Gå til innhold

Effektiv trening med 0,5kgs vekter hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg to halvtkilosvekter og to ankelvekter. Jeg sitter med disse i hendene, og holder på dem liksom, men...hehe...jeg forstår ikke helt hvilke øvelser jeg skal bruke dem med?:P Føler meg skikkelig dum!

De er jo veldig lette! Og å ta dem opp og ned mange ganger er kjedelig. Er det noen som kan ramse opp noen pilatesøvelser eller liknende, hvor jeg kan bruke disse lette vektene som litt "krydder"?

Hadde satt pris på dette:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Jeg har ankelvekter, og bruker dem på jobb i perioder. Går ganske mye på jobb, og det merkes godt med den ekstra vekten! På lørdagsvakter med ekstra mye tråkking og bæring, er det nesten så svetten renner. Jeg merker det i muskulaturen dagen etter også.

Om det er sunt for muskler og ledd er jeg usikker på, også ser det jo teit ut. Dvs, prøver å trekke buksebeinet over så de ikke skal synes så godt, men de synes litt.

Har brukt dem ved vanlig turgåing også, når jeg ikke føler for å jogge, og det blir definitivt mer slitsomt. Og da er det jo ikke så nøye om de synes.

Skrevet

Å gå med dem på tur var lurt! Jeg har en kontorjobb hvor jeg sitter på ræven hele dagen, men siden jeg er en hyppig vanndrikker så blir det jo litt godt med ekstra vekt på beina opp og ned alle etasjene til do:) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...