Gjest Gjest_ISA_* Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 hei! holder på med oppussing, og kjøkkenet har disse frontene:shaker kjøkken hva slags håndtak ville dere ha valgt? ønsker en litt moderne stil, men ikke minimalistisk. har heltre benkeplate og eik parkett.hvor lange kan håndtakene være?rommet er lite, ca 8 kvadrat.ønsker også tips om flisvalg...gjerne med bilder,om dere har lignende kjøkken
Gjest Gaby Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Håndtakene kan godt være lange, om de har noen med flere lengder slik at lengden varierer etter hvor brede dørene/skuffene er. Håndtakene på det første bildet oppfattes ofte som litt "rotete", de som ikke har disse "utstikkerne" på hver side av festene er mye mer behagelig, både i bruk og estetisk. Buede håndtak er mindre minimalistisk, men ikke like stilrent/tidløst. Til slutt anbefaler jeg å ha alle håndtak i samme retning (dvs. liggende) når det er et såpass lite kjøkken. Når håndtakene er stående på dørene og liggende på skuffene, blir det et forferdelig rotete uttrykk og bidrar til å krympe rommet! Fliser? Tror jeg hadde gått for rektangulære, glatte hvite fliser med lyse fuger. Størrelsen er vel sånn ca 20x8 cm eller noe lignende. Sidene frontene på innredningen er matt, kan flisene godt ha litt glans. Hurra for oppussing!
KatteLatte Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Først må jeg si at det var et nydelig kjøkken du har valgt deg! Jeg har egentlig aldri likt hvite kjøkken noe særlig, men dette var pent! Når det gjelder håndtak synes jeg motsatt av hun over meg... Jeg synes de firkantede håndtakene slik som er vist på det første bildet er penest. Dersom du ikke vil ha de endene som stikker ut så finnes det sikkert noen uten sånt. Jeg synes de kantede ser mer moderne ut enn de buede. Jeg tror ikke kjøkkenet vil se veldig minimalistisk ut dersom du velger disse, siden du har enkle, men profilerte dører. Hadde dørene vært helt glatte derimot, ville det kanskje blitt for "stramt" i forhold til det jeg ser for meg at du ønsker. Fliser... Hmm. Samme som hun over sier, eller lyse grå? Det er veldig stilig med fliser i forskjellig størrelse, f.eks. noen avlange og noen kvadratiske. Et vennepar av meg har dette, veldig fine. Uansett ville jeg tatt noe lyst ettersom rommet er såpass lite.
Gjest Gaby Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Hey, kremt, jeg liker ikke buete håndtak! Hehe.. Var litt utydelig, det jeg egentlig mente var at slike håndtak som på det første bildet, men uten endene, er det jeg syns passer best til slike innredninger. Har tegnet hundrevis av kjøkken, men det er fortsatt ikke noe lettere å forklare uten å ha tegninger/utstillinger å vise kunden
Gjest Helen Parr Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Hey, kremt, jeg liker ikke buete håndtak! Hehe.. Var litt utydelig, det jeg egentlig mente var at slike håndtak som på det første bildet, men uten endene, er det jeg syns passer best til slike innredninger. Har tegnet hundrevis av kjøkken, men det er fortsatt ikke noe lettere å forklare uten å ha tegninger/utstillinger å vise kunden Jeg er veldig enig, og skulle akkurat til å skrive det samme vedrørende kantede uten ender kontra buede. Dessuten er det en veldig god idé å få til en liten kontrast mellom matte skap og blanke fliser. Jeg liker best det stilrene, enkle - det blir man aldri lei.
KatteLatte Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Hey, kremt, jeg liker ikke buete håndtak! Hehe.. Var litt utydelig, det jeg egentlig mente var at slike håndtak som på det første bildet, men uten endene, er det jeg syns passer best til slike innredninger. Aha, da er vi jo egentlig enige alle sammen da;) Jeg leste kanskje innlegget ditt litt for fort før jeg svarte...
Gjest Gjest_ISA_* Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 heisann, takk for svar, er nok enig med dere jeg også, blir nok http://www.norform.no/kjkknotter.html, 320 cm.hva tror dere om lyse blanke mosaikkfliser? har sett for meg at små fliser ser bedre ut i et lite rom.
Gjest Gjest_ISA_* Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 OPS,nå klusset det seg til her nr 6mente jeg selvfølgelig
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 Slike håndtak som på bildet er jo så utdatert som det går an, men det spiller jo ingen rolle hvis du liker dem. Velg det du liker best. Buede er også smak og behag, de blir mye mer en del av innredningen og er derfor gjerne å foretrekke spesielt på små kjøkken. De håndtakene på bildet virker veldig dominerende på et lite kjøkken. Ellers er det dørene og skuffene som "bestemmer" om håndtakene kan være stående eller liggende.
Gjest Gaby Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Ellers er det dørene og skuffene som "bestemmer" om håndtakene kan være stående eller liggende. Nei, det er de som monterer som bestemmer det Om du har en håndtakserie med flere ulike lengder på håndtakene, kan du ha alle liggende. Det er nok mange som syns det virker veldig uvant, men du verden så mye mer helhetlig det blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå