Gå til innhold

Dere som bruker mobilen som mp3-spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom min gamle mp3-spiller gikk føyken og mobilen begynte å synge på siste verset, kjøpte jeg en telefon som kan brukes til begge deler. Men når jeg bruker den som mp3-spiller er jo det fulladede batteriet oppbrukt i løpet av en drøy halvtime jo. Men jeg ser jo mange som bruker mobilen til å spille av musikk, og tror neppe så mange hadde giddet om batteriet bare varer en halvtime. Har jeg kjøpt katta i sekken, eller er det noen magiske triks for å mer ut av batteriet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags mobil har du kjøpt?

Skrevet

Da ville jeg gått tilbake der jeg kjøpte den og klaget på batteriet. Jeg har SE K810i og bruker den som mp3-spiller, og batteriet varer da i flere dager.

Skrevet

Jeg tror jeg har samme telefonen...

Jeg leverte telefonen inn en gang fordi den ble så kjempe varme hvis jeg snakket i den i et par minutter + batterien varte mye kortere enn i min gamle Nokia. De gjerde noe, men jeg kan ikke se noe forbedring.

Men jeg brukt mp3 spilleren i telefonen i flere timer uten at det brukte voldsomt mye batteri. Å lytte på radio tar mer, da bruker jeg opp batteriet med kansje 10-12 timers lytting - må altså lade den hver dag. Så det er nok noe galt med batteriet dit.

Skrevet

Ok, da får jeg gå tilbake og klage på batteriet. Takk for svar :)

Gjest virvelvind
Skrevet

Vanligvis skyldes slike batteriproblemer at man ikke ladet telefonen ordentlig og lenge nok i begynnelsen.

Skrevet
Vanligvis skyldes slike batteriproblemer at man ikke ladet telefonen ordentlig og lenge nok i begynnelsen.

Jeg tror jeg trenger et lynkurs.... Hvordan lader man batteriet riktig? Lade helt opp (det gjør jeg), og ikke lade opp igjen før det er helt tomt (det forekommer sjeldent)?

Skrevet
Jeg tror jeg trenger et lynkurs.... Hvordan lader man batteriet riktig? Lade helt opp (det gjør jeg), og ikke lade opp igjen før det er helt tomt (det forekommer sjeldent)?

Regner med at batteriet ditt er Li-ion og ikke NiMH. Li-ion skal ikke stadig utlades helt, man skal helst lade dem lenge før de går tomme.

Gjest virvelvind
Skrevet

Når mobilen er splitter ny pleier det å stå i bruksanvisningen at det skal lades x antall timer, alt etter hvilken telefon du kjøpre :) Hvis du gjør det så burde batteriet fungere fint :)

Skrevet

På nye moderne batterier som brukes i dagens telefoner har det ingenting å si hvordan du lader dem. Dette var viktig for 5 år siden men ikke i dag.

Det høres rart ut at batteriet ditt ikke greide mer,slå av 3G for den sluker mye strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...