Miramiss Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Nå er jeg i dag 20 i syklusen, om det stemmer. Mensen varte i 6 dager, og det er 14 dager siden mensen var ferdig. Vi har sex daglig. Sluttet på pillen for 1 mnd. siden. Når kan man teste seg? Takker for evt. svar
Mrs B Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Test den dagen du venter mensen eller dagen etterpå eller noe. Jeg testet før (cb tesstene kan man teste 3 dager før), men man blir "rar" av å vente sånn. Så siste gang ventet jeg til dagen ennet IKM
Miramiss Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Får smøre oss med tålmodighet, er ca en uke igjen.. Takk for svar
flickan Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Husk at siden du nettop har gått på pillen er det ikke sikkert syklusen har blitt normal enda. Du kan ha hatt El tidligere eller senere enn normalt.. Og en negativ test om en uke betyr ikke nødvendigvis at du ikke er blitt gravid denne syklusen.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Du kan selvfølgelig bruke opp så mange tester du ønsker selv, men jeg ser virkelig ingen hensikt i å teste før mensen skulle ha kommet. Selv var jeg prøver i nesten to år, men tok ingen test før den gangen jeg faktisk ble gravid (og den tok jeg 5 dager etter IKM)
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Men er det ikke slik at man kan teste ca 2 uker etter samleie? Eller skal man vente til mensen egentlig skulle kommet?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Men er det ikke slik at man kan teste ca 2 uker etter samleie? Eller skal man vente til mensen egentlig skulle kommet? Som sagt så KAN du teste før mensen kommer. Men det er jo først når du har passert IKM dato at du har noen grunn til å tro at du er gravid.. Så jeg persolig synes det virker ganske så bortkastet å teste før man har hatt IKM. Man kan jo ikke "teste seg gravid"
Millie_82 Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Hei! Jeg testa første gangen en dag etter IKM. Positiv! Merka ingenting før TR ikke kom, men kjente ikke etter heller da. Denne gangen testa jeg positivt 4 dager før IKM. Alt kommer an på om når eggløsning var, når egget festa seg og hvor mye hcg du har rukket å produsere... Alt (nesten) er mulig
flickan Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Problemet ditt er vel at du ikke vet når IKM er, siden det er umulig å forutse hvordan syklusen oppfører seg etter pilleslutt. Så da er det jo ikke så lett å teste etter IKM. Med mindre du har god råd, og ikke bryr seg om du må bruke mange tester, hadde jeg ventet en god stund før jeg testet..
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 Denne gangen testa jeg positivt 4 dager før IKM. Alt kommer an på om når eggløsning var, når egget festa seg og hvor mye hcg du har rukket å produsere... Alt (nesten) er mulig Selvfølgelig er det mulig å få positivt test før IKM, men hva er poenget? På et slik tidspunkt kan man være gravid uten å få positiv test også. Og er man gravid så finner man jo like godt ut det når man tester etter IKM. Så jeg ser rett og slett ikke hva man oppnår med å drive å teste før IKM.. (annet enn å bruke opp mange unødvendige tester.. som gjerne koster litt..) Selv har jeg kun tatt en test (da jeg ble gravid) selv om jeg var prøver i nesten to år.
NemoLinn Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Testet selv positiv 1 dag før IKM! Tok også en test 5 dager før IKM, men den var negativ. Så resultatet kan man stole på mer når man tester tettere innpå IKM.
Millie_82 Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 Er såklart sikrere og mer trolig at man får rett svar etter IKM. Men jeg forstod spørsmålet som når det er mulig å teste positivt. Man kan jo teste hele tiden...
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Teste kan man selvfølgelig gjøre hele tiden. Men det holder i massevis å teste når man har passert IKM-dato. Med å teste tidligere oppnår man kun å kaste bort tester..
Millie_82 Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 Enig der, kan fort bli dyrt med all den unødvendige testingen... Men for meg som er verdens mest utålmodige person så er det ikke så lett. Lommeboken får svi :gjeiper: Men nå ble ikke den bortkasta da, så det var helt klart verdt det!
Lund Skrevet 8. august 2008 #16 Skrevet 8. august 2008 Jeg har glømt plastreet i en hel uke,..har fått mens (det er ikke ekte) kan jeg ta test nå
Miramiss Skrevet 12. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 12. august 2008 Takk for svar folkens Ja, det jeg lurte på var når man kan begynne å teste, og forvente et sannsynlig riktig resultet. Skjønner jo at man kan teste hele mnd om man ønsker det... Hehe
flickan Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 De beste og mest følsomme testene kan gi positivt svar opptil flere dager før IKM. Her er oversikten som CB opererer med på sin digitale test:(gjelder selvsagt bare kvinner som faktisk er gravide, de andre vil jo få negativt) 4 dager før IKM: 51% får positivt svar. 3 dager før IKM: 82% får positivt svar. 2 dager før IKM: 90% får positivt svar. 1 dag før IKM: 95% får positivt svar. Så det ser ut til at det ikke er noe vits prøve før 3 dager da kansje
Lund Skrevet 12. august 2008 #19 Skrevet 12. august 2008 De beste og mest følsomme testene kan gi positivt svar opptil flere dager før IKM. Her er oversikten som CB opererer med på sin digitale test:(gjelder selvsagt bare kvinner som faktisk er gravide, de andre vil jo få negativt) 4 dager før IKM: 51% får positivt svar. 3 dager før IKM: 82% får positivt svar. 2 dager før IKM: 90% får positivt svar. 1 dag før IKM: 95% får positivt svar. Så det ser ut til at det ikke er noe vits prøve før 3 dager da kansje Hva med når du har u-ekte mens.kan man ta det?
flickan Skrevet 12. august 2008 #20 Skrevet 12. august 2008 Hva med når du har u-ekte mens.kan man ta det? Ja, du kan ta en test, men vent til ca 2 uker etter samleie, hvis negativ kan evt en til tas etter ytterligere 1 uke for å være sikker. Uekte mens må ikke tas hensyn til, da den ikke er ekte(som navnet tilsier)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå