Gjest Jon Are Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg hadde en merkelig opplevelse for noen dager siden. Jeg traff på en dame med en aldeles motbydelig hund. Det var rett og slett ikke til å tro det jeg faktisk så. Jeg kan beskrive den som en stor , meget tynn hund med et lite hode. Den så ut som en blanding mellom oldtidens drager og et møllspist beinrangel. Jeg stod en stund og lurte på om det jeg så faktisk var virkelig. Etter en stund gikk jeg bort til damen og spurte hvilken rase dette kunne være,hun svarte Greyhound. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Jeg hadde jo hørt om den rasen før,men at den så så til de grader motbydelig ut hadde jeg ikke forestillt meg. Jeg skjønner ikke at det er lov til å avle på en slik hund. Jeg ble direkte støtt av det synes som møtte meg. Er det noen av dere som har sett en slik hund? Er det tillat i Norge å avle på de? De kan vel ikke bli særlig gamle disse spøkelsene av noen hunder? Hilsen fra Jon Are
KnockedUp Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Motbydelige? Synes ingen hunder er motbydelige. Noen kan gjerne være mindre søte og pene enn andre, men ofte de som er de skjønneste i mine øyne
KnockedUp Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Og selvfølgelig er det tillatt å avle på greyhounder, hvorfor skulle det ikke vært det?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Enig med Jon Are. Greyhounder er ikke noe søte. Denne derimot. -g
aline Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Og selvfølgelig er det tillatt å avle på greyhounder, hvorfor skulle det ikke vært det? fordi man såklart må skjønne at hunder NOEN kan finne stygge, ikke kan avles på, det sier seg jo selv!
Gjest Honkytonk Woman Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg synes de er nydelige! En av de peneste faktisk
Gjest Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 De er jo så søte.. http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Artic...d-pair_Full.jpg
Gjest StockDama Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Greyhounder er utrulig pene og grasiøse dyr. Og kosete =D Hvordan folk faller for de bittesmå hundene skjønner jeg ikke, men det plager meg ikke uansett siden jeg ikke trenger å ha en =)
Brunhilde Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Du får slutte å gå ut, Jon Are, er nok eneste måten du kan unngå å bli støtt på. Greyhounden er vakker, synd for deg at du ikke ser det.
Tabris Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Ja, vi må slutte å avle på hunderaser som kan støte noen.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 Så overfladisk du er da! Klart man kan bli glad i vesener selvom de ikke er så pene.... Jeg kan bli glad i en ku, selvom de ikke er særlig vakre.
Helen Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regle. Helen - mod.
Gjest Caya Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 Grunnen til at noen liker greyhound og andre ikke er vel samme grunn som at alle mennesker i verden ikke har samme preferanser når det gjelder mange ting. Synes det finnes penere hunder personlig, men er ikke fra meg fordi andre har en annen smak enn meg
Lady La-Laa Skrevet 8. august 2008 #14 Skrevet 8. august 2008 Jeg hadde en merkelig opplevelse for noen dager siden. Jeg traff på en dame med en aldeles motbydelig hund. Det var rett og slett ikke til å tro det jeg faktisk så. Jeg kan beskrive den som en stor , meget tynn hund med et lite hode. Den så ut som en blanding mellom oldtidens drager og et møllspist beinrangel. Jeg stod en stund og lurte på om det jeg så faktisk var virkelig. Etter en stund gikk jeg bort til damen og spurte hvilken rase dette kunne være,hun svarte Greyhound. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Jeg hadde jo hørt om den rasen før,men at den så så til de grader motbydelig ut hadde jeg ikke forestillt meg. Jeg skjønner ikke at det er lov til å avle på en slik hund. Jeg ble direkte støtt av det synes som møtte meg. Er det noen av dere som har sett en slik hund? Er det tillat i Norge å avle på de? De kan vel ikke bli særlig gamle disse spøkelsene av noen hunder? Hilsen fra Jon Are Hahaha, ja, det er ille hva man skal måtte risikere å bli utsatt for når man er ute på promenade og aner fred og ingen fare. Morsom beskrivelse av hunden, samt din forferdelse da du oppdaget dette vesenet. Fikk meg en liten latter i natten nå I mine øyne kan noen bli så stygge at de rett og slett blir pene, for eksempel Bedlington terrier! Hva synes du om en slik en vemmelig hud om jeg tør spørre?
flYflax Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 De er jo så søte.. http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Artic...d-pair_Full.jpg For det første så er ikke det der en Greyhound, men en Italiensk Mynde. Nr to... Herregud, jeg må le. Hver sin smak. Jeg ELSKER simpelthent Greyhound, Mynder generelt... Det finnes svært få raser som kan overgå deres skjønnhet, deres vesen, deres stolte utsende og ja alt... De er konstruert til fart, og de som kan se hund ser de utrolig detaljene med disse hundene, dog de engelske myndene ikke er det som ligger høyest hos meg, men de Orientalske, villheten dem har er det ingen som kan overgå.
Gjest Gjestelest Skrevet 8. august 2008 #16 Skrevet 8. august 2008 Greyhound, whippet, italiener, saluki, spansk galgo og afghansk mynde er de flotteste hunderasene som finnes synes jeg. Er ikke like glad i f.eks borzoi, men det er nok fordi jeg ikke kjenner noen ennå Vi har da forskjellig smak i alt, vi mennesker, så derfor har vi forskjellige preferanser når det gjelder hunder også! Noe annet ville være rart...
Ciara Skrevet 8. august 2008 #17 Skrevet 8. august 2008 Enig med Jon Are. Greyhounder er ikke noe søte. Denne derimot. -g
Gjest Nishiki Skrevet 9. august 2008 #19 Skrevet 9. august 2008 Håper du ikke sa til eieren hva du tenkte om hunden
NovaFlare Skrevet 9. august 2008 #20 Skrevet 9. august 2008 (endret) Hva synes du da om min lille hjerterot? En kinesisk nakenhund? http://img168.imageshack.us/img168/4341/dsc7275cg6.jpg Han skal AVLES PÅ! Tenk på det Kanskje du synes jeg er skikkelig stygg også? Jeg burde kanskje la være å få barn? :gjeiper: Endret 9. august 2008 av NovaFlare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå