13. mars 2009 Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet.
schnupzzz Skrevet 4. november 2010 #19 Skrevet 4. november 2010 Jeg er veldig glad i små "ordtak" eller kloke ord og litt morsomme for den del, om en kan kalle det det... Hver gang jeg leser eller hører ett, tenker jeg: det må jeg skrive ned... og så er det borte... Jeg vet mange rundt om sitter på sånne som jeg er ute etter. Ser mange av dere der ute har det som undertekst i sine innlegg bl.a Jeg tenker på sånne som: "Bedre å være uenig sammen enn enig på hver sin kant" "Vennskap er som skolisser, knyttet sammen, men de går jo opp av og til. men slapp av vennen, jeg har knytt dobbeltknute" "Egen suksess smaker godt, men andres fiasko smaker ikke verst det heller" (om denne kan kalles klok eller fin er en annen ting ;-) ) Jeg bruker de ofte til å skrive de i bursdagskort o.l Noen som vil bidra
schnupzzz Skrevet 4. november 2010 #20 Skrevet 4. november 2010 Håper vinden snur til jeg skal hjem sa kjerringa, hun rodde i motvind....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå