Gå til innhold

Har så lyst på barn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle dere her inne!

Jeg har utrolig lyst på barn (det har samboeren min også)

Men jeg ser ikke for meg at min livssituasjon gjør at jeg kan få barn på mange år enda! Håper å få noen konstruktive kommentarer fra dere!

Det er studie-jobbsituasjonen som utgjør problemet. Jeg har en treårig utdannelse og 1/2 års praksis. Fra sommeren av skal jeg og min kjære til Australia og studere (mastergrad -det tar 1,5 år) Så blir det antagelig jobb... og når blir det plass til barn her da??? må vi vente helt til vi har jobbet noen år -dvs om 3,5 år til vi kan begynne å prøve...

Har dere her inne planlagt live deres ut fra jobb/studier, eller tatt det som det kommer? Og jeg synes det er så lenge å vente 3,5 år, eller kan vi begynne å prøve allerede når vi har fått jobb? (dvs om 1,5 år)

Merker at jeg blir frustrert når jeg tenker på dette -blir veldig glad for deres meninger!!!

hilsen NN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har også lyst på barn... Men føler at vi ikke har råd! Vi har begge jobbet et par år etter studiene, og har akkurat kjøpt leilighet. Litt trangt økonomisk nå, men det verste er at vi er avhengig av to ganske høye inntekter, altså at begge jobber 100%. Og jeg kan ikke tenke meg å levere 1-åringen kl 7 hver dag, og hente kl 5. Tenk på alt vi går glipp av! Det er vanskelig, men vi velger altså å vente. Ellers tror jeg at man kan klare alt hvis man bare er innstilt på det, det blir litt hva man ønsker å prioritere som avgjør det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere her inne planlagt live deres ut fra jobb/studier, eller tatt det som det kommer? Og jeg synes det er så lenge å vente 3,5 år, eller kan vi begynne å prøve allerede når vi har fått jobb? (dvs om 1,5 år)

Unger er vanskelig å få til å passe inn med jobb og økonomi. Det lureste er å finne når det passer minst dårlig og prøve da. Det man må huske er at for å få rett til fødselspenger må man ha jobbet 6 av de siste 12 månedene, ellers har man muligheten til å få studielån gjort om til stipend hvis man får barn under studiene. Alt går hvis man virkelig vil. Barn er og blir en velsignelse enten de kommer når det passer eller om de kommer når det ikke passer.

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...