Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Skal reise til Egypt i morgen, og da har jeg fått beskjed om at det er lurt og ha med seg noe mot diarré (++?) jeg har hørt at det er noe som er forebyggende og annet som er for og bruke mens man har det for og bli kvitt det. Noen som vet hva disse medikamentene heter? Idoform er en av dem? Forebyggende? Og hva slags andre ting kan jeg ta for ikke og bli syk/ hvis jeg blir syk der? Takker for hjelp!
øyenstikker Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 hei!Når jeg er ut å reiser, tar jeg idoform forebyggende. Jeg har med imodium (tabletter) mot diarè og flytende kull til hvis det blir helt krise. flytende kull stopper både diare og oppkast. Ellers må man være sikker på å kjøtt godt stekt helt gjennom, skrelle eller vaske frukt godt, og jeg spiser ikke salat når jeg er så langt hjemmefra. Pleier å holde meg frisk jeg iallefall God tur!
gizmoo Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 (endret) Nåe man reiser til Egypt anbefales det drikkevaksine, Dukoral eller noe sånt som beskytter mot Kolera. Men den skal man ta 14 dager før. De andre dere nevner hjelper ikke en dritt hvis du først får turistdiaré. Vær forsiktig med salat, sjømat og kjøtt som ikke er stekt. Kylling bør man også være forsiktig med. Og alt som er skylt i vannet der (feks frukt). Se an stedene du spiser på. Om det et populert sted blant turister er det ofte et bra tegn. Pengene er også en stor smittekilde i Egypt. Ta med desinifiserings servietter. Endret 7. august 2008 av gizmoo
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Feil gizmoo, Immodium hjelper. Men ikke dersom man kaster opp selvfølgelig, da får man jo ikke til å svelge tablettene. Idoform deriomot er kun møl for å tjene penger fra legmiddelfirmanenes side, youghurt eller biola virker bedre.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Hei, Har reist mye og hatt mye sjau :-) er enig at idoform er bortkastet peng, imodium er veldig greit å ha med, særlig om man skal på lange bussturer. Men det beste rådet er å ha med seg antibac (gjerne både flytende og våtservietter) koster ca en 35 kr for ei flaske på apoteke. Kjempe flott for en kjapp håndvask før maten. Og bare sånn på tampen; ikke vær overhysterisk ang maten. Den ene gangen jeg hadde sikkelig matforgiftning hadde jeg vært på bare "fine" restauranter og det har skjedd med flere jeg har reist med.
Gjest gladlaks Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Idoform virker ikke nei.. Det som har hjulpet meg når jeg har blitt dårlig i magen på ferie er Underberg. Det smaker helt pyton, men det funker som bare det!
Kick Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Idoform hjalp meg i sommer, vel og merke etter at jeg hadde fått i meg lumske magebakterier. Neste gang skal jeg knaske dem på forhånd. Var ikke fullt så ille at det kvalifiserte til Imodium.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Skal reise til Egypt i morgen, og da har jeg fått beskjed om at det er lurt og ha med seg noe mot diarré (++?) jeg har hørt at det er noe som er forebyggende og annet som er for og bruke mens man har det for og bli kvitt det. Noen som vet hva disse medikamentene heter? Idoform er en av dem? Forebyggende? Og hva slags andre ting kan jeg ta for ikke og bli syk/ hvis jeg blir syk der? Takker for hjelp! Hvis du bruker Immodium ved diare, så binder du avføringen i tarmen din, og beholder bakteriene der. Når du får diare, så kvitter kroppen seg med de sykdomsfremkallende bakteriene du har i tarmen. Så Immodium bør bare brukes hvis du "må", feks på buss- eller flyreise og du ikke har toalett tilgjengelig. Ellers bør en slik turistdiare få lov å gjøre seg ferdig "på egen hånd", uten tukling med medikamenter.
gizmoo Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Hvis du bruker Immodium ved diare, så binder du avføringen i tarmen din, og beholder bakteriene der. Når du får diare, så kvitter kroppen seg med de sykdomsfremkallende bakteriene du har i tarmen. Så Immodium bør bare brukes hvis du "må", feks på buss- eller flyreise og du ikke har toalett tilgjengelig. Ellers bør en slik turistdiare få lov å gjøre seg ferdig "på egen hånd", uten tukling med medikamenter. Nemlig! Derfor mener jeg at det er bedre å være føre var enn etter snar! Reiser mye selv og ville aldri dratt til Egypt uten drikkevaksine mot kolera hvertfall. Den er jo tatt på et blunk. Folk vet tydeligvis alt for lite om magesjau her.... Den skal UT! Det er bakterier som ikke vil være i kroppen din. En gang jeg tok Imodium kastet jeg opp i steden for bakteriene ville ikke være i kroppen min!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #10 Skrevet 8. august 2008 En gang jeg tok Imodium kastet jeg opp i steden for bakteriene ville ikke være i kroppen min! Eller omvendt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå