Gjest Gjest_Ektemann_* Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Må bare fortelle: For noen år siden skrev jeg et innlegg på et forum hvor jeg fortalte hvordan mitt og min kones forhold var. Jeg tok for meg stort sett alle aspekt av forholdet med hensyn til arbeidsoppgaver i hjemmet, passing av barna våre og vårt manglende sexliv. (og innlegget var ikke løgn) Poenget er da at jeg skrev innlegget kjønnsløst. I løpet av bare få timer hadde et utall kvinner kastet seg på innlegget og trøstet de de trodde var en kvinne, de ga råd og de mer eller mindre ba innlegger kaste ut mannen sin. Da jeg så et par dager etter avslørte at det var en mann som skrev dette fikk jeg masse unnskyldninger osv, men hele seansen bare poengterte noe jeg synes ikke er riktig i dagens forhold og i de råd som gies. nemlig at; Om en mann klager i forholdet så skal han oppvarte kvinnen osv for å få henne til å føle seg mer spesiell osv (mange nyanser her). Men når en kvinne klager på de samme tingene så rådes det for ofte til å enten fortelle hvor skapet skal stå eller kast han ut. (nyanser her også selvfølgelig).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Må bare fortelle: For noen år siden skrev jeg et innlegg på et forum hvor jeg fortalte hvordan mitt og min kones forhold var. Jeg tok for meg stort sett alle aspekt av forholdet med hensyn til arbeidsoppgaver i hjemmet, passing av barna våre og vårt manglende sexliv. (og innlegget var ikke løgn) Poenget er da at jeg skrev innlegget kjønnsløst. I løpet av bare få timer hadde et utall kvinner kastet seg på innlegget og trøstet de de trodde var en kvinne, de ga råd og de mer eller mindre ba innlegger kaste ut mannen sin. Da jeg så et par dager etter avslørte at det var en mann som skrev dette fikk jeg masse unnskyldninger osv, men hele seansen bare poengterte noe jeg synes ikke er riktig i dagens forhold og i de råd som gies. nemlig at; Om en mann klager i forholdet så skal han oppvarte kvinnen osv for å få henne til å føle seg mer spesiell osv (mange nyanser her). Men når en kvinne klager på de samme tingene så rådes det for ofte til å enten fortelle hvor skapet skal stå eller kast han ut. (nyanser her også selvfølgelig). hør hør. Det samme skjer hvis du nevner urtoskap! har ikke skrevet det selv men har med stor interesse sett hvordan en kvine blir behandlet med "stakkars" og menn med "ditt svin". Kan det være fordi det er ett KVINNEFORUM???? hva pokker gjør vi her da??
Fiol Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Du er på KVINNEguiden ja Kvinner støtter opp hverandre, du finner nok det motsatt på mannsdominerte sider.. ^^
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Du er på KVINNEguiden ja Kvinner støtter opp hverandre, du finner nok det motsatt på mannsdominerte sider.. ^^ ? Er ikke alle interessert i at medmennesker skal ha det rettferdig i livet sitt? Støtter du en drittsekk bare fordi det er en av samme kjønn som deg? Hva gjør det deg til da.... :lurer:
Gjest Mann36 Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Generelt sett tror jeg at menn søker løsninger på problemer (og kan overse følelser i den prosessen), mens kvinner søker sympati og evt. solidaritet fra andre i samme situasjon. De snakker derfor forbi hverandre, og det kan lett oppfattes som negativt eller misforstått av begge. Kvinner som har levd noen år tror jeg er klar over dette og ser an hvem de diskuterer sine saker med. For ærlige, oppriktige og kanskje tøffe svar er ikke nødvendigvis venninneflokken rette forum. Menn som omgås kvinner i en vanskelig situasjon kan tjene på å lytte, vise medfølelse og litt tålmod før de kaster seg inn i prosessen med å løse allverdens problemer for henne - uansett hvor velment det er. Hva som er mest produktivt (ment i en vid definisjon), blir nok kvinner og menn aldri enige om. Det syns jeg forøvrig ikke vi trenger å enes om heller. Det tipper jeg er mye av forklaringen til det "ubalanserte" synet TS refererer til her på KG (hvor kvinnene jo er i overvekt).
Fiol Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Jeg mener ikke at det er riktig at det er sånn. Jeg er sikker på at menn og kvinner kan ha det akkurat like ille. Jeg må si at jeg heller ikke har sett dette innlegget du prater om, og jeg har aldri oppfordra noen her inne til å kaste ut en mann. Men vi er på et kvinneforum og jeg har lest en del innlegg her på forumet og vet at kvinner her støtter opp hverandre, selv om det kanskje ikke alltid er rettferdig. I en tård får man bare vite en side av saken, det kan godt være helt annerledes i virkeligheten enn det det høres ut her. Forumet er jo kjent for at folk alt for fort sier "Kast ham ut" "dump han" osv. Så ikke tro at jeg tror det bare er kvinnene som lider...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå