Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørmål til både kvinner og menn i forhold. Kjenner du til alle din partners "uskrevne grenser og regler" for deg? Har dere noen i det hele tatt? Vet du hva som skal til for han/hun blir sjalu? Eller hender det fremdeles at du kan bli overrasket? (Eks: Reagerte du på DET??) :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Vanskeleg å seie, eg veit jo om alt han har sagt til meg, men om han ikkje har meddelt det, har eg jo ingen sjans til å vite om det. Eg veit jo ikkje om han har grenser han ikkje har sagt noko om.

Skrevet

Mannen min finnes ikke sjalu i det hele tatt og ikke har han noen grunn til å være det heller. Det samme gjelder meg.

Gjest StockDama
Skrevet

Vi er begge klar over hverandres grenser, og begges grenser var faktisk så og si identisk, så da var jo den saken grei =)

Skrevet
Spørmål til både kvinner og menn i forhold. Kjenner du til alle din partners "uskrevne grenser og regler" for deg? Har dere noen i det hele tatt? Vet du hva som skal til for han/hun blir sjalu? Eller hender det fremdeles at du kan bli overrasket? (Eks: Reagerte du på DET??) :)

Nei, jeg visste ikke. Han sa han taklet krangling bra og at jeg ikke kranglet like mye som hans ekser...han reagerte aldri når jeg var sur eller lei. Så plutselig ble han rasende over en bagatell og sa han ikke taklet krangel (han begynte) og ville ikke se meg mer...Det var visst visse ting han kunne bli sur over i uker og månedvis når han først ble det, sa han.

Skrevet

Vi har ikke noen uskrevne grenser- ikke som vi har oppdaget, i alle fall. De grensene vi har er vi stort sett enige om: vi lar hverandre være når vi er på fest/på byen (trenger ikke ørten meldinger klokka da og da, og jeg er her og der og gjør sånn og slikt- men det tikker gjerne inn noe fra den av oss som er ute likevel). Begge liker å flørte/tøyse med bekjente og kolleger, men er gamle og erfarne nok til å vite når vi bør la flørten ligge og heller ta en taxi hjem.

Så foreløpig er vi rørende samstemte på dette punktet :ler:

Skrevet

Den grensen der er rimelig kort hos samboer (nå ex) !!

Bare å ha kontakt med det motsatte kjønn egentlig.. som er på samme alder +, - som meg!

Gjest StockDama
Skrevet
Den grensen der er rimelig kort hos samboer (nå ex) !!

Bare å ha kontakt med det motsatte kjønn egentlig.. som er på samme alder +, - som meg!

...drøyt.

Skrevet

Ja, jeg tror jeg kjenner "reglene" ganske godt. Han er ikke særlig sjalu av seg, og pleier aldri å stille spørsmål ved hva jeg har gjort på byen eller om kameratene mine (han kjenner flere av dem), men han kan likevel kommentere det om vi er ute sammen og en mann snakker til meg på en flørtete måte, da mener han stort sett at vedkommende er slesk og på sjekkern. Det har overrasket meg litt fordi han er så veldig lite sjalu eller mistenksom i situasjoner hvor han bare må stole på meg - når vi ikke er på samme sted (ikke for det, jeg har ikke gjort noe galt). Men sur blir han ikke, og det er jo mulig han har rett.

Gjest lilooh|
Skrevet

Klart vi kjenner grensene. VI har jo pratet om dem, og kommet til enighet om hva som er lov, og hva som ikke er lov.

Det betyr ikke at all sjalusi oppholder automatisk. Jeg liker at vi er bittelitt sjalu, men ikke hysterisk. Det betyr bare at vi bare vil ha hverandre(i mine øyne)

Skrevet

Mannen min er nesten skuffende lite sjalu. På fest kan han godt dytte meg på andre for å slippe å danse selv. :forvirret:

Men av og til glimter det til og han blir sjalu (grunnløst!). Jeg forstår ikke helt når han blir det, er jeg redd.

Selv har jeg litt andre grenser, og blir lettere sjalu, dessverre. Jeg er mer usikker på meg selv enn han, det bunner kanskje i det.

Skrevet
Vi har ikke noen uskrevne grenser- ikke som vi har oppdaget, i alle fall. De grensene vi har er vi stort sett enige om: vi lar hverandre være når vi er på fest/på byen (trenger ikke ørten meldinger klokka da og da, og jeg er her og der og gjør sånn og slikt- men det tikker gjerne inn noe fra den av oss som er ute likevel). Begge liker å flørte/tøyse med bekjente og kolleger, men er gamle og erfarne nok til å vite når vi bør la flørten ligge og heller ta en taxi hjem.

Så foreløpig er vi rørende samstemte på dette punktet :ler:

Det samme gjelder i forholdet til meg og konemannen også.

Skrevet

Vi kjenner til hverandres grenser og snakker ofte om det. Interessant samtaleemne bare.

Vi spør hverandre også ofte på en søt og humoristisk måte om den andre foretrekker noen annen, tenker å være utro, osv. Begge er rimelig sikre på at utroskap aldri vil forekomme, så vi mener ikke noe annet med det enn å vise at vi bryr oss om hverandre, og tulle litt. Det er rett og slett blitt en del av sjargongen her til gårds. Oi! Det høres kanskje litt rart ut! Men vi har det helt fint begge to altså.

Skrevet

Vi er på samme bølgelengde. Vi vet hvor vi har hverandre. Jeg kan nok være litt sjalu, eller det riktige ordet er egentlig usikker (det har sine naturlige årsaker, og begge to er klar over det), men han er fint lite sjalu. Han kan f.eks komme med "Nå må du ikke bli sjekket opp av noen mens jeg er borte" (han skulle bare på et lite toalettbesøk under konsert). Vi har det finfint.

Skrevet

Vi har vidt forskjellige grenser. Jeg er overhodet ikke sjalu, og stoler 100% på han.

Han er kjempesjalu og har problemer med å stole helt på meg. Ikke pga noe jeg har gjort, men pga noen av hans ekser som behandlet han dårlig.

Han må bare danse og flørte med andre damer ute, det er jo bare uskyldig morro!! Jeg skal helst ikke snakke med fremmede menn engang. Vi har kranglet en del om dette. Til slutt gikk det inn at jeg er ikke eksen hans, og han kan ikke sette bånd på meg.

Jeg både danser og flørter over en lav sko når jeg er ute. Liker å vite at jeg har draget selv om jeg er opptatt. Det får ikke han vite noe om. Tror ikke det hadde gjort ham noe som helst om jeg bare hadde fått han til å forstå at han er den kjekkeste, deiligste snilleste og tøffeste mannen jg noen gang har møtt.. ;) Synes jeg er så heldig som har fått ham, og hadde aldri hatt samvittighet til å være utro.

Skrevet
Vi er begge klar over hverandres grenser, og begges grenser var faktisk så og si identisk, så da var jo den saken grei =)

Samme hos oss. :)

Skrevet
Samme hos oss. :)

Og hos oss :) Det er lov å flørte, danse og ha det gøy, men så er det rett hjem og i rett seng :ler:

Skrevet

Hei,

Er ikke av den sjalu typen egentlig selv om partneren min har vært utro en gang. Vi pratet oss igjennom det, og har det veldig bra sammen nå. Vi tåler begge to godt at den andre går på byen med venner og har det gøy. Ofte går vi ut sammen også, og det har aldri til denne dag vært noen problemer med det.

Synes det er en viss forskjell på at en partner er på byen og morer seg (sikkert masse flørting) og at den samme partneren gjør samme tinga når begge er ute på byen på samme sted. Da blir det egentlig en viss mangel på respekt synes jeg. Hvis partneren står rett ved siden av deg og flørter åpenlyst med en annen så er det et overtramp i forhold til de reglene vi forsøker å navigere etter i alle fall. Da minner det mere om en ydmykelse, og DET er ikke bra for et forhold. Man må ha respekt for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...