Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ferie till en nydelig kystby i Tyrkia i sommer. Der kom jeg i god kontakt med en lokal "ungdom".

Vi flørtet og spiste middag, danset og hygget oss. Men ikke noe mer, etter mitt ønske. Han er 24 og ser virkelig helt fantastisk ut, men jeg synes kanskje at jeg blitt til vel gammel for ham.

Han snakket ikke så godt engelsk, men vi brukte mye kroppsspåk og tegnspråk.

Da jeg dro hjem fikk han mailadressen min, men jeg tenkte at han aldri kom til å kontakte meg.

Så, 2 dager etter at jeg kom hjem dumpet en mail fra han ned i innboksen min, der han skriver at han savner meg sånn og at han så veldig gjerne vil reise til Norge. Han ber om at jeg inviterer han til Norge og sender han et garantiskjema slik at det skal bli lettere å få innvilget visum.

Gikk til politistasjonen og fikk et slikt skjema. Der står det at jeg skal garantere økonomisk for kost og losji og at jeg må betale en evt tvungen uttransportering dersom han ikke reiser frivillig!!

Nå er jeg ikke særlig rik, da jeg ble ufør for 3 år siden, så er litt i villrede om hva jeg skal gjøre. Samtidig er jeg litt bettatt av han og vil gjerne ha han på besøk i 3 måneder. :lur:

Noen som kan hjelpe meg med erfaringer/innspill?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg var på ferie till en nydelig kystby i Tyrkia i sommer. Der kom jeg i god kontakt med en lokal "ungdom".

Vi flørtet og spiste middag, danset og hygget oss. Men ikke noe mer, etter mitt ønske. Han er 24 og ser virkelig helt fantastisk ut, men jeg synes kanskje at jeg blitt til vel gammel for ham.

Da jeg dro hjem fikk han mailadressen min, men jeg tenkte at han aldri kom til å kontakte meg.

Så, 2 dager etter at jeg kom hjem dumpet en mail fra han ned i innboksen min, der han skriver at han savner meg sånn og at han så veldig gjerne vil reise til Norge. Han ber om at jeg inviterer han til Norge og sender han et garantiskjema slik at det skal bli lettere å få innvilget visum.

Gikk til politistasjonen og fikk et slikt skjema. Der står det at jeg skal garantere økonomisk for kost og losji og at jeg må betale en evt tvungen uttransportering dersom han ikke reiser frivillig!!

Nå er jeg ikke særlig rik, da jeg ble ufør for 3 år siden, så er litt i villrede om hva jeg skal gjøre. Samtidig er jeg litt bettatt av han og vil gjerne ha han på besøk i 3 måneder. :lur:

Nå kjenner jeg bare på magefølelsen, og det første den fortalte meg var at "her lukter det ugler i mosen". Ikke spør meg hvorfor, men det er jo godt mulig han bare ønsker å komme hit for å få seg et nytt liv vekk fra det han har i tyrkia.

Gjest smotti
Skrevet
Nå kjenner jeg bare på magefølelsen, og det første den fortalte meg var at "her lukter det ugler i mosen". Ikke spør meg hvorfor, men det er jo godt mulig han bare ønsker å komme hit for å få seg et nytt liv vekk fra det han har i tyrkia.

Signerer denne....

Skrevet

Hvordan sender man en mail med kroppspråk?? :skratte:

Skrevet

Går du med på dette så blir du rundlurt!!! Finn noen andre å leke med. Tryggere.

Gjest Siv 42
Skrevet
Hvordan sender man en mail med kroppspråk?? :skratte:

Jeg antar at han har fått hjelp av en venn, for det var skrevet på veldig bra engelsk. Jeg måtte faktisk frem med ordboka for å forstå alt! :sjenert:

Skrevet

La enf erie flørt være en ferie flørt.... Det er det som gjorde den så spennende i første omgang....'

La det ligge med tanken!

Skrevet

Jeg ser dere ikke synes jeg skal invitere han. Og i utgangspunktet så er jeg enig.

Men pga min sykdom og livssituasjon går jeg lite ut, så sjansen til å møte noen andre er liten. Og så er han jo så vanvittig flott! Kunne vært modell for badetøy :lur:

Dessuten skriver han hele tiden at han tenker på meg og savner meg. Gir meg komplimenter osv :rødme:

Hmm, hva skal jeg gjøre??

En perifer bekjent av meg er 56 år og godt gift i 2 år med en hun møtte på ferie i Tyrkia. Han er 31 og det ser ut som det går bra.

Skrevet

Beklager, men er enig med de andre her. Han kan jo ha ærlige intensjoner, men jeg personlig tror at han har en helt annen agende. Dette er en kjent metode for å få komme til Norge.

Skjønner at du blir smigret, men ikke gå i fellen.

Gjest Gjest_L
Skrevet

Ville vært veldig skeptisk til å la han komme på besøk, har litt på følelsen av at han bruker deg for å komme til Norge.

Hvis du vil finne ut om det er noe å satse på så ville jeg heller i første omgang spart penger og tatt en ny tur ned til han. Så du skrev du var ufør og ikke hadde så mye, derfor må du kanskje spare en stund. Da har du iallefall muligheten til å bli litt mer kjent med han før du inviterer han og du ser om han er villig til å vente på at du har spart opp pengene eller om han går lei. I tillegg bør han lære seg bedre engelsk, jeg hadde i lengden ikke kunne vært sammen med noen jeg ikke kunne kommunisert ordentlig med.

Skrevet
Jeg ser dere ikke synes jeg skal invitere han. Og i utgangspunktet så er jeg enig.

Men pga min sykdom og livssituasjon går jeg lite ut, så sjansen til å møte noen andre er liten. Og så er han jo så vanvittig flott! Kunne vært modell for badetøy :lur:

Dessuten skriver han hele tiden at han tenker på meg og savner meg. Gir meg komplimenter osv :rødme:

Hmm, hva skal jeg gjøre??

En perifer bekjent av meg er 56 år og godt gift i 2 år med en hun møtte på ferie i Tyrkia. Han er 31 og det ser ut som det går bra.

Mest sannsynlig får du han inn i landet, også er det det siste du ser av han.

Gjest Lykke_liten
Skrevet

Signerer siste gjest her,jeg ville heller reist ned til han og blitt bedre kjent med han før jeg hadde innvitert han til Norge.

Isåfall så må du tenke nøye gjennom om du vil ha han på besøk i norge eller ikke,for du vet både ulempene og det positive i besøket-så til sist så er det bare ditt eget valg:)

Jeg var i Tyrkia for noen år siden og møtte en tyrker,jeg var 16 og han 24. Det var bare en ferie flørt fra min side,men han fikk mobil nummeret mitt. Da jeg kom hjem fikk jeg mld av han der han sa at han elsket meg og ville komme til Norge og bli samboer med meg! Jeg fikk panikk og har ikke snakket med mannen siden:)

Skrevet

Med fare for å generalisere - og det finnes jo alltid en ørliten mulighet for at man tar feil: Ligg unna !!!

Sorry ...

Skrevet

Hvis han faktisk var interessert i deg og ikke bare i dette garantisjemaet, ville man ikke da tro at han ville sende noen mailer for å bli bedre kjent med deg før han begynte å mase om dette sjemaet da? Jeg vil si at her er det en som har funnet nettopp deg fordi du er ensom og i en litt vanskelig livssituasjon, og dermed er du veldig lett å utnytte. Ikke at jeg tror du ikke er verdt å forelske seg i, for all del. Men en 24åring fra Tyrkia som har utseende med seg må finne seg en dame fra Norge på 42 som han ikke kan kommunisere skikkelig med, og så bare MÅ han til Norge for å treffe henne igjen fordi han savner henne så? Jeg må nok beklage å meddele at om man faktisk finner seg en å dele livet med i utlandet (uten å bli utnyttet), så skjer det nok ikke på denne måten.

Du bør nok heller investere pengene dine på en form for internettflørting innenlands. Du vil nok spare myye på det, og kanskje du finner en med ærlige hensikter også da. ;)

Skrevet

Uansett er det ikke så enkelt som det kan høres ut å få han hit. Ikke bare må du garantere økonomisk for han men de tar også hensyn til hans alder. Alderen for å se om det er en risiko for at han blir værende her. Min venninne ønsket å få en venn på besøk, og det er en venn av henne og ektemannen, men vennen fikk avslag to ganger og de ga til slutt opp.

Gjest Gjest_hilde_*
Skrevet
Uansett er det ikke så enkelt som det kan høres ut å få han hit. Ikke bare må du garantere økonomisk for han men de tar også hensyn til hans alder. Alderen for å se om det er en risiko for at han blir værende her. Min venninne ønsket å få en venn på besøk, og det er en venn av henne og ektemannen, men vennen fikk avslag to ganger og de ga til slutt opp.

Tror du tar feil at det ble avslag pga alder.

Naboen til broderen er 64 år og han inviterer 2-3 damer fra Indonesia i året. Ingen av disse har vært over 25 (den ene gjorde han til og med gravid mens hun var her) og alle har vært hos han i 3 måneder.

Det kan da ikke være sånn at bare når kvinnen er eldst blir aldreen tatt med i betraktning???

Skrevet

kjær all verden, Siv42.

Så naiv kan du bare ikke være. De argumentene du bruker for dette er jo bare flaut å se. Ufør, vanskelig å bevege deg osv.

Ja, slik er livet og slik har du klart deg og kommer til å klare deg.

Jeg blir flau på jenters vegne som lager hundre unnskyldninger og nok en idiot som blir rundlurt. Ikke gjør deg selv til en idiot.

Skrevet
kjær all verden, Siv42.

Så naiv kan du bare ikke være. De argumentene du bruker for dette er jo bare flaut å se. Ufør, vanskelig å bevege deg osv.

Ja, slik er livet og slik har du klart deg og kommer til å klare deg.

Jeg blir flau på jenters vegne som lager hundre unnskyldninger og nok en idiot som blir rundlurt. Ikke gjør deg selv til en idiot.

Jeg må bare si meg enig her!! du kan ikke gå på denne..

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Huff dette var kjent.

Min mor falt for denne fristelsen og hun angrer enda.

Mener ikke at alle tyrkere er som han min mor traff, men du burde tenke deg om.

Han var også mye yngre hen henne. Voldelig og utro var han også. Kostet henne mye selvtilitt og nære venner. Men hun er ute av ekteskapet i dag.

Grunnen til at han vil til norge er jo for å bli her. Letteste måten er å få tak i en dame som er villig til å gifte seg med han.

Hvorfor tror du en så ung gutt går etter en godt voksen dame. Det er for å få reisepenger.

Håper du ikke faller for dette.

Gjest gjest.andrea
Skrevet

Ikke vær dum. For Guds skyld. Du er en voksen dame, har du enda ikke lært at mannfolk/gutter kan si hva som helst for å få det som de vil?

Jeg vet jeg kanskje er slem nå, men ta til vettet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...