Gjest Sundaville Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei! Forrige uke var jeg på Plantasjen og kjøpte blant annet Sundaville med røde blomster. Av en eller annen grunn faller mange av blomstene av... de er ikke døde eller innskrumpet, men kan se ut som at de "knekker" av. Jeg er veeeldig forsiktig når jeg vanner den. Noen som vet hva som skjer med den?? Den har mange knopper, men vil jo gjerne beholde flest mulig:D
Gjest Gjest_Bjørn_* Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Hei! Forrige uke var jeg på Plantasjen og kjøpte blant annet Sundaville med røde blomster. Av en eller annen grunn faller mange av blomstene av... de er ikke døde eller innskrumpet, men kan se ut som at de "knekker" av. Jeg er veeeldig forsiktig når jeg vanner den. Noen som vet hva som skjer med den?? Den har mange knopper, men vil jo gjerne beholde flest mulig:D Hei, Dette skjer dessverre med mange av plantene på Plantasjen. De er ofte så drevet fram før salg, at når de kommer ut i "normale" forhold, detter mange av blomstene av. Dette gjelder både potetplante, pelargonium, flittige lise og Sundaville. Jeg kjøpte en Sundaville på Plantasjen, og en på Oasen Hageland. Den siste står kjempefint, og har begynt å vokse. Den første "kastet" (nesten) alle blomstene, og er halvvissen. Slik er det. En spade er en spade. Bjørn
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Har sluttet å kjøpe planter på plantasjen. Kjøpte en gang en plante til 1200 kr der - den var ca. død etter en mnd selv om jeg hadde gjort akkurat som jeg fikk beskjed om (vi spurte om hvordan den skulle pleies). Vi hadde desverre ikke kvittering, men tok den opp til plantasjen. Planten hadde en svært spesiell potte den stod i, vi håpte kanskje det var nok til at vi kunne få byttet den i en levende en, men de veldig frekke og uhøflige og sa at den kunne vært kjøpt hvor som helst at de ikke husker potten (veldig pen og spesiell som sagt) og at den nok ikke var kjøpt der. Greit nok at vi ikke fikk byttet den, vi hadde jo ikke kvitteringen, så jeg tok planten hjem og fortsatte intensivbehandlingen. Det tok noen mnd men nå er den frisk og er ute av sjokktilstanden den nok kom i etter overgangen fra plantasjen til hjemmet mitt. Så no more plantasjen. Har kjøpt planter der tidligere som bare har dødd, men ikke noe så dyrt og møtt så lite behjelpelige kundebehandlere når vi spurte om hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå