Gå til innhold

Scampi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen scampi liggende i fryseren, og lurer på å lage dette til middag i morgen. Men hva er godt sammen med dette? Hva slags grønnsaker, salat, tilbehør?

Håper på gode tips!! :)

Skrevet

Scampi, marinert med chilli og hvitløk. Tilbehør: Ajoli, nanbrød (evnt. pita) og en god salat.

Skrevet (endret)

Scampi kan brukes sammen med ALT. Er spesielt godt til pasta f.eks sammen med sopp og nøtter.

Det er også godt i paella (spanske nasjonalretten) men tar litt tid å lage.

Eller i wok sammen med kylling,grønnsaker og nudler.

Endret av Shapia
Gjest Marillia
Skrevet
Scampi, marinert med chilli og hvitløk. Tilbehør: Ajoli, nanbrød (evnt. pita) og en god salat.

Desidert min favoritt!

Skrevet

Chilimarinert scampi er nydelig sammen med salat av ruccola, cherrytomater og ristede pinjekjerner med en balsamicovinegraitte over. Godt brød ved siden av.

Skrevet

Svigermor blander i en pose med tacokrydder (og vannmengden som står på posen) sammen med scampiene. Det blir faktisk godt. Spiser loff og salat ved siden av.

Jeg bruker de av og til på grillspyd. Bare husk å sette de på spyd sammen med andre ting som skal grilles kort tid (jeg lager ofte egne kjøtt og grønnsaksspyd)

Skrevet

Varm olje i en panne, wok el. Dekk bunnen og litt til med olje.

fres MASSE hakket hvitløk og Chilli. Pass på at hvitløken ikke svis eller blir veldi brun. Ta hvitløken og chilien opp av pannen og legg til siden. Stek scampien i oljen til de er rosa. Viktig å ikke oversteke.

Når de er ferdige strør du over hvitløken, chillien og masse fersk hakket persille.

Server med brød. Oljen er perfekt å dippe brødet i.

Evt kan du klemme over litt sitronsaft eller limesaft. Ha i cherrytomater i båter.

Også godt å servere med pasta.

For å gjøre enda litt ekstra så er det godt med litt aioli på siden.. :ler:

Skrevet

Så mange gode tips! Herregud, så sulten jeg blir! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...