Gå til innhold

Reiseforsikring

Tigerpia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mange Visa- eller Mastercard har reiseforsikring hvis du betaler halvparten av transportkostnadene med kortet. Gebyrfri Visa har f.eks følgende betingelser:

Reiseforsikringen gjelder fra sikrede forlater bosted/arbeidssted/skole (det som skjer sist), og

opphører når sikrede er tilbake på bosted/arbeidssted/ skole (det som skjer først).

I tillegg kreves at :

- Reisen må starte og slutte i Norge.

- Minst 50% av reisens totale transportkostnader for alle sikrede må være kjøpt ved

bruk av Bankia Bank Visa kredittkort før avreise.

- For reiser i Norge forutsettes at reisen medfører minst en natts opphold utenfor kommuner

der sikrede bor, arbeider eller går på skole, eller at det benyttes fly.

- Ved bruk av egen bil må minst 50% av reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting

etc.) være betalt med Bankia Bank Visa før skaden inntreffer.

Dette er hentet fra internettsiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Julienne.

Min kjære betaler reisen, mens jeg betaler hotelloppholdet. Hotellet blir ikke belastet før vi kommer frem. Kan jeg da benytte meg av VISAs reiseforsikring?

Kunne tenke meg at reisebyrå har slike korte forsikringer, men at de sikkert er dyre. Hva med Kilroy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er også hentet fra sidene:

Hvem forsikringen gjelder for (Sikrede)

Forsikringen gjelder for kortholder med ektefelle/samboer og barn under 23 år som har felles

adresse med kortholder ifølge folkeregisteret. Forsikringen gjelder også for barn som er under skolegang, bor borte fra hjemmet og blir forsørget av kortinnehaver. Sikrede må være

medlem av Norsk Folketrygd og bo i Norge på adresse registrert i Folkeregisteret.

Så hvis dere er samboere og han skaffer seg et slikt kort, og betaler reisen er begge dekket. Kravet er jo at halvparten av transportutgiftene er betalt med kortet. Dette kortet er gratis, det er nesten ikke gebyr på det. Ta en titt på internettsidene om du vil lese mer: www.gebyrfri.no

Hvis ikke dette er noe for dere kan du jo ta en titt på denne siden: http://www.reiseforsikring.no/reiseindex.html Kanskje du finner noe nyttig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg har reiseforsikring hos If, den koster ikke så veldig mange kronene ekstra (ok, nå har jeg to biler og innbo der og da). Den dekker stort sett det meste, men jeg har selv forhandlet meg til å få de klausulene jeg ønsker meg. Det anbefales. Så får det være at jeg ikke har reist så mye de to årene jeg har hatt den ;)

American Express har en lignende avtale slik du får med VISA og Mastercard, men den innbefatter ikke at du må starte reisen fra noe punkt, så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et prissøk på enkeltreise-forsikring hos Europeiske reiseforsikring, og endte på 275,-. Høres dette akseptabelt ut?

Jeg og min kjære har hver vår leilighet (selv om vi nesten bor sammen i min), og kan da ikke regnes som samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Så fremt den dekker det den skal gjøre, så er 275,- en helt kurrant pris. Detl blir gjerne billigere enn hvis noe skulle skje, enten det er tyveri eller skade.

Håper dere slipper å bruke den og at dere får en fin tur i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...