Gå til innhold

Er menn uegnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Leser i VG i dag om en brudgom som er savnet etter ett utdrikningslag og en annen som falt ut av ett vindu på ett hotell her i Oslo, begge disse tingene skjedde i natt og kunne endt med døden for begge. Han som er savnet er ennå ikke funnet.

Er menn uegnet til å arrangere slike ting? Må brudgommen alltid ende opp på sykehus. Jeg begynner å skjønne de kvinnene som nekter mannens kamerater og arrangere utdrikningslag for brudgommen. Makan til tullinger! :o

Minnie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

Hvis de ikke klarer å ta vare på seg selv,bør de kanskje ikke gifte seg heller?

Stakkars hun som sitter å venter på han som er savnet da...

Hun må jo ha det grusomt. :cry:

Barbie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det nytter ikke å skylde på alkoholen når slike ting skjer, dette er snakk om voksne menn som ikke klarer å styre seg når det kommer øl & sprit på bordet. Det er skammelig!

Minnie

Skrevet

Enig med deg.

Det blir for dumt! :-?

Barbie

Skrevet

Kameratene til disse mannfolka kan i allefall egentlig ikke være særlig gode kamerater. Spesielt i et utdriknigslag (hvis det går ut på å få brudgommen så full som mulig) er ansvarlig for å passe på at alt går som det skal, dvs at brudgommen kommer seg hjem, ikke kommer til skade etc etc. Et minimumskrav burde være at forloveren, som arrangerer utdrikningslaget holder seg sånn noenlunde på matta og passer på brudgommen. Arrangerte selv utdrikningslag for en venninne i mai, og holdt meg sånn mer eller mindre edru (tok det rolig med alkholen) hele dagen/kvelden. Jeg kan godt forstå at det sitter en del kvinner og er bekymret når mannen skal drikkes ut. Bedre blir det sikkert ikke etter at de har lest det her heller... Men å nekte kameratene til mannen å arrangere utdrikningslag er også kanskje å trekke den litt langt. Men selvfølgelig, hvis man vet at kameratgjengen ikke er til å stole på...

Jennifer

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Den savnede er heldigvis funnet i god behold nå- men de såkalte "kameratene" hans fortjener en skikkelig lærepenge.

Minnie

Gjest Tabby
Skrevet

Det har liksom tatt helt av nå, skjønner ikke hvorfor de mennen må overgå hverander gang etter gang. :roll: Merkelig det der. Jeg vil ikke si det er gode kamerater som gjør slikt rett før en venn gifter seg. Å la bruden sitte igjen alene slik hører ikke noe sted hjemme.

Sambo er forlover i år og de guttene som planla der var opptatt av at brudgommen skulle ha det moro. Og alle der var tilgjengelige på mobil, så bruden og brudgommen fikk snakket sammen utover kvelden også.

Regner med at forloveren til sambo går ut for det samme når det blir vår tur, men jeg kommer til å ta en liten prat, om husk hva de gjorde for deg og ikke la det gå så langt ut over det, altså hold det innen rimelighetens grenser, men ha massevis med moro.

Men for å si det sånn da, nå har min kjre ganske så greie kamerater, hadde han ikke hatt det så ville jeg vel ikke likt tanken på en tur ute med gutta når man ser hva som skjer.

Men tilbake til spørsmålet ditt, jeg tror ikke gutta er ubrukelige, det er vel mer snakk om at man skal tøffe seg, og helst ta mer og mer av ettersom de fleste har blitt gift, man skal ta igjen og det blir litt for dumt for meg.

Skrevet

Vi hadde sommerfest på verandaen her ifjor og jeg måtte plukke ketchupflasker og ølbokser fra hagen til naboen dagen etter!!

For ikke å snakke om slossing og skriking!

Mannfolk i fylla er noe ordentlig d**t og fa*****p !!!

La jentene få ha sin fest,

mannfolka duger best til å se fotball hjemme i stua!

Skrevet

Enig med Jennifer; kameratene bør passe på at brudgommen kommer seg hjem i god behold. På mange utdrikningslag prøver jo kameratene å drikke brudgommen mest mulig full, da bør de jo passe på han også.

Forloveren bør ha litt ansvar i slike situasjoner.

Uansett; det går jo an å ha et utrdrikningslag uten at alle skal drikke seg helt av skaftet.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Uansett; det går jo an å ha et utrdrikningslag uten at alle skal drikke seg helt av skaftet.

Det høres jammen ikke sånn ut. Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel fra min tilkommendes kamerater- heldigvis kan de oppføre seg sivilisert.

Minnie

Skrevet

Jeg synes hele ideen med utdrikkingslag er patetisk. Vet personlig om to tilfeller som er så sjokkerende at jeg grøsser. :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg synes hele ideen med utdrikkingslag er patetisk.

Hvertfall når såpass mange arrangerer slik lag hvor målet er å drite ut brudgommen mest mulig samt sloss, skrike og hyle som ville apekatter.

Han som falt ut av vinduet var en hårsbredd fra døden. Tenk å dø like før en skal gifte seg og tenk på bruden? :o

Minnie

Skrevet

Jeg synes det er helt vilt at endel er så uansvarlige i utdrikningslag.

Disse blir ofte styrt av en svært umoden og useriøs ung mann, har jeg på følelsen av,- som bare vil ha masse "æksj`n " og fart.

Men det blir absolutt for mye, og jeg fatter ikke at de skal utsette den stakkars brudgommen for så mye fare og drive med ting som faktisk kan være farlige eller skjebnesvangre.

Mange av disse arrangørene skulle hatt seg en på tygga!

Nei, de får oppføre seg eller så burde de sitte foran skjermen og hyle på dommern i en fotballkamp......

Makan til tøys da ? Jeg hadde vært dødnervøs om min tilkommende hadde falt ut av et vindu eller blitt meldt savnet.

Jeg hadde nok kjeftet de ansvarlige huden full og gitt dem en solid smell på kjeften :evil:

Stakkars bruder :(

Gjest Madley
Skrevet

Både jeg og min samboer har gitt beskjed om at vi ikke ønsker å ha utdrikkningslag. Vet av erfaring at det kan ta alt for mye av og det gidder jeg ikke..

Vi skal ha en fest for mine venner hjemme hos oss og en fest for min samboers venner hjemmes hos svigermor. Enkelt og greit.

Skrevet
:o

Hvis de ikke klarer å ta vare på seg selv,bør de kanskje ikke gifte seg heller?

Barbie

Ta vare på seg selv ?

Dette var jo et utdrikkningslag, da er det vennene

som skal ta vare på deg da. Ikke minst forloveren..

Å sørge for at du kommer deg vel hjem osv..

Enig med Jennifer..

Håper disse "kameratene" har fått seg en støkk,

og det var jammen godt det endte bra...

Skrevet

Ta vare på seg selv ?

Dette var jo et utdrikkningslag, da er det vennene

som skal ta vare på deg da. Ikke minst forloveren..

Å sørge for at du kommer deg vel hjem osv..

Enig med Jennifer..

Jeg er uenig med deg. Man skal først og fremst ta vare på seg selv. Hvis man ikke klarer det, så er jeg enig med barbie at man kanskje ikke bør gifte seg. :roll:

Skrevet

Halloen!

Det finnes forhåpentligvis ett ORD i hodet til han som skal gifte seg, og det er nei. Nei er ett nei !!!! Det er ikke slik at DE andre skal ta vare på deg, sånn at du kan bli baby - drite i buksa - og kaste opp....!!!

Skrevet

Er virkelig glad for at forloveden har ordentlige venner som vet hvor grensene går, og som helt sikkert kommer til å arrangere et morsomt, men ganske anstendig utdrikningslag. Har hørt noen rykter om at det kanskje blir en Portugal-tur for å se EM, men vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...