Gjest MannPåHandletur Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei, jeg er en mann som håper jeg kan få noen råd fra dere kvinner. Jeg så en kvinne i en gullsmedbutikk på østkanten i Oslo for noen uker siden. Vi fikk god øyekontakt og det virket på kroppsspråket hennes som om hun likte meg. Vi skiftet blikk og så hverandre inn i øynene og smilte et par ganger til hverandre. Jeg måtte gå et par ganger "tilfeldigvis" frem og tilbake forbi butikken for å titte på henne. Tror hun jobbet i den butikken. Det var som om det var en magisk tiltrekningskraft ved henne. Av og til er slik tiltrekning helt uforklarlig ut fra vanlig logikk. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre videre for å få kontakt med henne. Det kan jo fort bli litt for direkte å gå bort til henne å snakke med henne? Det ville vel kanskje føles påtrengende for en kvinne at en villt fremmed mann går bort å prater til deg? så spørsmålet mitt er: Hvis det virker som om en kvinne er interessert i deg, hva gjør man videre for å få kontakt? Skulle ønske dere kvinner tok kontakt når dere var interessert hadde vært mye enklere for oss menn. Hvor er likestillingen blitt av Har ikke vært i nærheten av den butikken på en stund. Har prøvd å tenke ut en plan for hva jeg skal gjøre først. Tenker på henne ofte selv om jeg bare har sett henne noen sekunder. Ting må jo liksom bli riktig. Hva bør bli mitt neste trekk for å få kontakt med henne på en "diskré" måte? Er en mann på litt over 30 år, føler meg som en tennåring igjen
Gjest MannPåHandletur Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Glemte i forrige innlegg å skrive at jeg er gift og har barn. Er ikke av den "utro typen" egentlig, tror jeg men alt føles liksom litt annerledes nå. Følelsesmessig kaos. Er glad i min kone og elsker mine barn :rødme:
Gjest MannPåHandletur Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Trodde jeg skulle få denne kvinnen ut av hodet mitt, men det er jo flere uker siden vi utveklset bare noen sekunders blikk. Føler at hun bare trenger mer og mer inn i hodet mitt. Klokken er jo tidlig på morgenen og jeg sitter på et kvinneforum og svarer meg selv.
Gjest MannPåHandletur Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Det kan jo tenkes at hun egentlig ikke var interessert, men bare smilte for å sjarmere menn inn i butikken. Hun er sikkert en flink selger.
Gjest gjesta Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Det kan jo tenkes at hun egentlig ikke var interessert, men bare smilte for å sjarmere menn inn i butikken. Hun er sikkert en flink selger. ææææ ja??! kanskje hun er en god selger, du er betatt.. Men er det noe vits å gruble mer på dette?? seriøst, med mindre du har planer å gå fra kone å barn du sier du elsker, for noen intense blikk i fra butikkdamen, så kan du like gjerne la være å tenke noe mer på det.. Var kanskje litt streng nå, men men mitt synspunkt i fra utsiden!
Lissi Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Glemte i forrige innlegg å skrive at jeg er gift og har barn. Er ikke av den "utro typen" egentlig, tror jeg men alt føles liksom litt annerledes nå. Følelsesmessig kaos. Er glad i min kone og elsker mine barn :rødme: Egentlig??? Men det kan gå?? Om du får sjans? En slik dame er neppe ledig på markedet. Er du villig til å kaste bort hele familien din på en dame du ikke vet hvem er? Har du tenkt på at noe som er pent utenpå ikke er så pent når du pakker det opp?? Det er ikke alle kvinner som godtar å bare være elskerinner, og noen går gjennom ild og vann for å ødelegge forholdet du er i nå. Lykke til, du trenger det.
Gjest missLady Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Om du har kone og barn! Hold deg unna hun butikkdama!
Angelhoff Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Klokken er jo tidlig på morgenen og jeg sitter på et kvinneforum og svarer meg selv. Unnskyld, måtte bare le... Det er lett å både mene og skrive: Ligg unna butikkdamen!!! Men det vet du sannsynligvis allerede, voksen mann som du er. Se på det som et av livets følelsesmessige utfordringer - hvor det er viktig å gjøre det rette. Som jeg også er overbevist om at du vet hva er. (Èn urovekkende detalj er at du faktisk glemte å skrive at du er gift. Har du tenkt på om det betyr noe?)
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Trodde du virkelig du skulle få råd fra oss kvinner om hvordan du kan gå frem for å være utro mot kona di? Hvor patetisk går det an å bli?
Gjest missLady Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Trodde du virkelig du skulle få råd fra oss kvinner om hvordan du kan gå frem for å være utro mot kona di? Hvor patetisk går det an å bli? Signere!!
Gjest Tigress Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Då får eg gå mot strømmen: gå inn i sjappa og spør om ho vil ta ein kaffe med deg. Truleg seier ho nei, og då er problemet ordna.
Gjest MannPåHandletur Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Kan jeg trekke følgende konklusjoner? 1. Det finnes en type kvinner som synes menn er patetiske hvis de blir forelsket i en annen kvinne enn partneren sin. Dette trass i det faktum at følelser ikke alltid er noe man kan styre. Denne gruppen innhar nok en normal intelligens, men den sterke undertykkelsen og frykten for å være annerledes gjør dem mindre reflekterte enn gjennomsnittet. 2. Majoriteten av kvinner er reflekterte, men de blir undertykket av gruppe 1. Denne majoriteten bruker ikke tid på å svarer på slike innlegg som jeg har skrevet fordi det skaper unødvendige konflikter med gruppe 1. Konflikter som de ikke gidder å bruke fritiden sin på (forståelig nok). 3. Noen kvinner er sterkere og mer frigjorte. Disse tør si sine egne meninger i enhver sammenheng. Denne type kvinner har potensial til å hjelpe gruppe 1. og gruppe 2. til å frigjøre seg selv. Takk til alle bidragsytere for svært interessant innsikt.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 Då får eg gå mot strømmen: gå inn i sjappa og spør om ho vil ta ein kaffe med deg. Truleg seier ho nei, og då er problemet ordna. Jeg tolker dette på følgende måte: 1. Tigress fordømmer ikke andres følelser 2. Hun ser problemet: mann i et forhold med barn som er blitt forelsket i en han ikke kjenner. 3. Hun har empati og ønsker å hjelpe meg i å ikke være utro (som hun ut fra den knappe informasjonen hun har om meg mener er det eneste riktige for meg). 4. Den beste måten hun kan hjelpe meg i å ikke være utro, er ved at jeg får et nei fra damen i butikken. Et svar som står i stil til nicket "Tigress". Kort og genialt. Hilsen tidligere "MannIbutikk", nå bare Mann (er kommet hjem fra butikken)
Gjest Tigress Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Hehe! Takk for dei vakre ord! Trudde ikkje eg klarte å seie så mykje med så få ord, men tolkinga di var faktisk heilt rett!
Gjest Elfrida Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 Kan jeg trekke følgende konklusjoner?Konkluder i vei, men ikke tro at noen få korte svar her er representativt for kvinner generelt. 1. Det finnes en type kvinner som synes menn er patetiske hvis de blir forelsket i en annen kvinne enn partneren sin. Dette trass i det faktum at følelser ikke alltid er noe man kan styre.Det er ikke så lett å styre følelsene sine, men du bestemmer selv over handlingene dine, og de må du stå for. Det nytter ikke å si 'men jeg følte ditten og datten og kunne ikke kontrollere hva jeg gjorde'. Sorry, det er du selv som bestemmer hva du gjør med dine følelser og impulser og som har ansvaret for egne handlinger.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Kan jeg trekke følgende konklusjoner? 1. Det finnes en type kvinner som synes menn er patetiske hvis de blir forelsket i en annen kvinne enn partneren sin. Dette trass i det faktum at følelser ikke alltid er noe man kan styre. Denne gruppen innhar nok en normal intelligens, men den sterke undertykkelsen og frykten for å være annerledes gjør dem mindre reflekterte enn gjennomsnittet. Jeg er en som kalte oppførselen din patetisk. Da siktet jeg ikke til din forelskelse, men handlingen din her på forumet: Du søkte råd fra andre kvinner om hvordan du - som gift mann - kunne komme i kontakt med en annen dame.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2008 #17 Skrevet 7. august 2008 Tigress hjelper deg ikke til å ikke være utro, for du er allerede utro idet du ber en dame du har forelsket deg i med på date. Jeg hadde i hvert fall ikke akseptert det! Syns ikke det er noe mindre utro å foreslå det og være parat til det, men å få et nei fra den andre, enn det er utro å foreslå det og gjøre det, fordi den andre sa ja.
Gjest Tigress Skrevet 8. august 2008 #18 Skrevet 8. august 2008 Er ein utru om ein ber nokon på kaffe? Eg visste ikkje at kaffe=date. Dæven søkke, då må eg gå tilbake i tråden om "har du aldri gått over streken?" for å svare at "ja, eg er utru fleire gonger i veka!". Eg som til og med har delt sovepose med ein kamerat og morrabrødet hans... Eg ville berre gje fyren ein sjanse til å gjere noko med situasjonen og få kutta det ut med ein gong - ville ikkje dei fleste som arbeidar i ein butikk takke nei til ein slik invitasjon? Og vips, problem solved.
Gjest virvelvind Skrevet 8. august 2008 #19 Skrevet 8. august 2008 Det er ikke ille å be noen på kaffe, men det kommer jo an på intensjonene han har med den "kaffen"
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #20 Skrevet 8. august 2008 Nettopp! Det er ikke at man inviterer en person på kaffe, men at man inviterer en person MAN HAR FORELSKET SEG I OG SØKER Å SJEKKE OPP med på kaffe. Det er over grensa. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde blitt så veldig fornøyd om jeg fant ut at jeg var andrevalget til kjæresten min etter at dama i gullsmedbutikken ikke ville date han. Altså, at han trengte en avvisning fra en annen før han kunne slå seg til ro med meg. Da ville forholdet vært over for min del tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå