iss Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Vi må snart ut og kjøpe ny madrass eller ny seng. Vi har gamle skumgummimadrasser med dype søkk der vi ligger idag... Vi har en gammel sengeramme (som vi gjerne vil bytte ut) som idag er 170 bred. Tror vi er ganske fornøyde med bredden. Men har en annen sengeramme som er 190 bred som vi kan bruke. Men lurer på om det kan bli litt voldsomt? Hva med 150, som det ofte er tilbud på? Vi er småbarnsforeldre og får derfor ofte besøk mellom oss om natten Hva slags bredde skal vi velge??? :klø:
Rioja Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 150 kan fort bli i knappeste laget når det er flere enn to i senga. (Snakker av erfaring )! Jeg hadde valgt større seng hadde jeg visst hvor mange netter på sofaen det kom til å bli. :gjeiper: (Jeg får helt krupp av en varm liten kropp som helst vil ligge på tvers mellom mamma og pappa. Kos på morgenen i helgene, men ikke klokka 2 natt til tirsdag...)
Ambriel Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg ville nok gått for 180 madrass. Det har vi nå og jeg synes det er perfekt lengde. Jeg tror nok 150 blir knapt, evt kan dere jo prøve 160. Ta turen til en butikk og prøv ut sengene Husk å få en seng med riktig fasthet i madrassen tilpasset hver av dere slik at dere får mange gode netter med søvn (Ja, jeg har nettopp tatt kurs i senger og madrasser )
lille katt Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Vi har 160-seng (Ikea), og jeg synes det er trangt når man har en mark av et barn i sengen . Skulle gjerne hatt 180, innser jeg nå. Var ikke så klok da sengen ble kjøpt .
ToveM Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Vi har 150 og jeg angrer idag på at vi ikke gikk for 180, selv om vi ikke har unger i sengen lengre, skulle jeg gjerne hatt litt bedre plass..
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg har 180 cm madrass helt for meg selv. Før var vi 2 og da var 180 cm perfekt. Vi er 167 cm og 180 cm. Begge er slanke. Etter den første forelskelsen er over er det godt å ha god plass. Da vi var nyforelsket var 120 cm mer enn nok.
iss Skrevet 7. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2008 Jeg ville nok gått for 180 madrass. Det har vi nå og jeg synes det er perfekt lengde. Jeg tror nok 150 blir knapt, evt kan dere jo prøve 160. Ta turen til en butikk og prøv ut sengene Husk å få en seng med riktig fasthet i madrassen tilpasset hver av dere slik at dere får mange gode netter med søvn (Ja, jeg har nettopp tatt kurs i senger og madrasser ) Ja vi må ut og prøve noen senger. Du som har vært på kurs, samboern min har "nylig" blitt operert for prolaps og har ryggproblemer. Noen tips og råd som vi bør ha med oss på sengetitting??? Ser ut som vi må gå for 180 ja....
Blairwitch Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Jeg har 1.80 alene og hadde 1.80 da jeg ikke var alene og syns nå at det er perfekt.
Ambriel Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Det kommer litt ann på kroppsbygning, og sovestillinger Litt vanskelig for meg som ikke kjenner noen av dere Det beste er rett og slett og prøveligge senger med ulike fastheter. Den som kjennes best ut trenger nødvendigvis ikke være den som gir deg best søvn. Nå har jeg fått opplæring i Jensen senger, så jeg vil jo selvfølgelig anbefale dem Men velg en seng med pocketfjærer, har man mulighet økonomisk så betal gjerne litt ekstra for å få en ordentlig god seng, det er jo gjerne en ting en har i 20 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå