Gå til innhold

Spise før trening?

Anbefalte innlegg

Gjest treninglurer
Skrevet

Hva burde man spise før trening? Jeg ønsker selvsagt fastere kropp og kanskje 5 kg ned, ikke noe mer :) Trener aerobic.

Hva er lurt å spise før trening og hvor mange timer? 2 timer før trening?

Takk! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Magica de Spell
Skrevet

Det beste er vel å få i seg (relativt) trege karbohydrater sammen med proteiner. Står litt om det her.

Meg selv:

Før kondisjonstrening spiser jeg rundt to timer før. Blir vanligvis et par ganske grove brødskiver med proteinrikt og magert pålegg.

I forkant av styrketrening spiser jeg omtrent det samme som før kondisjonstrening, men kan gjerne spise tettere opptil treningen (ca 1 time før). Kan også spise grovere brød enn før kardio, blir tung i magen når jeg løper om jeg har spist type pumpernickelbrød etc før løping.

Gjest treningsveileder
Skrevet
Hva burde man spise før trening? Jeg ønsker selvsagt fastere kropp og kanskje 5 kg ned, ikke noe mer :) Trener aerobic.

Hva er lurt å spise før trening og hvor mange timer? 2 timer før trening?

Takk! ;)

For det første; hva du spiser før trening er langt fra like viktig som hva du spiser etter trening! Men siden du spør spesifikt etter FØR trening får jeg vel svare på det da. (Og nevne i en parentes at du burde spise raske karbohydrater innen 20 min og et fullstendig måltid innen 1 t ETTER trening.)

Om du ønsker en fastere kropp og 5 kg ned synes jeg kanskje du burde trene mer enn bare aerobic også, så er det nevnt. Kombiner det med 2 styrkeøkter i uken, så vil du merke mye bedre resultater.

Før trening bør du spise noe med karbohydrater i, som nevnt over. Gjerne grovt brød, grønnsaker/frukt, kornblanding. 1 1/2 t før trening holder for de fleste, men det er opp til deg. Så lenge du ikke får hold eller blir kvalm kan du spise så tett opp til økten som det passer deg.

Godteri kan en med fordel droppe FØR trening, men heller nyte etter trening da forbrenningen er på topp og en trenger raske karbohydrater.

Lykke til!

Gjest treninglover|
Skrevet
For det første; hva du spiser før trening er langt fra like viktig som hva du spiser etter trening! Men siden du spør spesifikt etter FØR trening får jeg vel svare på det da. (Og nevne i en parentes at du burde spise raske karbohydrater innen 20 min og et fullstendig måltid innen 1 t ETTER trening.)

Om du ønsker en fastere kropp og 5 kg ned synes jeg kanskje du burde trene mer enn bare aerobic også, så er det nevnt. Kombiner det med 2 styrkeøkter i uken, så vil du merke mye bedre resultater.

Før trening bør du spise noe med karbohydrater i, som nevnt over. Gjerne grovt brød, grønnsaker/frukt, kornblanding. 1 1/2 t før trening holder for de fleste, men det er opp til deg. Så lenge du ikke får hold eller blir kvalm kan du spise så tett opp til økten som det passer deg.

Godteri kan en med fordel droppe FØR trening, men heller nyte etter trening da forbrenningen er på topp og en trenger raske karbohydrater.

Lykke til!

Å tusen takk skal du ha :)

Skrevet (endret)

'''

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

spiser stort sett havregrøt med mango på og et glass melk :) Da kan jeg holde på lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...