Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei nå trenger jeg hjelp her. vi har lyst til å gifte oss ganske snart, men vi vil ha en veldig liten vielse.. helst bare med forlovere. men vi ønsker å ha en bryllupsfest. problemet kommer når vi begynner på gjestelista. Vi ønsker å be hele hans familie, det er ikke så stor familie. men jeg ønsker ikke å invitere hele familien min. jeg har en tante og onkel og tre søskenbarn. men fremfor disse vil jeg heller invitere min mors tante og onkel, som er mer tante og onkel for meg enn min egentlig tante og unkel. Jeg ønsker heller ikke å invitere mine søskenbarn. Jeg er veldig redd for hva folk kommer til å si til dette. jeg kunne egentlig tenkt meg en bryllupsmiddag og da kunne jeg hatt familien min, og så invitert alle venner til kaffe, men da ville jeg ønsket at familien skulle dratt hjem. Jeg ønsker ikke å blande mine kjedelige familiemedlemmer med vennene mine. Jeg tror det kommer til å bli en demper på festen.. hvis dere skjønner. hvordan kan jeg løse dette uten å fornærme noen?? Jeg ønsker også å ha et billigst mulig bryllup, uformellt med koldtbord tenkte vi. Alle vennene mine maser så mye om bryllup og kjole etc etc at jeg blir helt sliten av det. Jeg orker ikke så mye styr, jeg vil bare at det skal bli koselig. tenker også på å invitere noen fra jobben men vet ikke helt hvor jeg setter grensa der. redd det blir litt surmuling hvis jeg bare inviterer noen... hva syns dere??
mamikk Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Kan dere ta festen noen dager etterpå? En vennefest, da tenker familien din neppe så mye på akkurat det. Vi har tenkt å bare invitere noen søskenbarn, ser at flere andre har gjort det samme her og at det har gått greit. Men kan du ikke høre litt med foreldrene dine stiller seg hvis du ikke inviterer søsknene deres, men istede de du ønsker. Det går helt sikkert fint å bare invitere noen fra jobben, så lenge det ikke blir alle unntatt en:) Det er uansett deres dag så gjør det dere ønsker for at dagen skal bli bra! Er ikke bra med noen en føler seg tvungen til å gjøre:)
Mrs B Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Ha en middag/koldtbord med familien først, så vennefest noen dager etterpå. Greit at du ikke vil "blande" fam med vennen, men du kan jo ikke sende noen hjem på dagen når de først er invitert!!! Mannen min og jeg invitrerte de vi hadde lyst til på bryllupsdagen vår, det var jo VÅR dag. Ser andre fam-medlemmer så sjeldent at jeg ikke følte noe "skyld" ovenfor dem. Masse lykke til!!
Jade Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Hvis du ikke vil ha familien på vennefesten, så ville jeg hatt det på to forskjellige dager. Som Mrs B også nevner, så er det dumt å sende hjem folk! Uansett så synes jeg dere skal invitere akkurat de dere ønsker uten at noen skal behøve å bli fornærmet over det. Med mindre det er kun en som blir stengt ute (f.eks. at alle søskenbarn unntatt ett blir invitert), så tviler jeg på at noen dere har veldig liten kontakt med blir fornærmet over å ikke bli invitert i bryllupet. Det samme på jobb. Inviter de du har lyst. De skjønner nok at du ikke kan invitere alle, med mindre (som sagt) at det kun er en som blir utelatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå