Gå til innhold

Telenor kundeservice

Anbefalte innlegg

Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg fikk plutselig en sms fra Telenor hvor de bekreftet at de hadde endret mitt ADSL-abb. fra basis til pluss. Ikke sånn kjempeforskjell hverken i pris eller hastighet akkurat, men jeg hadde tross alt ikke bedt om noen oppgradering. Jeg hadde strengt tatt ikke henvendt meg til dem i det hele tatt....

Etter en liten stund sendte jeg en mail via kontaktsidene de har på weben hvor jeg lurte på hvorfor de hadde endret mitt abb. uten at jeg hadde bedt om det. Jeg fikk en automatisk mail i retur hvor det sto at jeg ville få svar senest innen 3 dager.

Nå har det gått 21 dager og jeg har enda ikke fått svar. Ingen big deal selve saken - men ærlig talt; hva er dette for slags kundeservice?? Godt det finnes andre konkurransedyktige leverandører.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med telenor da, men kan regne med at enten noe går i glemmeboken, eller at den har blitt fikset. Kanskje spørsmålet ditt ble misforstått?

Ikke vet jeg, men du burde iallefall purre dersom det er viktig for deg å få mail tilbake, eller ringe dem. Er det ikke så enkelt som å taste inn 05000?

Skrevet

Jeg har også opplevd at det har tatt lang tid når jeg sendte mail. Hadde jeg opplevd at jeg uten videre fikk endret ADSL-abbonementet mitt, hadde jeg ringt til kundeservice med en gang. Det er så enkelt som å ringe 05000.

Skrevet

Det var daarlig service... Eneste gangen jeg har kontaktet dem via mail fikk jeg vel svar dagen etter eller noe.

Hvis jeg ikke hadde faatt svar etter disse tre dagene ville jeg nok heller ringt eller sendt en ny mail.

Gjest StockDama
Skrevet

Det er ikke 'bare' å ringe 05000.

Telenor har den mest bedritne servicen jeg har vært borti.

Når vi skulle flytte ga vi beskjed om at linja måtte overrføres, dette sa vi ifra en måned før vi flytta. Og ringte for å bekrefte at alt skulle være i orden. "jada" alt skulle gå så knirkefritt som bare det.

Men nei, når vi flytta hadde de ikke flytta noe som helst, de hadde aldri hørt om saken engang, sto ingen steder. Greit..de skulle flytte det med engang. Vi ventet en uke, ingenting, ringte og lurte på hav som foregår. De jobber med saken og nettet skal være opp uka etter. Vi venter 2 uker...ingenting. ringer igjen, heretter ringte vi daglig.

Etter en måned med venting fikk de endelig satt opp linja, men nå hadde de visst oppgradert linja uten å si ifra, så nå må vi bytte ut modemet om vi vil ha nett.

.....greit, gi oss det hersens modemet. En uke går..ingenting, så ringer vi daglig igjen. "modem? hvilket modem....?" Etter en del kjefting så sender de det hersens modemet.

Det tok de nesten to måneder å gjøre det de skulle ha klart til vi flytta.

Når vi flytter igjen så bytter jeg leverandør.

*irritert*

Gjest Snart 42
Skrevet
Det er ikke 'bare' å ringe 05000.

Telenor har den mest bedritne servicen jeg har vært borti.

Når vi skulle flytte ga vi beskjed om at linja måtte overrføres, dette sa vi ifra en måned før vi flytta. Og ringte for å bekrefte at alt skulle være i orden. "jada" alt skulle gå så knirkefritt som bare det.

Men nei, når vi flytta hadde de ikke flytta noe som helst, de hadde aldri hørt om saken engang, sto ingen steder. Greit..de skulle flytte det med engang. Vi ventet en uke, ingenting, ringte og lurte på hav som foregår. De jobber med saken og nettet skal være opp uka etter. Vi venter 2 uker...ingenting. ringer igjen, heretter ringte vi daglig.

Etter en måned med venting fikk de endelig satt opp linja, men nå hadde de visst oppgradert linja uten å si ifra, så nå må vi bytte ut modemet om vi vil ha nett.

.....greit, gi oss det hersens modemet. En uke går..ingenting, så ringer vi daglig igjen. "modem? hvilket modem....?" Etter en del kjefting så sender de det hersens modemet.

Det tok de nesten to måneder å gjøre det de skulle ha klart til vi flytta.

Når vi flytter igjen så bytter jeg leverandør.

*irritert*

Det er nettopp sånt som dette som dessverre også er min erfaring. Ikke bare en gang, men flere. Og ikke bare privat, men også på jobb. Utallige telefoner for å få fikset de samme tingene de tidligere har bekreftet er i orden. Gjentatte ganger. Nye personer hver gang - samme - etterhvert laaaange - historie må gjentas. Joda - de skal ordne opp - ikke no`problem! Neste uke er vi der igjen....

Bl.a. installerte jeg ADSL turbo på jobben. Du verden så mange telefoner og mailer som måtte til for å komme på nett igjen. Den historien blir for lang å ta her, men enden på visa var ca en måneds hjemmekontor for jeg trener faktisk nettilgang på jobb.... Og da jeg endelig var på nett igjen var hastigheten omtrent som før for det var ikke mulig å komme opp i turbohastighet på den linjen..... Greit nok, men det var ikke beskjeden jeg fikk da jeg bestilte! Nytt, dyrere modem var jo allerede kjøpt og installert. Ja, ja....

Og en ting som irriterte meg grønn; når man ringer 05000 så må man guide seg frem selv ved hjelp av tale. Så er det slik at de som har ADSL Turbo ikke har support på vanlig kundeservice, de må ringe et 800-nr. som koster en del kroner. Helt greit - men det er slik at betalingssupporten kun gjelder ETTER at man er oppkoblet og all installsjon ok. Inntil alt er ok har man like mye rett på support fra vanlig kundeservice (det står også i info man får). Men; hva tror dere skjer når man underveis i den automatiske "talesekvensen" må nevne at problemet gjelder ADSL Turbo....?? Jepp - goodbye til deg!! Du har ikke support her!!! Jeg lærte meg etterhvert til å si at det gjaldt flytting av abonnement. Da kom jeg i hvert fall frem til et menneske til slutt.

Uansett - jeg har både gode og dårlige erfaringer med Telenor kundeservice. Siste greia nå at de bytter mitt abb. uten at jeg har bedt om det og at de ikke klarer å svare på en forespørsel uten at jeg må purre (tror ikke det går an å svare på automailen deres heller forresten - er nok en sånn no reply-adresse) var ingen stor sak, men føyer seg bare inn i rekka av de dårlige erfaringene.

Jeg gidder ikke bruke tid på å purre dem for jeg har allerede sagt opp både bredbånd og fasttelefon. Ikke pga. manglende kundeservice forsåvidt, men fordi jeg syntes jeg betalte uforholdsmessig mye for disse tjenestene. Jeg har byttet bredbåndleverandør og får langt større hastighet for en rimeligere penge. Fasttlf. og ISDN er goodbye så heretter blir det IP-telefon. For oss betyr dette at vi får de samme tjenestene (og raskere nett) til ca. 6-7 000,- i året i stedet for ca. 12 000,- hos Telenor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...