Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #1 Skrevet 5. august 2008 Hei. Hva er sjansen for å bli gravid når man har sex 1-2 dager før eggløsning? Første dag i siste menstruasjon var 15. juli. Jeg pleier å ha 28 (29 kan også hende) dagers syklus. Det vil si at jeg skal ha hatt eggløsning 29. juli. Jeg hadde sex 28. juli. Forventet menstruasjon er 12. august (kanskje 13. august). Jeg vet at alt er ca, ikke noe man kan ta for gitt, ikke noe fasit. Bare kjekt å lufte det. Skal ta en test når det nærmer seg.
Chiquita Skrevet 5. august 2008 #2 Skrevet 5. august 2008 Dersom alt klaffer med riktig tidspunkt med sex og eggløsning, så er det ca 20% sjanse for å bli gravid
NemoLinn Skrevet 5. august 2008 #3 Skrevet 5. august 2008 For å si det sånn uten å nevne prosenter i tall; Det lønner seg alltid å ha sex 1 til 2 dager før EL for da vil det være med å øke sjansen for befruktning da det vil være sædceller som ligger og venter på egget. Så i tiden rundt EL prøv å ha så mye sex som mulig, og ligge 2 timer i senga etterpå. Dette for at minst mulig sæd skal renne ut av deg. Det vil uansett være sæd som renner ut, men du forhindrer at mer enn det som er vanlig vil komme ut.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Takk for svar, begge to. Jeg skal ta til meg det. Tips og vink. Jeg har den siste dagen kjent stikninger og småmurringer, vondt i korsryggen, og når jeg f.eks skal sette meg ned, så kjennes det ut som om jeg sitter på noe spisst, noe som stikker, på en måte. Vanskelig å forklare. Det blir til at man tolker i vei, legger ekstra merke til kroppen. Best å smøre seg med tålmodighet, så får vi se hva som skjer.. eller ikke skjer.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Sjansen er vel mellom 20 og 30 % avhengig av alder, om man er normalt fruktbar. I hvert fall hvis du faktisk treffer eggløsningen, ikke bare ut fra gjennomsnittsdatoer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå