Gå til innhold

Trenger foundation med god dekkevne pga pigmentforandringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått noen kjipe pigmentflekker i ansiktet, som jeg av og til gjerne skulle ha sminket noe mer usynlig....

Har noen erfaringer med flytende foundation fra Glominerals? Denne!

Evt mottar jeg mer enn gjerne andre tips fra andre foundations som er verdt å prøve pga dekkevne, og som likevel ser ok ut. (Altså ikke "dukkeansikt".)

Videoannonse
Annonse
Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg har denne og liker den veldig godt, den dekker det meste men da ser man veldig sminket ut. Fin til kveld/fest sminke for min del.

Kan du ikke prøve Glo sin foundation i den løse pudder varianten? Glo har noe som heter camouflage som du sikkert kan dekke flekkene med før du tar på foundation.

Trenger jo ikke sminke hele ansiktet så veldig for å skjule noen flekker!

Kjøp deg aberelakrem(resept hos fastlege) som du tar på pigmentflekkene så forsvinner de etterhvert. Husk minst faktor 30 i dagkremen din!!!!

Her http://stores.ebay.com/Beauty-Within_Found...0QQftidZ2QQtZkm

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Jeg bruker faktor 50+, og har gjort det siden i vår. Før det har jeg i mange år brukt faktor 30, så jeg fatter ikke hvorfor dette skjer. Noen nevnte for meg at gamle solskader kunne komme fram senere, så det er kanskje det som har skjedd??

Skal uansett, og heldigvis til hudlege nå om noen uker, men har som sagt lyst på noe til mer dekkende tilfestbruk etc. Regner med det tar en stund før flekkene kommer til å forsvinne. :(

Hvordan er fargene på denne foundationen, kan du si noe om det? Jeg har fargen natural medium i Glominerals løst pudder, men den fargen finnes ikke i den flytende foundationen. :sur: Blir det fargen natural jeg må gå for? :klø: Vil heller ha litt for lyst enn litt for mørkt...

Endret av Samba
Gjest Lacuna
Skrevet

Jeg bruker også natural medium i det løse fra Glo, og ville nok testet natural i den flytende, uten å ha sett den IRL.

Skrevet

Nå er 5 fargeprøver på vei! :) Fra Glominerals.

Så selvom jeg også har en følelse av at natural passer, så bestilte jeg prøver på natural, natural fair, natural light, beige og beige medium.

Sendte kundeservicen en mail for å spørre om fargene, og de tilbøy seg å sende inntill fem fargeprøver. Vedlig fornøyd med det.

Skrevet

Jeg bruker natural dark i løspudderet til Glo og bestilte prøver på den flytende varianten i forskjellige farger, inkl natural. Ble skuffet da jeg syntes de alle var skikkelig seige og tjukke i konsistensen samt veldig oransje i fargen. Ble svært unaturlig på meg :tristbla:

Gjest *lucky*
Skrevet
Jeg bruker natural dark i løspudderet til Glo og bestilte prøver på den flytende varianten i forskjellige farger, inkl natural. Ble skuffet da jeg syntes de alle var skikkelig seige og tjukke i konsistensen samt veldig oransje i fargen. Ble svært unaturlig på meg :tristbla:

Jeg har den flytende til Glo i light beige(også i presset og løst). Den er ikke gul. Flasken må ristes før bruk og foundationen påføres med kost. Synes ikke den er for tykk men veldig dekkende noe den skal være.

Gjest soljenta
Skrevet

Hvor fikk du tak i gratisprøver av GLO????

Hvilken internet side?

Skrevet
Hvor fikk du tak i gratisprøver av GLO????

Hvilken internet side?

Det lurer jeg også på!! Er veldig interessert i å prøve Glo, men vanskelig å velge ut fra fargekartet på nettsiden deres (dårlig).

Forøvrig har Jane Iredale en "Dream Tint Brightener" i fargen "peach" som visstnok skal være bra til å jevne ut pigmentflekker med. Se her:http://www.janeiredale.com/whatsnew/whatsnew_dt.html

Man kan bruke den alene, eller som primer før foundation og/eller pudder.

Denne har jeg tenkt å teste ut! Noen som har erfaring?

Gjest smotti
Skrevet

Vil gjerne få anbefale mary kay... de har en en foundation med utrolig dekkevne.. jeg giftet meg i mai, og har maaaaasse røde hissige arr, og har fra før litt flammete hud. den dekkkremen gjordet huden min perfekt! de har forskjellige dekningsgrader også.. jeg brukte full coverage..:)

http://www.marykaynorway.no/

Du finner foundation inne på hudpleie... :)

Skrevet

har selv et stort problem med pigmentflekker i ansiktet. for meg blir det helt feil å bruke foundation med veldig god dekkevne, for da blir det "dukkeansikt". så jeg har bare måttet lære å leve med dem. har dessverre ingen råd å gi deg utover å bruke produkter som bleker dem.

Skrevet
Jeg har den flytende til Glo i light beige(også i presset og løst). Den er ikke gul. Flasken må ristes før bruk og foundationen påføres med kost. Synes ikke den er for tykk men veldig dekkende noe den skal være.

Jeg fikk bar en liten pose med en prøve på varen, så fikk ikke mulighet til å riste eller noe slikt. Men når jeg tok den i ansiktet føltes den bare tjukk og klissete. Ikke noe for meg. Jeg bruker heller løspudderet, som gir en bedre dekkevne og sitter lenger enn den pressede varianten.

Skrevet
Det lurer jeg også på!! Er veldig interessert i å prøve Glo, men vanskelig å velge ut fra fargekartet på nettsiden deres (dårlig).

Jeg fikk prøver for 2 kroner stykket fra en norsk side, som jeg seff ikke husker navnet på nå :fnise: Men de har iaff sluttet å sende ut prøver for det ble for mye jobb for dem.

Skrevet

Jeg ville bare gi en liten kometar på det at du ikke forstp hvorfor du har fått pigmentering selv om du har brukt faktor...

Har du tenkt på om de kan komme av gnisninger mot huden over tid?

Mange med lit skjør hud opplever å få pigmenteringer i ansiktet pga solbriller eller vanlig brillebruk. Spes over nesa eller om brillene når borti huden andre steder. Noen opplever også å få det ved utsiden av tinningen pga at huden gnisser mot puta om natten. Dette er tilfellet hos meg.... :( Kom etter jeg skiftet til tempurpute som gir mer trykk mot huden enn vanlig pute gjør, og dette tålte IKKE min hud....

Det er noe dritt, jeg kommer til å ta laser den dagen jeg har fått mine barn i og med at pigmentering ofte også blir forverret under graviditet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...