Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 jeg tåler ikke at kjæresten drikker uten meg tilstede. Selv om det bare er med venninner osv. Jeg blir utrooolig bekymra, og også redd for at hun gjør noe galt (utro osv) .. Hun sier at hun ikke drikker mye når jeg ikke er der, men når hun er med meg drikker hun myyyyeee. Og når hun drikker mye, blir hun veeldig kåt, ikke at det er så veldig negativt... men det gjør meg bare enda mer bekymra for henne når hun drikker uten meg tilstede. Jeg kan ikke tvinge henne til å ikke gjøre det, men er dette noe jeg bare må lære å leve med ? Det er ikke så veldig ofte at hun er på fest uten meg, men de gangene hun er det, ender det alltid opp med at vi krangler fordi jeg blir så skeptisk og sjalu osv ..
Gjest jeg gikk Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Jeg synes du skal ta seg i selv i nakken og slutte med å ville kontrollere henne. Du har ingen rett til å ødelegge hennes utekvelder med smålig sjalusi og din egen lave selvtillit. Jeg har selv vært sammen med menn som har "vært som deg", og jeg kan fortelle deg at det oppleves direkte kvelende. I tillegg såret deg meg mye at mine ord ikke ble trodd og at jeg ikke fikk mer tilli enn som så. Jeg kunne lett få i meg en for mye, og jeg er veldig sosial og utadvendt. Men det skjedde ALDRI noe, og jeg gikk ikke over streken en eneste gang- det vet jeg. Men likevel ble mine motiver og mine handlinger vridd og vrengt på, og til slutt ble jeg så lei at jeg gikk! Men før jeg gikk så var jeg lei meg i lang tid, og hele gleden med å gå ut med venner ble borte. Jeg mistet en del selvtillit fordi jeg ble overbevist om at jeg var uberegnelig i fylla. Nå vet jeg at det absolutt ikke er sant. Jeg er som alle andre- det var ikke mitt problem (og takk for det)
Gjest Lille Bie Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Du kommer til å miste henne om du ikke forandrer oppførselen din! Hvordan kan du ha så utrolig lite tillit til kjæresten din?? Folk som oppfører seg som du gjør, gjør meg uvel.
Gjest StockDama Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Det er ikke sunt for hverken deg eller henne at du blir sur på henne fordi hun har vært ute å kost seg med venninnene sine. Ville du likt det om hun kjeftet på deg uten grunn titt og ofte? På tide å bite tennene sammen, og la henne ha det moro.
Jade Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Sjalusi er et problem som ligger hos den som er det. Ikke hos den som sjalusien er rettet mot. Løsningen er ikke at hun skal slutte å drikke uten deg. Det er ikke rimelig, da hun aldri har gitt deg grunn til å tro at utroskap skal skje. Du må innse at det kun er i ditt hode. At hun blir kåt når hun er full, betyr ikke at hun hopper på andre enn deg. Det betyr bare at du har noe å glede deg til når hun kommer hjem. Det er nemlig ikke slik når ei dame er kåt, at hun er nødt til å hoppe på den første og beste der og da. Selv ikke når hun er veldig full.
Lady Fantasy Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Det er greit å være sjalu, det er en vanlig og menneskelig følelse. Det er hva du gjør med sjalusien som teller. Jeg tenker slik: Ja, jeg er sjalu. Sjalusi er en ulogisk følelse. Da kan man bruke logikk i stedet, siden man ikke tenker rasjonelt med følelser. Logikk er mer til å stole på en sjalusi, og da kan man lettere avklare hva sjalusien bunner i og hvor rasjonelt/urasjonelt det egentlig er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå