Shapia Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei! Jeg har nå begynt å prøve å spise sunt og variert, og prøver da å få i meg masse forskjellige grønnsaker. Jeg har fått skikkelig "kick" på champinjong, og det jeg lurer på da er om dette er kalorifattig eller er dette en av de "feile" grønnsakene med mye kalorier? Samme med avocado, hvordan er dette kalorimessig?
Navnløs Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg bruker stort sett denne siden når det er noe jeg lurer på hva inneholder. Alt blir oppgitt pr. 100 gram. Ifølge den inneholder champignon på boks 17 kcal, og fersk 18 kcal. Avokado inneholder 185 kcal - og ganske mye fett (19,5 gr) - men dette er jo sunt fett. Så nyt din avokado du.
skrue Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Hei! Jeg har nå begynt å prøve å spise sunt og variert, og prøver da å få i meg masse forskjellige grønnsaker. Jeg har fått skikkelig "kick" på champinjong, og det jeg lurer på da er om dette er kalorifattig eller er dette en av de "feile" grønnsakene med mye kalorier? Selv spiser jeg det fordi det passer godt som tilbehør til diverse andre retter. Merk at om du steker sopp generelt så er de rimelig gode på å trekke til seg alt som er av olje/smør i stekepannen. Jeg synes det er godt å steke dem med diverse krydder/urter (eks rosamarin) en gang i blandt. Er bare å prøve seg fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå