Gå til innhold

Pus og druer

Anbefalte innlegg

Gjest Lintin
Skrevet

Jeg har to hannkatter på rundt 1 år som jeg har funnet ut har en helt sprø forkjærlighet for druer.

Pusene er "veloppdragne" og ikke så veldig rampete, men ser de en skål med druer et steds går de helt bananas og gjør hva som helst for å få tak i de druene.

De blir skikkelig indiana-jones og flyr rundt som noen tullinger med disse druene. De spiser dem ikke, men dog ser druene noe slappe og dvaske ut etter å ha fått en runde med pusene.

Noen som vet om det er noe i druer som pusene reagerer på?

Druene kan stå både utilgjengelig og ute av syne, men jaggu klarer ikke pusene å lokalisere dem likevel..eneste trygge stedet er i kjøleskapet..

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

De syns vel de er morsomme å leke med da. Druer prøver jo å stikke av bare man dytter litt på dem... :ball:

Gjest Lintin
Skrevet

Har vært innpå tanken ja, men det blir noe helt manisk over dem når de ser en drue, nesen blir rennende og de maler høylytt mens de herjer...De er jo fryktelig søte også da..og man får dem til å gjøre hva som helst for en drue...

Utrolig hva rett motivasjon kan gjøre med katter;) Ene pusen har lært apport med drue i belønning...syke puser..

Skrevet

Googla litt og kom over dette:

"These foods' toxicity has mainly been found in dogs, in quantities of varying amounts. The ASPCA advises: "As there are still many unknowns with the toxic potential of grapes and raisins, the ASPCA Animal Poison Control Center advises not giving grapes or raisins to pets in any amount." That's good enough for me."

- Human foods to avoid for cats

Haha, denne er litt på siden, men dere må bare sjekke ut bilde nr. 3!:

Cats and grapes

Kunne aldri falt meg inn å sensurere en katt!

Skrevet

He-he!! De er jo rare og da.. :ler: Gamlepusen min hadde den samme tiltrekninger mot druer. Den siste tiden han levde var det så og si det eneste han gadd å bevege seg litt etter. Derimot var han livredd epler! Jeg mener virkelig redd. :sukk: Han løp avgårde så bare han fikk se et eple! Mistenker enten at noen hadde kastet et eple på/etter han når han var ute, eller at han rett og slett hadde ligget og slumret under et epletre.. og så... Bang!

Aurora

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...