Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om man bør slutte med pillen noen måneder før man har planlagt å bli prøver?

Mitt inntrykk når jeg leser graviditetshistorier er at mange blir gravide med en gang, eller etter 6 måneders tid da det tar tid før kroppen har normal eggløsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er nok veldig individuelt hvor lang tid kroppen trenger på å komme i normal form. Noen trenger lang tid, mens andre kommer inn i normal syklus med en gang. Det sa legen til meg også, for jeg spurte om det samme. Slutta på pillen i februar og trodde at kroppen trengte en stund på å komme igang igjen etter 10 år på pillen. Første "glippen" førte til positiv test. Tror ikke du skal regne med at det vil gå 6 mnd før noe skjer. Folk blir jo gravide hvis de glemmer en pille.

Skrevet

Jeg ble gravid 1 år og 9 måneder etter pilleslutt..

Bare en liten påminnelse om at det ikke kun er snakk om å "få pillene ut av kroppen".. Det kan fort ta lang tid av andre årsaker også.

Skrevet

Det er klart, er jo ikke sikkert at det bare er ettervirkninger av pilla som er grunnen til at ting tar tid. Men det er vel ikke mulig å vite før man har prøvd en stund og evt. fått utredning? Men det er hvertfall ingen "regel" som sier at det tar x antall måneder før man blir gravid etter p-slutt. De individuelle forskjellene her er store og kan, slik gjest skriver, ha ulike årsaker.

Skrevet

Tenkte jo selvfølgelig å bruke annnen prevansjon i perioden mellom pilleslutt og prøvetid.

Jeg er også klar over at det kan skje med en gang, og at det kan ta lang tid. Forventer ikke å bli gravid på dagen da det passer. Ville bare høre andres erfaringer med graviditet etter flere år på pillen. =)

Skrevet

Åja, hehe... Misforstod deg jeg da.

Etter 10 år på pilla skulle det bare en "glipp" til etter at jeg slutta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...